پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

نماز عید سعید قربان امسال با حضور جمع کثیری از اهالی دهکویه در مسجد حضرت ابالفضل (ع) به امامت حجت الاسلام دمی زاده برگزار گردید .

در خطبه اول نماز حجت الاسلام  دمی زاده عید قربان گفتند : در قرآن کریم از زمان های ویژه برای ارتباط با خدا و عبادت او از تعبیر ایام الله استفاده شده است . این ایام الله در تمام تاریخ بشری دارای عظمت خاصی است . مقصود از ایام الله زمان هایی است که خداوند متعال تجلی کرده است و زمانی است که وحدانیت و سلطنت و یگانگی خدا تجلی پیدا کرده است ایام الله زمانی است که آیات ، رحمت و برکات خدا تجلی می یابد در همه ایام الله آیات و نشانه هایی برای همه ی انسان ها یی که به پروردگار عالم رسیده اند وجود دارد و آن وظیفه ای که باید انجام می دادند با صبر و استقامت انجام دادند و هوای نفس را زیر پا گذاشته اند زمانی که انسان بر هوای نفس پیروز گردد ایام الله است

خطیب نماز عید در خطبه دوم ادامه دادند : دنیا محل تقابل جبهه حق و باطل است . انسان باید مسیر خود را مشخص کند که در کدام جبهه قرار خواهد گرفت . سرپرست جبهه حق خداوند است که انسان را از تاریکی ها به سوی نور هدایت می کند ، اما طاغوت انسان را از نور به سمت تاریکی هدایت می نماید .

راه تقرب به خداوند بغض داشتن به باطل و فرهنگ باطل است . در دعای زیارت عاشورا می خوانیم . خدایا برای این که به تو تقریب یابم دو کار را انجام می دهم برائت از دشمنان تو و دوستی با پیامبر و آل طاهرینش . این یعنی این که فرهنگ و سبک زندگی ما باید مواجهه با فرهنگ خلاف و باطل باشد. عده ای هستند که در ظاهر از جبهه باطل تبری می جویند اما وقتی به زندگی آن ها نگاه می کنیم می بینیم سبک زندگی آن ها ضد اسلامی است . برای این که در جبهه باطل قرار نگیریم باید در تمام مسایل زندگی از باطل دوری جوییم . به عنوان مثال مردم کوفه که اسلام را با خلافت امیرالمومنین(ع) شناختند ، امام حسن و امام حسین (ع) را نیز می شناختند ، اما سر بزنگاه علم مخالفت با اهل بیت را بلند کردند . که علت آن انتخاب اشتباه و انحراف آنان بود که علیه امام زمان خود جبهه گرفتند .

همانگونه که جبهه باطل با تمام قوا و انرژی به دنبال انحراف مسلمانان بخصوص جوانان شیعه است ما هم موظفیم در خانواده و جامعه اسلامی برای نزدیکی به خداوند علنا مخالفت خود را با جبهه باطل نشان دهیم تا زمینه را برای ظهور آقا امام زمان (عج) را فراهم نماییم .

ایشان ضمن بیان اهمیت عید غدیر به گرامی داشت این عیدالله اکبر اشاره نموده و گفتند : اگر ما ادعای ولایی بودن داریم به گفته ی پیامبر در خطبه غذیر باید پیغام غدیر را به نسل های بعد تا روز قیامت برسانیم به همین خاطر هرگونه که می توانیم باید جشن غدیر را در شان امیرالمومنین برگزار نماییم .

خطیب نماز عید دهکویه در پایان اعلام کردند : جشن غدیر امسال در دهکویه با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه لارستان برگزار می گردد .

همزمان با عید قربان پل خیر ساز امیرالمومنین که با همت خیر بزرگوار آقای حاج عوض قاسمی زاده احداث شده بود با حضور اعضای شورای اسلامی ، مجمع خیرین و جمعی از اهالی دهکویه افتتاح شد . در ابتدای این مراسم آقای علی اصغر رنجبری رییس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک عید قربان و دهه ولایت گفتند : خداوند راه های متعددی برای نزدیکی انسان ها به خود قرار داده که یکی از آن ها خیر اندیشی و انجام کارهای خیر است . کسانی که در کارهای خیر از دیگران سبقت می گیرند در پیشگاه خداوند از اجر و منزلت بالایی برخوردارند . یکی از مصداق های آیه شریفه «فاستبقوالخیرات» جناب آقای حاج عوض قاسمی زاده است که با همت بلند خود این پل را در این مکان بنا نمودند تا مسلمین و مومنین از آن استفاده نمایند . امید آن که این بنا باقیات صالحات برای او و خانواده اش و هم مایه درس آموزی برای دیگران باشد که بدانند مال دنیا ماندگار نیست زیرا از این مال می توان در کارهای روزمره و باطل استفاده کرد وهم می توانیم به وسیله آن به خدا نزدیک شویم .

در ادامه مراسم محمود بستگان نماینده مجمع خیرین با ارایه گزارشی از روند ساخت پل گفتند : فرهنگ خیر اندیشی در دهکویه از گذشته وجود داشته که تاکنون به ما رسیده است که ما هم وظیفه داریم آن را به فرزندانمان منتقل کنیم تا همه در کارهای خیر از یکدیگر پیشی گیرند .

ایشان ادامه دادند : ما خود را مدیون خیراندیشان می دانیم که باید از آنان تشکر نمود و چیزی که الان باید توجه نمود مثبت نگری نسبت به امر خیر است و سعی نکنیم با منفی اندیشی و منفی بافی کاری را انجام دهیم که افراد از کار خیر منصرف گردند .

بستگان در پایان گفتند : این پل به همت آقای حاج عوض قاسمی زاده با هزینه 65 میلیون تومان به طول 19 متر و عرض 1 و نیم متر با بهترین مصالح و کیفیت ساخته شده است .

در پایان مراسم با اهدای لوحی توسط مجمع خیرین از جناب آقای حاج عوض قاسمی زاده تقدیر به عمل آمد .

 

به گزارش کن نیوز :  گروه اعزامی ایران جهت شرکت در اجلاس منطقه ای مراقبت پرواز آسیا-اقیانوسیه با شرکت ۸ نفر به ریاست مهندس سهراب عزیزی رئیس روابط بین الملل و نماینده ایران در ایفاتکا از طریق استانبول-بیشکک-اولان باتار با همکاری صمیمانه دبیر کل ،با هواپیمایی ترکیش ایرلاین در تاریخ ۱۹ آگوست در کشور مغولستان حضور یافتند و پس از پایان اجلاس در تاریخ ۲۵ آگوست به میهن عزیز اسلامیمان عزیمت خواهند نمود.
در این اجلاس مهم سه روزه اهم فعالیت یکساله کشورهای عضو ارائه خواهد شد که ارائه فعالیت یکساله ایران ، توسط رئیس روابط بین الملل ، رسما در موعد مقرر ،برای عموم حاضرین در اجلاس ارائه خواهد شد.
شایان ذکر است امسال برای اولین بار در طول عمر جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران از بدو تاسیس تا کنون، مسوولان ایران آتکا بعنوان عضو ناظر در اجلاس علمی TOC در آمستردام هلند که در هفته سوم شهریور با حضور ۸ کشور مهم اروپایی برگزار خواهد شد،پذیرفته شده و شرکت خواهند داشت.

 

 
سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 11:2 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 

همزمان با هفته دولت با حضور راسخی سرپرست فرمانداری ویژه لارستان ، بخشدار مرکزی ، مهندس زائری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان و اعضای شورای اسلامی خیابان انقلاب دهکویه افتتاح شد .

به گزارش پسین دهکویه در ابتدای این مراسم علی اصغر رنجبری رییس شورای اسلامی دهکویه طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان خدمتگزار گفتند : پروژه خیابان انقلاب ، زیرسازی و آسفالت آن با مشارکت دهیاری و دفتر امور روستایی استانداری فارس انجام گرفته . 60 میلیون تومان هزینه آسفالت خیابان توسط دفتر امور روستایی پرداخت شده و 20 میلیون تومان نیز بدهکار هستیم . به اضافه 35 میلیون تومان هزینه زیرسازی پروژه بوده که در مجموع 115 میلیون تومان هزینه شده است . این خیابان 350 میلیون تومان طول و 10 متر عرض دارد .

گفتنی است این خیابان درحالی افتتاح شد که هنوز کار لبه گذاری آن انجام نشده است . در این مورد آقای رنجبری گفتند : با توجه به این که وقت تنگ بود و استانداری هم اعلام کرد که هرچه سریعتر انجام شود بدون لبه گذاری این کار صورت گرفت .

رییس شورا از مهندس زائری رییس بنیاد مسکن لارستان درخواست نمودند که کار لبه گذاری این خیابان را مد نظر داشته باشند .

در پاسخ مهندس زائری گفتند:  فعالیت هایی که در اینجا انجام شده در راستای فعالیت های بنیاد مسکن در روستاها است که نشانه دید باز و توانمندی آن هاست که باری را از روی دوش ما برمی دارند وما از آن ها تشکر می کنیم . ما هم قول می دهیم که برای لبه گذاری خیابان کمک نماییم .

رییس آبفا روستایی لارستان نیز در این مراسم گفتند : یکی از مشکلاتی که ما در روستاها داریم این است در برخی جاها خیابان ها آسفالت می گردد . متاسفانه به دلیل فرسوده بودن شبکه های لوله کشی باید آسفالت ها کنده شود . کل شبکه آب رسانی دهکویه 35 کیلومتر است که تا کنون حدود 15 کیلومتر از شبکه تعویض شده و حدود 25 کیلومتر دیگر مانده که باید تعویض گردد و نیاز به بودجه دارد .

 

راسخی سرپرست فرمانداری ویژه لارستان و هیئت همراه پس از افتتاح خیابان انقلاب از پروژه شهرک ستایش دهکویه بازدید کردند . در این بازدید مهندس زائری در مورد این پروژه گفتند : پروژه شهرک ستایش در 47 واحد در حال ساخت است که هزینه ساخت هر واحد با احتساب زمین و حدود 130 متر مربع زیر بنا حدودا 60 میلیون تومان خواهد بود که از این مبلغ 15 میلیون تومان به ثبت نام کنندگان اعطا شده و بقیه آورده فرد خواهد بود که در مدت ساخت پروژه یعنی حدود یک سال پرداخت گردد . هم اکنون 14 واحد از پروژه در حال ساخت است و 30 واحد دیگر نیز باقی مانده است که در صورت ثبت نام متقاضیان کار ساخت آن آغاز خواهد شد .

مهندس زائری افزودند : برای هدایت آب های سطحی محدوده شهرک کانالی اخداث شده که قرار است  برای تکمیل کانال و سنگ چین کردن آن مبلغ 150 میلیون تومان اعتبار در نظر بگیریم . سال قبل نیز با اعتبار 40 میلیون تومان پل این مسیر ساخته شده است .

پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 138
بازدید هفته : 266
بازدید ماه : 259
بازدید کل : 18181
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Alternative content