پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

به گزارش پسین دهکویه اداره مهندسي الكترونيك اداره كل فرودگاههاي استان هرمزگان به عنوان اداره مهندسي برتر در بين ادارات و واحدهاي مهندسي الكترونيك فرودگاه هاي كل كشور معرفي شد .

به همین مناسبت در روز ١٢ نوامبر ٢٢ آبان همزمان با روز جهاني متخصصين الكترونيك هواپيمايي  از مهندس ابراهیم معزی (از دهکویه) به عنوان رئيس اداره مهندسي الكترونيك فرودگاه هاي استان هرمزگان تقدير به عمل آمد .                      

همچنين به گزارش دریافتی واحد مهندسي الكترونيك بندرلنگه كه به مدیریت مهندس ابراهیم معزی اداره می شود نیز به عنوان واحد برتر در سطح كشور انتخاب شده است

بهتر است بدانیم اولین المان‌هایی که از سفر هوایی به ذهن هر مسافری خطور می‌کند؛ هواپیما، باند و آسمان باشد. همه این المان‌ها و اجزای اصلی یک سفر هوایی است ، اما این عناصر خود به تنهایی قابل استفاده نیستند و با سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی گوناگونی به هم متصل می‌شوند تا شرایط برای نشست و برخاست هواپیماها در بستری ایمن فراهم شود.

این بستر را متخصصان الکترونیک و ارتباطات در پشت صحنه و تنها با انگیزه رقم زدن بهترین خاطرات همراه با سلامتی و آرامش برای مسافران فراهم می‌کنند. فعالیت این متخصصان مستقیما مرتبط با مسایل امنیتی و ایمنی فضای هر کشوری است. در واقع امنیت به این معناست که مهندسان این حوزه باید از تمام ویژگی‌های دستگاه‌های کمک ناوبری مطلع باشند و ضمن دقت در عملیاتی بودن آن‌ها باید به درستی از این دستگاه‌ها نگهداری کنند تا آسمان این سرزمین در امنیتی کامل همواره آبی بماند.

شاید جالب باشد که بدانیم متخصصان الکترونیک هواپیمایی در طول تحصیل و خدمت‌شان علاوه بر اینکه باید با تکنولوژی‌های روز دنیا در این زمینه آشنا باشند، باید منابع و کتاب‌های متعددی در حوزه‌های ارتباطی، ناوبری و راداری را هم مطالعه کنند تا در نصب، نگهداری و تعمیر دستگاه‌های کمک ناوبری خبره شوند.

به گزارش پسین دهکویه ، به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج یک دوره مسابقه تیر اندازی توسط پایگاه مقاومت شهید صفری دهکویه در محل زیارتگاه بی بی دختر برگزار شد .

در این مسابقه که 24 نفر از دهکویه ، بریز ، کورده ، لار ، عمادشهر ، بستگ و درز و سایبان حضور داشتند شرکت کنندگان با اسلحه های گلوله زنی شخصی خود سیبلی را به فاصله 250 متر نشانه رفتند .

در پایان این مسابقه که با استقبال بسیار زیاد اهالی دهکویه بخصوص جوانان روبرو شد اکبر راست بالا از عمادشهر با 60 امتیاز ، اکبر پارساگاه با 45 امتیاز و احمد پرهوده با 40 امتیاز از دهکویه مقام های اول تا سوم به دست آوردند

 

المیاد ورزشی درون مدرسه ای دبستان های مدنی و دهقانی دهکویه با حضور تیم های مختلف ورزشی در دبستان مدنی برگزار شد

به گزارش پسین دهکویه ، این مراسم با رژه تیم های شرکت کننده در رشته های ژیمناستیک ، هندبال ، تنیس روی میز ، فوتسال ، دارت ، کاراته ، طناورز و بازی های بومی محلی آغاز شد . پس از قرائت کلام الله مجید توسط دانش آموزان دختر با برنامه ای خاص و گل افشانی و اجرای سرود المپیاد توسط کلیه دانش آموزان مراسم ادامه یافت . در ادامه مراسم مشعل المپیاد نیز توسط دانش آموزان اسکیت باز روشن شد و با انجام حرکات نمایشی دانش آموزان در رشته های ژیمناستیک ، طناورز ، تنیس روی میز و کاراته مسابقات رسما آغاز گردید . در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دست ساخته های دانش آموزان برگزار گردید .

گفتنی است المپیاد درون مدرسه ای  در راستای عملیاتی کردن منویات مقام رهبری مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ترویج سیاست مدرسه محوری و توسعه فرهنگ مشارکت در مدارس اجرا می شود. در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بازی ها و مسابقات ورزشی در یک دوره زمانی مشخص و متناسب با علایق دانش آموزان، امکانات مدرسه ،ویژگی های اقلیمی منطقه و مناسبت های خاص برگزار می شود، و ازاهداف این طرح توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی همچنین ارتقا سطح سلامت جسمی و روحی دانش آموزان است.

 

 

پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 113
بازدید دیروز : 138
بازدید هفته : 258
بازدید ماه : 251
بازدید کل : 18173
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Alternative content