رفع مشکل راه آهن مسیر لارستان در آینده ای نزدیک
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

هوشنگ عشایری مدیر کل راه و شهرسازی فارس طی سخنانی  اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ و نقل ریلی،‌ برنامه وزارت راه و شهرسازی در استان فارس‌ این است که این استان‌، چهارراه حمل‌ و نقل ریلی کشور شود. وی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان فارس احداث

2500 کیلومتر راه‌آهن تعریف شده است، افزود:‌ ‌خط‌آهن شیراز - اصفهان در دولت قبل به بهره‌برداری رسید و تکمیل شد، ‌همچنین خط‌آهن شیراز - بوشهر در قالب فاینانس چین توسط پیمانکار در حال انجام است. وی اضافه کرد: راه‌آهن شیراز - گل‌گهر - سیرجان از محل اعتبارات 100 درصد دولتی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال انجام است.

عشایری با بیان اینکه راه‌آهن شیراز - اهواز هم جزو خطوط ریلی آماده‌ سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: راه‌آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس نیز به عنوان دیگر مسیر ریلی به شر‌ط مشارکت بخش خصوصی مصوب شده است. وی ادامه داد: اجرای عملیات عمرانی در این مسیر ریلی ‌‌هم‌اکنون به صورت نیمه فعال دنبال می‌شود اما مشکلات آن در حال رفع است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از فارس مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس همچنین یادآور شد: دیگر پروژه ریلی این استان، ‌راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه به طول 640 کیلومتر که از شیراز شروع می‌شود و پس از عبور از فراشبند و فیروزآباد ادامه مسیر می‌دهد؛ در حال حاضر چهار قطعه از این مسیر در حال اجرا است که شامل قطعات 8، 10، 11 و 12 است.

عشایری اضافه کرد: دیگر مسیر ریلی‌ راه‌آهن یزد - اقلید - یاسوج است، این خط‌آهن ‌هم‌اکنون از مرز یزد وارد استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد شده است که این پروژه نیز در استان فارس در حال اجرا است. مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان فارس یادآور شد: اگر این خطوط ریلی تکمیل شود استان فارس کریدور ترانزیتی و چهارراه ریلی منطقه در کشور خواهد شد‌.


مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: راه‌آهن شیراز - بوشهر، راه‌آهن شیراز - گل‌گهر - سیرجان، راه‌آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس و راه‌آهن شیراز - اهواز به عنوان چهار مسیر ریلی اصلی کشور در جنوب شیراز قرار دارد که باید از طریق جنوب شرق به یکدیگر متصل شود،بنابراین باید ایستگاه اصلی راه‌آهن شیراز آنجا باشد البته ایرادی ندارد که اداره کل راه‌آهن فارس در ‌ایستگاه فعلی راه‌آهن شیراز باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1