پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396برچسب:, :: 8:44 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 

روز چهارشنبه 30 فرودین دهکویه میزبان کاروان سفیران نور با محوریت حوزه علمیه لارستان و مرکز آموزش امام جعفر صادق (ع) لارستان بود .

 کاروان سفیران نور متشکل از معاون حوزه علمیه لارستان ، رییس مرکز آموزش امام جعفر صادق(ع) ، رییس بنیاد شهید لارستان ، معاوت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش لارستان ، و نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اداره بهزیستی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره اوقاف ، حوزه علمیه خواهران لارستان و ورزشکاران بود

در بدو ورود این کاروان در محل گلزار شهدای دهکویه مورد استقبال گرم اهالی دهکویه قرار گرفتند . در آغاز مراسم استقبال دختران دانش آموز با لباس های زیبای محلی به میهمانان خوش آمد گفته و قدوم آنان را گلباران نمودند . سپس اعضای کاروان بر مزار شهدای گرانقدردهکویه حضور یافته ضمن قرائت فاتحه  و گلباران مزار شان یاد آنان را زنده نگه داشتند .

در ابتدا مراسم حجت الاسلام تنها روحانی مستقر مسجد حضرت ابالفضل(ع) به اعضای کاروان خوشامد گفتند در ادامه  دیانت از اغضای شورای اسلامی ضمن خوش آمد گویی به اعضای کاروان به معرفی گذشته تاریخی و وضعیت علمی و فرهنگی دهکویه پرداختند . دیانت در ادامه به طرح بهسازی گلزار شهدای دهکویه اشاره نموده و گفتند : این طرح با هزینه ای بالغ بر 30 میلیون تومان در حال اجراست که 14 میلیون بودجه آن توسط بنیاد شهید اختصاص یافته و بقیه بودجه توسط خانواده شهدا و خیرین اهدا شده است و برای تکمیل آن حدود 20 میلیون تومان دیگر لازم است که باید مسوولین همکاری لازم را بنمایند .

این مراسم با اجرای سرود زیبای سفیران نور که توسط خانم احترام فروزان از شاعران دهکویه سروده شده بود ادامه یافت 

در پایان مراسم استقبال از اعضای گروه سرود با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد

پس از مراسم استقبال کلیه حضار به زیارت مرقد مطهر امام زاده امیر شاه اسماعیل رفتند .

دومین برنامه پس از مراسم استقبال بازدید از شبستان مسجد جامع قدیم دهکویه بود که قدمتی بیش از 400 ساله دارد و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .  همچنین حضار از نمایشگاه آثار خطی اساتید خط دهکویه که در همین مکان برپا شده بود بازدید نمودند .

برنامه بعدی کاروان بازدید از نمایشگاه و جشنواره غذای سالم بود . این جشنواره به همت دبستان های دهقانی و مدنی در محل سالن ورزشی در حال ساخت کنار دبیرستان شهید صفری برپا شده بود . اعضای کاروان در ابتدای ورود به نمایشگاه مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته و سپس از نمایشگاه بازدید نمودند . این نمایشگاه با عنوان جشنواره غذای سالم و سنتی با همت دانش آموزان و اولیای آنان برپا شده بود . از بخش های این نمایشگاه عرضه غذاهای محلی ، تهیه دوغ و نان محلی در همان مکان و نمایشگاه ابزارآلات قدیمی در محیط زیبا و شاد بود . در این برنامه با غذاها و نان های محلی از میهمانان پذیرایی شد .

از برنامه های دیگر کاروان بازدید از کتابخانه در حال ساخت دهکویه در پشت دبیرستان شهید صفری بود که بیش از15 سال است که هنوز تکمیل نشده و منتظر بودجه های دولتی برای تکمیل آن است . یکی از پیشنهاداتی که برای این مکان مطرح شد این بود که به دلیل نامناسب بودن مکان کتابخانه و دور از دسترس بودن این بنا تغییر کاربری یابد و مکانی دیگر که در دسترس عموم باشد به کتابخانه اختصاص یابد .

برنامه بعدی کاروان حضور در منزل یکی از قالی بافان دهکویه پوشش بهزیستی ، بود . در این مکان چند نفر از قالی بافان دیگر نیز حضور داشتند . که مشکلات خود را بیان نمودند . از جمله نکات گفته شده گران بودن مواد اولیه که موجب می شود هزینه تمام شده کار بالا باشد ، عدم حمایت مسوولین و مهم ترین مشکل عدم تضمین برای فروش دستبافته هایشان بود که متاسفانه موجب می شود یک تابلو فرش که ماه ها وقت صرف آن شده است خریداری نداشته باشد و کسانی هم که مراجعه می کنند قیمت هایی را پیشنهاد می دهند که کمتر از قیمت تهیه مواد اولیه است . دیگر مشکل بیان شده عدم پوشش بیمه برای قالی بافان بود .

بازدید از ساختمان کانون قرآن برنامه بعدی کاروان بود . گفتنی است کانون قرآن در دو طبقه با زیربنای 1450 متر مربع کار ساخت آن از حدود بیست سال قبل آغاز شده و با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان  تماما با کمک خیرین حتی بدون یک ریال از کمک نهادهای دولتی در حال ساخت است و برای پایان کار نیز بیشاز 100 میلیون اعتبار نیاز است .

حضور در نماز جماعت ظهر  مسجد اباالفضل(ع)  تقدیر از روحانیان مستقر دهکویه ، موذنان مساجد قائم (عج) و ابالفضل(ع) و قرائت حدیث کسا و پذیرایی از میهمان در دبیرستان حضرت رقیه (س) دیگر برنامه کاروان بود

از همراهان کاروان ، مسوول آموزش اداره بهزیستی لارستان ، و کارشناسان مذهبی حوزه علمیه  خواهران بودند . که توسط آنان کلاس های مهارت های زندگی  و مشاوره مذهبی ویژه دانش آموزان دختر دبیرستان حضرت رقیه (س) برپا نمودند . همچنین ساعت 4 عصر جلسه مشاوره مذهبی ویژه خواهران در محل جسینه نیز برگزار شد .

راس ساعت 4 عصر نیز مسابقه دوستانع فوتسال بین تیم های منتخب دهکویه و حوزه علمیه لارستان برگزار شد که این مسابقه 10 – 7 به نفع تیم حوزه علمیه به پایان رسید .

بخش پایانی و اختتامیه برنامه ها که در محل گلزار شهدا برگزار شد شامل : تقدیر از جوانان موفق دهکویه ، نقدیر از مددجویان بهزیستی و کارآفرینان نمونه ، تقدیر از دانش آموزان هنرمند رشته نمایش که به مسابقات استانی راه یافته بودند و تقدیر از برگزیدگان جشنواره غذای سالم بود .

بخش پایانی برنامه ها اجرای زیبای باستانی کاران نوجوان از لار بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت .

 

 

‏پاسخ رییس محترم شورای اسلامی دهکویه :

 پاسخ جناب آقای رنجبری رییس شورای اسلامی دهکویه به مقاله سلسله بی تدبیری ها در تخریب آثار تاریخی دهکویه ادامه دارد :

جناب معزی برای آٹار تاریخی تعریف خاص وجود دارد ومی بایست آیتم هایی حائز باشد تا در ردیف آٹار باستانی قرار گیرد ومو د تایید سازمان میراٹ فرهنگی باشد . خانه مو رد نظر شما یک خانه خشت وگلی مانند بیش از ۷۰% خانه های دهکویه است که پس از زلزله سال ۱۳۴۰ساخته شده و این قسمت هیچ مزیتی بر دیگر منازل قدیمی دهکویه ندارد.وانگهی این قسمت از خانه در بارندگی یک ماه قبل هم از پی و همم ازسقف خراب شده که بسیار خطر ناک بوده ومورد اعترض اهالی محل وهمین مخروبه باعٹ آب گرفتگی منزل مجاور شده .آن قسمت از خانه مورد ادعای شما که قابل حفظ ونگهداری است چند ماه قبل توسط دهیاری دهکویه مرمت گردیده وبرای بقای آن سفارش ساخت درب ورودی نیز نموده ودر پی تهیه درب چوبی قدیمی نیز می باشد.بهتر بود قبل از طرح در فضای مجازی به مسئولین مراجعه وتوضیح می خواستید

امید علی معزی : متاسفانه امروز وقتی از کنار خانه تاریخی باستان گذشتم با صحنه ای دردناک مواجه شده و با کمال تاسف دیدم بخشی از بنا های شرقی این خانه تاریخی کاملا تخریب و خاک آن نیز بار شده بود .

این اولین بار نیست که چنین اتفاق ناگواری در تخریب آثار تاریخی دهکویه می گذرد . اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم خواهیم دید در 20 سال اخیر چهار اثر تاریخی دهکویه کاملا تخریب شد که هیچ آثاری از آن باقی نماند . اولین آن  حمامی قدیمی بود که در پشت دبیرستان شهید صفری قرار داشت و آثار زیادی از آن باقی بود که کنار و چاه آن هنوز باقی است . دومین اثر نابود شده کاروانسرای شاه عباسی بود که قدمتی چهارصد ساله داشت که متاسفانه توسط اداره اوقاف شهرستان به ثمن بخس فروخته شد و خریدار نیز کاملا آن را تخریب نموده و خاک آن را نیز بار نمود به گونه ای که اکنون هیچ اثری از آن باقی نمانده است . سومین اثر تاریخی تخریب شده حمام قدیمی حاج غلامرضا بود که متاسفانه با بی فکری کامل تخریب شد و برروی آن آشپزخانه ساخته شد با وجود این که زمینی به متراژ بیش از 1000 متر در جلو حمام وجود داشت که سازندگان آشپزخانه اگر نیت خیر داشتند می توانستند زمین مورد نظر را از صاحبان آن بخرند و آشپزخانه را در آن بنا نمایند . چهارمین اثر تخریب شده چهار طاقی کوچکی بود که در مقابل امام زاده شاه اسماعیل قرار داشت که توسط هیئت امنای و یکی از اعضای شورای وقت تخریب شد. این بنا تنها بنایی بود که در برابر زلزله بیش از 6 ریشتری سال 40 دهکویه مقاومت نموده و تخریب نشده بود . و آخرین مورد آن هم شاهد تخریب تدریجی خانه تاریخی باستان طی دو مرحله بوده ایم .

در مورد اخیر باید گفت ، مرحوم حاج غلامرضا باستان قبل از مرگ خود وصیت نموده و خانه خود را برای ساخت بنایی عام المنفعه واگذار نمودند به شرطی که فروخته نشود و اگر قرار است بنایی احداث شود در همان محل باشد . به دلیل معماری خاص این بنا که در دهکویه نظیر آن وجود ندارد با صحبت هایی که با وراث مرحوم باستان انجام شد جهت حفظ این بنای زیبا آن ها به صورت مکتوب موافقت نمودند این بنا به همان صورت موجود به عنوان یک خانه تاریخی حفظ و بازسازی گردد.اما متاسفانه هم اکنون به جای بازسازی شاهد تخریب تدریچی آن هستیم .

در اولین مرحله تخریب این بنا در سال گذشته بر اثر بارندگی بخشی از دیوار غربی این خانه فروریخت دهیاری محترم به جای بازسازی این دیوار آن را همراه با خانه های ضلع جنوب غربی تخریب نموده و به جای آن دیواری با بلوک سیمانی احداث نمود یکی از کارهایی که برای حفظ خانه های تاریخی صورت می گیرد عدم دست کاری در بنای اولیه و بازسازی بخش های تخریب شده با مصالح اولیه به کار رفته در آن است . اما متاسفانه در ساخت دیواره غربی از بلوک سیمانی استفاده شد .

دومین مرحله تخریب این بنا در چند روز اخیر اتفاق افتاد و دو اتاق از بخش شرقی بنا که شامل آشپزخانه یا به قول خودمان مطبخ و محل پختن نان بود تخریب گردید . در بازدیدی که قبلا از این بخش داشتم یکی از این اتاق ها بخش کمی از سقف آن فرو ریخته بود که به جای تخریب کل بنا با هزینه ای کمتر از تخریب و خاک برداری بنا به راحتی با دو تیر چوبی یا همان فرس می شد آن را بازسازی نبود .

حال اگر قرار باشد این بنا به عنوان اثر تاریخی مورد بازدید قرار گیرد ، آیا بازدید کنندگان نخواهند پرسید آشپزخانه این بنا کجا بوده ؟ بانوی خانه نان روزانه اهل خانه را در کجا می پخته است ؟ این خانه یک خانه اعیانی نبوده بلکه متعلق به یکی از اهالی ساده دهکویه بود . در گذشته نه چندان دور اهالی دهکویه  در منزل خود حیوانات اهلی از قبیل مرغ و خروس ، بز و گوسفند و حتی الاغ نگهداری می کرده اند . آیا بازدید کنندگانی که از  بنا دیدن می کنند نخواهند پرسید محل نگهداری حیوانات اهلی خانه و محل نگهداری علوفه دام ها کجا بوده ؟

مردم دهکویه منتظر پاسخ مستدل مسوولین محترم هستند تا بدانند با چه توجیهی این خانه تاریخی در حال تخریب است ؟

امید علی معزی

 

سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, :: 13:5 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

يامُقَلّب القُلوب وَ الاَبصار يامُدَبّر اليل وَ النَهار
يا مُحَول الحَول وَ الاَحوال حَوِّل حالَنا اِلي اَحسَن الحالعکس عید نوروز 96، عکس نوشته تبریک عید نوروز 96، عکس نوشته نوروز و بهار 96
برآمد باد صبح و بوي نوروز به كام دوستان و بخت پيروز
مبارك بادت اين سال و همه سال همايون بادت اين روز و همه روز

بهار فصل رويش است و شادابي، فصل ايمان و شكوه جلوه خداوند است، آري بار ديگر نشانه اي بديع از آيات الهي در جهان متجلي گشته و زمين آيه هاي سر سبزي و حيات را به تلاوت نشسته است. نخستين روز بهار، آغازي براي اعتدال، طراوات، نشاط و شادابي و نوروز، عيد شكوفايي، پويايي، بالندگي، نوخواهي و نوانديشي است.
عيد سعيد نوروز و آغاز سال نو را كه با دعاي خير عزيزان تحول احوال و تقلّب دل ها و بصيرت ها را نويد مي‌دهد به همه مردم و همشهریان گرامي كه در راه اعتلاي دهکویه  و نظام مقدس جمهوري اسلامي تلاش مي‌نمايند، تبريك و تهنيت عرض نموده از خداوند متعال آرزومندم كه سال ۱۳۹۶، سالي سرشار از سلامتي، شادماني و موفقيت براي همگان باشد.

شورای اسلامی و دهیاری دهکویه

 

امروز کار لبه گذاری خیابان ساحلی جنوبی دهکویه آغاز شد .  لبه گذاری این بخش از خیابان تا مقابل خانه بهداشت ادامه داشته و سپس از مقابل خانه بهداشت بخش شمالی خیابان کار لبه گذاری و دیوار چینی تا مقابل دبیرستان شهید صفری ادامه می بابد .

از طرح های دیگر طرح های دهیاری لبه گذاری خیابان های قائم (عح) ، ولایت و شهید حیدری است . هزینه احرای این طرح ها توسط دهیاری تامین خواهد شد که در صورت همکاری خیرین و اهالی زودتر پایان خواهد یافت

گفتنی است جری این طرح ها دهیاری و پیمانکار مهندس بروسان  « مورد تایید ینیاد مسکن لارستان » در حال اجرا می باش

 

به گزارش پسین دهکویه مسابقه احکام مرجله شهرستان به میزبانی دبستان مدنی دهکویه برگزار شد .

در این مسابقه 33 نفردانش آموزان مقطع ابتدایی دهکویه ، کورده ، بریز و دنگز دخترانه و پسرانه  در رشته احکام به رقابت پرداختند .

گفتنی است مسابقات مرحله شهرستان در رشته های قرآن ، اذان ، و نماز نیز قبلا در دبستان مدنی برگزار شده است 

 
 
 

به اطلاع شهروندان می رسانیم که جناب آقای عباسپور مدیری عامل بانک صادرات استان به اتفاق نجیبی سرپرست حوزه شعب لارستان و همراهانشان جهت بررسی مسائل و مشکلات بانک صادرات شعبه دهکویه که منجر به تعطیلی آن شده بود در محل شعبه حضور یافتند و با حضور اعضای شورای اسلامی و مجمع خیرین و تعدادی از مردم به بیان و بررسی مشکلات و راهکارهای احتمالی جهت حل آن پرداختند.

به گزارش پسین دهکویه ، در ابتدای جلسه  عباسپور مدیر عامل صادرات استان با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بانکهای کشور بدلیل شرایط نابسامان اقتصادی کم و بیش با مشکل مواجه هستند و از طرف دیگر اکثر مشتریان بانکها سپرده گذار هستند ، باعث شده که خیلی از شعب بانکها زیان ده باشند که نهایتا این روند باعث تعطیلی شعبات زیان ده م یشود که می بایست جهت جلوگیری از این روند مشتریان بانک ها سرمایه ها و سپرده های خود را در قالب حساب های پس انداز قرض الحسنه و جاری به جریان اندازند تا اینکه بانک ها با مشکل مواجه نباشند و به زیان دهی نرسند .

در ابتدای این جلسه رنجبری ریئس شورای اسلامی دهکویه از طرف شورای اسلامی و مردم دهکویه به ایشان و هیئت همراشان خوش آمد گفتند و از ایشان و همکارانشان که برای بررسی و رفع مشکل بانک صادرات دهکویه در شعبه دهکویه حضور یافته اند تشکر و قدردانی نمودند .

در ادامه  بستگان عضو مجمع خیرین دهکویه در خصوص وضعیت بانک صادرات و مشکلات مردم صحبت کردند . ایشان به سابقه 55 ساله بانک صادرات دهکویه به عنوان یکی از قدیمی ترین شعبات بانک صادرات اشاره کردند و گفتند از آنجایی که بانک صادرات تنها بانک این روستا بوده و قدمت زیادی دارد مردم با آن انس و الفتی دیرینه دارند و حقیقتا تعطیلی آن برای مردم بسیار سخت و مشکل است . با توجه به فاصله 30 کیلومتری دهکویه از لار امکان ایاب و ذهاب هر روزه مردم به لار برای انجام کارهای بانکی شان مقدور نیست و این موضوع خطرات جاده ای و تصادفات را برای مردم در پی دارد . ایشان به مسائل و مشکلاتی که قبلا  بدلیل عدم مدیریت صحیح و ناکارامدی مدیران سابق شعبه بوده است اشاره کردند و گفتند که همین نا کارآمدی ها و از طرفی بی تفاوتی مردم باعث خروج سپرده ها و عدم همکاری مردم با شعبه شده که نهایتا به تعطیلی آن منجر شده است .

ایشان همچنین اظهار داشتند که تعطیل شدن شعبه دهکویه مردم را به شدت دچار مشکل نموده است و این مشکلات در ایام تعطیلات نوروز بیشتر خواهد شد و در همین خصوص خواستار پیگیری موضوع و بازگشایی بانک صادرات حداقل بصورت باجه گردیدند که درصورت پیشرفت و بهبود عملکرد به شعبه ارتقاء یابد .ایشان همچنین قول همکاری مساعد و مناسب در صورت بازگشایی باجه دهکویه را از طرف مردم دادند که در مورد حساب های جاری و قرض الحسنه پس انداز بیشتر کار و فعالیت نمایند که بانک نیز از زیان دهی به سوددهی مناسب برسد .

در پایان جناب عباسپور قول مساعد جهت پیگیری موضوع بر اساس تعهدات مردم مبنی بر فعالیت قابل توجه حساب های جاری و قرض الحسنه پس انداز را دادند که در صورت موافقت حوزه لار و کمیته بررسی استان و موافقت تهران بصورت موقت باجه راه اندازی گردد .

 

مسابقات قرآن و معارف مرحله شهرستان در دبستان مدنی دهکویه بر گزار شد .

به گزارش پسین دهکویه ، در مراسم افتتاحیه این مسابقات فیاض پور معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش لارستان ضمن تشکر از کلیه کسانی که در برگزاری این دوره از مسابقات نقش داشته اند گفتند : کار برای قرآن و حضور در محافب قرآنی یک سعادت است و نیاز به خلوص و تعهد ذاتی دارد که خداوند به شما داده است .  کار خدمت به قرآن برای هر کس میسر نیست . این یک توفیق بوده که خداوند به شما داده چرا که قرآن قانون اساسی زندگی بشر و آیین نامه زندگی و کتاب دنیا و آخرت است . قرآن یک کتاب معمولی نیست زیرا با قرآئت قرآن به یک نورانیت ، معنویت و آرامش روجی دست می یابید  . آنچه قرآن می گوید : « الا بذکرالله تطمئن القلوب » با خواندن هر کتابی به دست نمی آید . شما اگر چندین کتاب روان شناسی را حفظ نموده و بارها به خود تلقین نمایید که من آرامم آرامش به دست نمی آید ، اما با خواندن یک آیه قرآن به آرمش می رسیم

ایشان ادامه دادند : شما دانش آموزان خوشحال باشید که وارد این فضا شده اید . برنده شدن و کسب مقام یک مسأله حاشیه ای است اگر به معنا ، تفسیر و فلسفه نزول قرآن توجه کنید بهتر از قرائت ساده آن است . حتی با همین قرائت ساده هم ثواب معنوی آن را خواهید برد و هم بر روح شما اثر می گذارد . انشاءالله که همه بتوانیم عامل به دستوراتی دنیایی و اخروی قرآن باشیم

فیاض پور در پایان گفتند : هدف از برگزاری مسابقات قرآن در مناطق تمرکز زدایی است تا از طرفیت مناطق در این کار استفاده نموده و هم از خطرات در مسیر برای حضور در مرکز شهرستان پیشگیری گردد .

پس از مراسم افتتاحیه 138 نفر از دانش آموزان روستاهای دهکویه ، کورده ، بریز ، دنگز ، عمادشهر ، کهنه و علی آباد در رشته های قرآن ، اذان ، نماز و اجکام به رقابت پرداحتند .

 
 

 

به گزارش پسین دهکویه به نقل از روابط عمومی شورای شهرستان: در پی تلاش، همت و افتخارآفرینی مهندس سهراب عزیزی فرهیحته دهکویی، که مورد تقدیر دبیر کل فدراسیون جهانی مراقبت قرار گرفته، یعقوب موحدی رییس شورای اسلامی شهرستان لارستان پیام تبریکی به این جوان فرهیخته ارسال کرده که متن آن به این شرح است:

جناب آقای مهندس سهراب عزیزی؛ جوان موفق و فرهیخته اهل دهکویه لارستان

با سلام و عرض ادب

خدمت به جامعه و انسان‌ها و تلاش و کوشش برای کسب دانش و تجربه، با هدف خشنودی پروردگار و اصلاح و بهبود شرایط، در هر جایی و در هر لباسی شایسته تقدیر و تحسین است. شما مهندس جوان به عنوان نیرویی فعال در عرصه «مراقبت پرواز» به دلیل همکاری با «فدراسیون بین المللی هوانوردی» و مشارکت فعال برای شکل دادن به دستورالعمل‌های اجرایی جهانی، از سوی دبیر کل فدراسیون جهانی مراقبت پرواز مورد تمجید قرار گرفتید و این افتخاری بزرگ برای جناب‌عالی، روستای دهکویه و لارستان بزرگ، و بلکه برای ایران اسلامی است.

اینجانب این موفقیت و سرافرازی را به شما برادر بزرگوار، خانواده گرامی و همه اهالی بزرگوار دهکویه تبریک می‌گویم. شایسته است مردم و مسئولان منطقه و همه جوانان علاقه‌مند از تجربیات ارزنده‌تان بهره گیرند. از درگاه پروردگار متعال برایتان سلامتی و شادکامی و کامیابی آرزو می‌کنم.

یعقوب موحدی/رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان

 

به مناسبت دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، همایش بصیرتی و سیاسی به میزبانی پایگاه بسیج شهید صفری دهکویه با حضور بسیجیان روستاهای کورده، بریز و دهکویه با سخنرانی سرگرد امیر جاهدی فرمانده محترم سپاه ناحیه لارستان در مسجد ولی عصر(عج) دهکویه برگزار شد.426008210_190085

در این همایش فرمانده سپاه ناحیه لارستان مردم را به بیداری و هشیاری در برابر تهاجم فرهنگی بخصوص در زمینه فضای مجازی دعوت و آرمانها و اهداف امام خمینی(ره) را یادآور شد.

وی با بیان اینکه امام(ره) به ما یاد دادند که حیات در مبارزه است نه در مذاکره، افزود: راه برون رفت از تمام مشکلات کشور ایستادگی و مبارزه است.

جاهدی با تأکید بر اینکه ماجرای برجام به همه ثابت کرد که اعتماد به ابرقدرتها ما را به بن بست می کشاند، تصریح کرد: هر جا به قدرت داخلی و جوانان خودمان تکیه کردیم پیروز شدیم و هر جا به آمریکایی ها اعتماد کردیم‌ شکست خوردیم.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه امام(ره) مسیر مبارزه را به مردم نشان داد، خاطر نشان کرد: راه عبور از مشکلات تکیه و اعتماد به اقتصاد مقاومتی است و باید در مسیری که امام روشن کرد حرکت کنیم، این راه پیروزی است‌.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با طرح این سوال که چرا باوجود این همه تحریم، دشمنی، ترور، شرارت، مردم از این نظام و انقلاب خسته نمی شوند؟، افزود: انقلاب برای مردم برکت‌به همراه داشته است زیرا کار این انقلاب برای مردم‌ پیشبرد عموم بوده، جمعیت بی سواد ما امروزه به جمعیت با سواد دنیا تبدیل شده، رتبه تولید علم در جمهوری اسلامی رتبه ۱۷ در دنیاست .

وی ادامه داد: کشور ما امروزه در ساخت تسحیلات، موشک، ماهواره، نانو، علوم فضایی و هسته ای ، که از پیچیده ترین علوم دنیاست همگام با کشورهای پیشرفته است.

جاهدی با اشاره به اینکه امام(ره) هویت مردم ایران را تغییر داد، تصریح کرد: انسانهایی سرتاپا وابسته را به انسانهایی وارسته و استقلال طلب و استکبارستیز تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: اگر در مسیر حقیقی امام حرکت کنیم با توفیقات الهی همیشه موفق خواهیم بود.

یک دهکویه توسط دبیر کل فدراسیون جهانی مراقبت پرواز مورد تقدیر قرار گرفت.429704927_101101

 به نقل از پسین دهکویه؛ طی نامه ای به امضای شخص دبیر کل فدراسیون جهانی مراقبت پرواز و معاون اجرایی و فنی او و نیز رئیس کمیته فنی و عملیاتی ایفاتکا از مهندس سهراب عزیزی فرزند فرهیخته دهکویه تقدیر شد.

این سومین بار است که در طول حیات بیش از ۵۰ ساله ایفاتکا از یکی از اعضای ایفاتکا رسما تقدیر می شود.

پاتریک پیترز دبیر کل فدراسیون جهانی مراقبت پرواز مهندس سهراب عزیزی را  به دلیل مشارکت فعال برای شکل دادن به دستورالعمل های اجرایی جهانی از سوی ایفاتکا و حس تعهد و مشارکت در جلسه  عملیاتی و فنی کمیته فدراسیون ایفاتکا  در آمستردام هلند شایسته تقدیر دانست.

این افتخار برای کشور جمهوری اسلامی ایران و هوانوردی کشور در دفتر ایفاتکا در مونترال کانادا ثبت و رونوشت آن برای کلیه ۱۳۶ کشور عضو سازمان بین‌المللی  مراقبت پرواز جهان ارسال خواهد شد.

 

 

همزمان با سراسر کشور مردم ولایت مدار دهکویه  در پاسخ به درخواست مقام معظم رهبری جهت حضور در راهپیمایی 22 بهمن و دادن پاسخ دندان شکن به دشمنان ، در صحنه حاضر شده و با آرمان های امام ، انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند.

این راهپیمایی راس ساعت 10صبح از محل مسجد حضرت اباالفضل(ع) آغاز و در محل گلزار شهدا پایان یافت.

در این مراسم مردم دهکویه  با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشته و با شعارهای «الله‌اکبر»، « لا اله الا الله»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی» و دیگر شعارهای انقلابی خشم و انزجار خود را از دشمنان و استکبار جهانی نشان دادند.

سحنران پایانی این مراسم حجت الاسلام زاستگو بودند. ایشان طی سخنانی گفتند:

برای تداوم انقلاب مردم باید پشتیبان آن باشند تا این پرچم انقلاب توسط مقام معظم رهبری خفظه الله به دست امام زمان عج الله تعالی فرجه برسد . ما آمده ایم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم . ما از اسلام دفاع می کنیم نه آن چیزهایی که گاهی رخ می دهد که اسلامی و انقلابی نیست . برخی می گویند شما در راهپیمایی شرکت نموده و از اختلاس ها و حقوق های نجومی دفاه می نمایید ؛ خیر این گونه نیست و اتفاقا ما اولین کسانی هستیم که مطالبه گر این ها هستیم . همانگونه که مولا علی (ع) اولین مطالبه گر بود . ایشان در نامه ای به یکی از فرماندارانش گفتند شنیده ام سر سفره پولداران حاضر شده ولی به فقیران بی اعتنایی می نمایی . همانگونه که مولایمان مطالبه گر بود ما هم مطالبه گر هستیم. ما آمده ایم از ولایت مطلقه فقیه دفاع بکنیم که به فرموده امام خمینی (ره) همان ولایت رسول الله (ص) است . حکومت ولایت فقیه یعنی حکومت اسلامی . اگر کمی بیندیشیم خواهیم فهمید در زمانی که امام زمان (عج) غایب هستند چه کسی باید حکومت کند ؟ فردی به نام شاه که ظالم و جنایتکار بود و یا کسی که عالم ، فقیه ، سیاستمدار و شجاع باشد ؟ این خصوصیات یک جا در هیچ کس جمع نمی شود مگر در ولایت مطلقه فقیه . با این تفسیر در غیبت امام معصوم حکومت حق ولایت مطلقه فقیه است . ما آمده ایم که از رهبرمان سید علی خامنه ای خفظه الله که یک فرد سیاست مدار باهوش و یک انسان کامل است دفاع کنیم . حتی به اعتراف دشمنان انقلاب مقام معظم رهبری یکی از باهوش ترین سیاستمداران است که اگر رهبری ایشان نبود انقلاب به مشکلات غدیده ای بر می خورد .

حجت اسلام راستگو در بخش دیگری از سخنانشان گفتند : متاسفانه ما مشکلات بسیاری داریم که مقصر آن خود ما هستیم . همه ساله خودمان رای می دهیم و فردی را انتخاب می کنیم ، ولی مدتی بعد خودمان اولین منتقد او هستیم . در این زمینه مقصر خودمان هستیم که در ابتدا چشم و گوشمان را باز ننموده و تحت تاثیر تبلیغات و جو به وجود آمده فریب خورده ، رای داده و مدتی بعد نیز پشیمان می شویم . بعد دنبال مقصر می گردیم . و می گوییم چرا رهبری کاری نمی کند ؟ این خودمان بودیم که رای دادیم . اگر با دقت و برای رضای خدا رای می دادیم این گونه نمی شد .

در پایان مراسم اهالی دهکویه  در قطعنامه راهپیمایی سراسری 22 بهمن آمادگی همه جانبه خود و نیروهای مدافع انقلاب را برای حفظ اقتدار و امنیت ملی کشور اعلام و تاکید کردند: هرگونه اقدام ابلهانه و تحریک آمیز دشمن، با واکنش سریع، سخت و ویرانگر رزمندگان شجاع سپاه، ارتش و بسیج و ملت غیور ایران اسلامی مواجه خواهد شد :

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ (سوره انبیاء /105)

شکر و سپاس بی پایان خدای سبحان را که ملت شریف ایران را از نعمت "اسلام" و "ولایت" و "رهبری"‌های حکیمانه و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و خلف صالح و شایسته ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برخوردار ساخت تا در پرتو انقلاب اسلامی و اندیشه الهی و منیع پیر روشن ضمیر جماران، ایران و ایرانی به عنوان پرچمدار احیای "تمدن اسلامی" و زندگی در سایه اسلام الگوی نجات بخش جامعه بشری در عصر "جاهلیت مدرن" مورد توجه جهانیان قرار گیرد.

اینک در لحظات شورانگیز و شعورآفرین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و طلیعه‌ی سی و نهمین بهار عزت و آزادی و در شرایطی که طنین "مقاومت" و "استکبارستیزی" ملت ایران، و پیش روندگی انقلاب اسلامی و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به مثابه یک نظام "قدرتمند"، "پیشرو" و "الگو"، بیش از هر مقطع تاریخی دیگر فروپاشی حاکمیت مستکبران و استقرار "حکومت جهانی مستضعفین" بر زمین را نوید می‌دهد، ما شرکت کنندگان در راه پیمایی باشکوه، سراسری و دشمن شکن 22 بهمن ماه که در تقارن با ایام سوگواری و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اهمیت معناداری یافته است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌داریم:

1- امت مؤمن و ولایت‌مدار ایران، ضمن تجدید بیعت و میثاق استوار با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را رمز موفقیت و تضمین پیش روندگی انقلاب اسلامی دانسته و بر پایبندی و اعتقاد به اصل ماندگار و مترقی «ولایت فقیه» به عنوان مبنای اساسی عزت و اقتدار ایران اسلامی تاکید می نماید.

2- ملت آگاه و رشید ایران اسلامی، حفظ نظام اسلامی و اعتلای آن را بزرگترین معروف زمان و تضعیف این نظام دینی و مردمی را بزرگترین منکر زمان تلقی نموده و با تأسی به وصایای جاودان حضرت امام (ره) و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترویج روحیه و اندیشه انقلابی-گری، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب و حفظ همبستگی و "وحدت ملی" را تکلیف شرعی آحاد مردم، مسئولین و جناح‌های وفادار به انقلاب و رکن رکین موفقیت‌ها و پیروزی‌های ملت ایران دانسته و هرگونه اقدام و عمل تفرقه‌افکنانه را شدیداً محکوم می‌نماید.

 3- ملت انقلابی و دشمن شناس ایران اسلامی، ضمن بی اعتمادی مطلق به قدرت های سلطه گر و در راس آن ها امریکای جنایتکار، خشم و اعتراض خود را نسبت به بدعهدی‌ها و نقض مفاد توافقنامه "برجام" توسط "امریکا" ابراز داشته و با محکوم کردن تلاش‌های کاخ سفید برای وضع تحریم‌های جدید و ایجاد موج "اسلام ستیزی" و "ایران هراسی" با همراهی ارتجاع منطقه؛ از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت نظارت بر اجرای برجام، می‌خواهد تا با اتخاذ مواضع قاطعانه و راه‌‌کارهای پیشگیرانه مؤثر، مقابله به مثل شجاعانه را در دستور کار قرار دهند.

 4- ما مردم مقاوم و متحد ایران اسلامی، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه، یمن و عراق و سایر کشورهای منطقه را تامین کننده امنیت و صلح پایدار دانسته و هرگونه اقدام در راستای تهدید امنیت ملی کشورهای منطقه و ایجاد تنش و بی‌ثباتی توسط استکبار جهانی و مرتجعین وابسته را شدیداٌ محکوم می‌نماییم.

 5- مردم مسلمان و فهیم ایران، ضمن حمایت از جریان سیال "مقاومت اسلامی" منطقه، استمرار ظلم، تبعیض، محاصره، تحریم، اشغال اراضی و تجاوز به حقوق مسلمانان در هر نقطه از جهان بویژه جنایتهای آل سعود و آل خلیفه در یمن و بحرین که با طراحی و حمایت امریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه صورت می‌پذیرد را محکوم نموده و با ابراز انزجار و مخالفت با ترویج خشونت، افراط‌گری، نفرت پراکنی و تروریسم در جهان، هرگونه کمک و حمایت از جریان‌های تکفیری تروریستی را دامن زدن به درگیری‌های میان امت اسلامی و کمک به پیشبرد سیاست‌های تجاوزگرانه و اشغالگرانه رژیم نژاد پرست صهیونیستی دانسته و بر تعیین سرنوشت ملت‌ها توسط خود آنان به عنوان اصلی ترین راه برقراری صلح و آرامش در منطقه تاکید مینماید.

6- ما مردم موحد و متحد ایران، با تأکید بر ضرورت اهتمام به وحدت و یکپارچگی صفوف امت اسلامی و تلاش برای پایان دادن به اختلافات موجود، فلسطین را همچنان موضوع محوری جهان اسلام و مقاومت را تنها راه دست‌یابی ملت مظلوم فلسطین به حقوق خود دانسته وخواستار به کار گرفتن همه ظرفیت‌ها و امکانات جهان اسلام برای یاری رساندن به ملت مظلوم فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی برای آزادی سرزمین‌های اشغالی از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی می‌باشیم.

 7- ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی باشکوه، با اعتقاد به تحق وعده الهی و اطمینان به این مهم که ماهیت ضد انسانی، نژاد پرستانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در نهایت منجر به نابودی و اضمحلال این رژیم جنایتکار خواهد شد، تلاش برخی رژیم‌های وابسته به استکبار جهانی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که ارمغانی جز رسوایی و ناامنی برای آن ها در برندارد را محکوم می‌نماییم.

 8- ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی، "امریکا" را همچنان "دشمن شماره یک" خود دانسته و با تأسی به منویات و هشدارهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای "جهاد کبیر" و مقابله با راهبرد "رخنه" و "نفوذ" دشمن در ارکان نظام و تضعیف "اراده ملی"، تلاش‌ها و اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در تحقق یافتن امنیت ملی ممتاز در کشور و منطقه پرآشوب فعلی را مورد تحسین قرار داده و آمادگی خود را برای رویارویی عاشورایی برابر هر تهدید احتمالی اعلام می‌دارد.

9- ملت رشید و سرافراز ایران،"اقتصاد مقاومتی" و تلاش همه جانبه برای اقدام و عمل به آن را "نسخه نجات بخش کشور" برای عبور موفق و افتخارآمیز از دام تحریم‌های ظالمانه "نظام سلطه" و "دیکتاتوری مدرن اقتصادی" دانسته و از مسئولین و کارگزاران کشور می‌خواهد با اتکال به خدای متعال و اعتماد به ظرفیت‌های سرنوشت ساز درونی و جوانان خلاق و کارآفرین، نهادینه سازی رویکرد "مدیریت جهادی و انقلابی در صحنه‌ی "تولید ملی" و "تقویت ساخت درونی" را در دستور کار قرار داده و هوشمندانه با مسدود نمودن روزنه‌های امید دشمن برای تسلط بر اقتصاد ایران اسلامی و وابسته ساختن آن، اهداف شیطانی و شیوه‌های فریبکارانه آنان را با شکست مواجه سازند.

10 - امت غیور و غیرتمند ایران اسلامی، ضمن تاکید بر اصل غیر قابل مصالحه و مذاکره بودن امنیت جمهوری اسلامی ایران، "اقتدار موشکی" را نماد "قدرت بازدارندگی"، تضمین "امنیت ملی" و "خط قرمز دفاعی" خود، و تداوم روند قدرت افزایی و ارتقای توان موشکی و توسعه توانمندی‌های دفاعی را حق مردم ایران بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد دانسته وهرگونه مداخله در این زمینه را نقض قواعد آمره حقوق بین‌الملل و خارج از صلاحیت هر کشور و نهادی می‌داند.

11- ملت وفادر و فداکار ایران اسلامی، با قدردانی از مسئولان نظام، قوای سه گانه و همه کسانی که مجاهدانه و خالصانه در تلاش برای خدمت به انقلاب و میهن عزیز هستند و تأکید بر ضرورت مسئولیت‌پذیری مدیران و پاسخگویی صادقانه به مطالبات مردم - به ویژه قشر جوان آینده ساز کشور - در زمینه "اشتغال" و "معیشت"، از همه دستگاهها بخصوص دولت محترم می‌خواهد"همت جهادی" و "قاطعیت انقلابی" را دستور کار خود قرار داده و با کوتاه کردن دست غارتگران بیت‌المال و مسدود نمودن روزنه‌های تبعیض و رانت خواری و ناکام گذاردن توطئه دشمن در ایجاد فضای یأس و ناامیدی، ضمن دوری از شعارزدگی، برای ارتقا و بهبود شرایط اقتصادی کشور گام های عملی، عینی و موثر بردارند.

 12- ملت مجاهد و شهید پرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی‌های شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و رادمردان دفاع مقدس و مدافع حرم و همچنین آتش نشانان فداکار و ایثارگر حادثه ساختمان "پلاسکو"، تکریم و تجلیل جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان را وظیفه دائمی خود دانسته و از مسئولان و دستگاههای مختلف می‌خواهد با برافراشته نگه داشتن پرچم "ایمان"، "جهاد" و "مقاومت"، در حاکم ساختن فرهنگ "ایثار" و "شهادت"، از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

 13- ملت هوشیار و موقعیت شناس ایران، با آگاهی از اهمیت انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، "انتخابات" را الگوی کارآمد "مردم سالاری دینی" در کشور دانسته و با تأکید بر ضرورت هوشمندی همگانی برابر توطئه‌ها و ترفندهای فریبنده و پیچیده دشمن، حضور حماسی و مشارکت گسترده خود در انتخابات اردیبهشت ماه سال 96 را تجدید عهد با انقلاب اسلامی و تقویت اقتدار و صلابت ملت و نظام دانسته و از داوطلبین محترم می‌خواهد با رعایت «تقوای سیاسی» و موازین شرعی، اخلاقی و قانونی و تعمیق فضای همدلی و برادری، زمینه برگزاری انتخاباتی حداکثری، پرشور و انقلابی را فراهم ساخته و دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی را در رسیدن به اهداف شوم خود نا امید سازند.»

 

با حضور مسوولین شهرستان و دهکویه ساختمان اتفاقات برق دهکویه افتتاج شد

به گزارش پسین دهکویه ، همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ، ثمری بخشدار مرکزی ، راسخی معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان ، مهندس دامنکشان رییس شرکت برق ، مهندس اعتمادی فر رییس شرکت گاز ، مهندس رضایی رییس اداره منابع طبیعی ، مهندس طالبی رییس اداره راه و شهرسازی ، دکتر نصر معاون دانشکده علوم پزشکی ، اعضای شورای اسلامی و دهیاری و جمعی از اهالی دهکویه ساختمان اتفاقات برق دهکویه افتتاج گردید .

در این مراسم مهندس دامنکشان رییس شرکت برق لارستان ابتدا گزارش کوتاهی از عملکرد شش ماهه شهریور تا بهمن 95 را به شرح زیر ارایه نموده و گفتند : در شش ماه گذشته در مجموع 42 پروژه در لارستان بهره برداری شده که اتفاقات برق دهکویه یکی از آن هاست که به نیابت از بقیه پروژه ها افتتاح می گردد مجموعا 2 میلیاردو 700 میلیون تومان هزینه شده که شامل 6 طرج روشنایی معابر بوده که در بخش های اوز ، صحرای باغ و مرکزی اجرا شده و علاوه بر اتفاقات برق دهکویه 31 طرح نصب ترانس رفع افت ولتاژ داشته ایم و 4 طرح زیر ساخت .

ایشان افزودند : در راستای دیدگاه شرکت توانیر که مشترکین شهری و روستایی باید از امکانات مشابهی برخوردار باشند با پیگیری انجام گرفته در سال 87 مجوز دفتر اتفاقات برق دهکویه از شرکت توزیع گرفته شد . در پی اعطای این مجوز یک اکیپ در دهکویه مستقر شد تا صرفا بتواند خاموشی های مردم را بتواند رفع کند و قبل از آن مردم باید با لار تماس می گرفتند و با توجه به بعد مسافت  ممکن بود این رفع خاموشی چندین ساعت به طول بینجامد . اتفاقات دهکویه شامل 4 روستای دهکویه ، بریز ، کورده ودنگز می باشد . بعد از استقرار اتفاقات مکان مناسبی نداشتیم دهیاری با ما همکاری نمود و مکانی را در اختیار ما قرار داد که مکان مناسبی نبود . نیت شرکت از افتتاح دفتر اتفاقات این است که کلیه خدمات به مشترکین ارایه گردد . یعنی علاوه بر خدمات رفع خاموشی ها ، اگر کسی قبض المثنی یا انشعاب جدید خواست ، بتواند این خدمات نیز دریافت نماید . در پی رایزنی با دهیاری خوشبختانه دهیاری زمینی به متراژ 289 متر مربع  را که توسط اهالی اهدا شده بود در اختیار ما قرار داد . دریافت پروانه ساخت و اجرای فونداسیون نیز توسط دهیاری انجام شد که برای دریافت پروانه و ساخت فونداسیون مبلغ 100 میلیون تومان از اعتبارات دهیاری هزینه شد . این کار تا پایان شهریور 93 انجام و تحویل ما شد . پس از آن توانستیم مبلغ 239 میلیون تومان از شرکت اعتبار جذب نماییم . که از شهریور 94 استارت خورد و تا کنون ساخته و تجهیز شد . هزینه جاری سالانه این دفتر برای شرکت برق منطقه ای فارس 120 میلیون تومان است یعنی ماهیانه 10 میلیون تومان هزینه جاری دارد که در قبال خدمات رسانی به مردم منطقه عددی نیست و ما باید بیشتر از این ها خدمت کنیم .

مهندس دامنکشان در پایان نیز از دهیاری و شورای اسلامی و پیمان کار طرح که در اجرای این پروژه همکاری داشته اند تشکر و فدردانی به عمل آوردند .    

در این مراسم رنجبری رییس شورای اسلامی به نمایندگی از اهالی دهکویه تشکر از مهندس دامنکشان و پرسنل شرکت برق لارستان که در اجرای این پروژه تلاش داشته اند تشکر نمودند .

    

با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و فرماندار ویژه لارستان ، ٥۵ طرح مخابراتي با اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال در لارستان افتتاح شد.untitled

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ بمناسبت دهه فجر و در مراسمی با حضور هادی پژوهش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، سید احمد احمدی زاده مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری، آزادی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس،مسعود راسخی و علی اصغر علی پور معاونین سیاسی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان، همتي معاون مديركل شركت مخابرات فارس،محمد مهدی صادق نژادان مدیریت مخابرات لارستان و جمعی از مسئولین و معتمدین ، ٥۵ طرح مخابراتي با اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال در لارستان افتتاح و به بهربرداری رسید.

همتي معاون مديركل شركت مخابرات فارس در خصوص این طرح ها گفت: اين پروژه ها شامل سایت BTS۴GNEWS در ۱۸ نقطه شهر، سایت BTS۴GNEWS در شهرک صنعتی لار، تأسیس BTS در میدان تره بار لار ، محلچه ، بیرم ،جویم ، فرشته جان،آبکنه ، تأسیس دیتا درفیشور،هرمود، محلچه ، مسکن مهراوز، لاغران،جویم، بنارویه، شرفویه و مارمه، بلغان، هرم و منصورآباد، سایت BTS۴GNEWS در لطیفی و براک، دو دستگاه سایت BTS۴GNEWS در خور، تأسیس GSM درخور ،زروان و صحرای نیمه، توسعه BTS در شاه غیب و توسعه دیتا درمسکن مهر لار، دهکویه، دنگز، هرمود مهرخویی و کرمستج ، مي باشد.

ستاد انتخابات لارستان در اطلاعیه ای شرایط و مدارک لازم جهت انتخابات شوراها را اعلام نمود. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان در این اطلاعیه آمده است:entekhabat

در اجرای ماده ۴۵ آئین نامه اجرائی انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا بدین وسیله به اطلاع اهالی محترم حوزه های انتخا بیه شهر و روستاهای تابعه شهرستان لارستان می رساند با توجه به اینکه در هنگام مراجعه داوطلبین به منظور ثبت نام در فرمانداری و بخشداریها داشتن گواهی عدم سوء پیشینه کیفری که از تاریخ صدور آن بیش ار ۳ ماه  نگذ شته باشد الزامی می باشد. لذا مقتضی است افرادی که قصد نامزدی در انتخابات مذکور را دارند با همراه داشتن مدارک زیر به اداره مرکزی پست شهرستان واقع در شهر قدیم لار مراجعه نمایند .

 

۱-کپی صفحه اول شناسنامه (در صورت ثبت توضیحات در صفحه آخر شناسنامه کوپی صفحه مذکور )+اصل شناسنامه

۲-کپی کارت ملی (پشت ورو)+ اصل کارت ملی

۳-کپی کارت پایان خدمت برای متولدین ۱۳۵۵ به بالا + اصل کارت

۴-سه قطعه عکس ۴*۳ زمینه روشن

۵-تکمیل فرم درخواست در محل اداره پست

 

جلیل حسنی

معاون استاندار وفرماندار ویژه لارستان

هئیت اعزامی متخصصین مراقبت پرواز ایران به سرپرستی مهندس سهراب عزیزی( از دهکویه لارستان) بمنظور شرکت در اجلاس فنی عملیاتی هوانوردی (IFATCA) به مدت ۴ روز به توکیو سفر کرده و موفق شد از بین ۱۳۶ کشور جهان در ردیف هفتم قرار گرفته و صاحب یک  کرسی در کمیته TOC ایفاتکا گردد. پس از کسب این افتخار  برای جمهوری اسلامی ایران در ایفاتکا آقای دکتر نظرآهاری  سفیر ایران در ژاپن عصر دیروز ۲۱ دی ماه ،در یک ملاقات رسمی در محل سفارت از هییت اعزامی ایران تقدیر نمودند.

در پایان این جلسه گزارش مختصری توسط رئیس روابط بین الملل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران و سرپرست تیم اعزامی ایران  از روند اجلاس فوق الذکر خدمت آقای سفیر ارائه گردید.

به گزارش پسین دهکویه به گفته مهندس حمیدعدلو مجری طرح کاداستر ، دهکویه اولین روستا در استان فارس است که طرح کاداستر در آن اجرا می گردد .

مهندس عدلو مجری طرح کاداستر طی سخنانی در جمع اهالی دهکویه گفتند : دولت تصمیم گرفته با همکاری جهاد کشاورزی برای زمین های کشاورزی سندی به نام کاداستر صادر نماید تا با رفع مشاجرات ملکی بین کشاورزان و دولت، تعیین مالکیت قانونی اراضی کشاورزی، کاهش پرونده های حقوقی و تقویت انگیزه بهره برداران به فعالیت کشاورزی در اراضی ، زمین های  کشاورزی سند دار گردد .

حدود 5 سال قبل توسط جهاد کشاورزی در کل ایران کار هایی انجام و نقشه های کاداستر تهیه گردید . طبق توافق انجام گرفته قرار شده از این نقشه ها استفاده نموده ولی چون 5 سال از موضوع گذشته و با تحولاتی که لحتمالا صورت گرفته و یا شاید تغییراتی در مالکیت زمین ها به وجود آمده باشد فرار شده نقشه ها بازنگری شده و اگر اصلاحیه ای لازم دارد صورت گرفته که بتوان بر مبنای آن سند ثبتی صادر گردد اولین روستایی که در کل استان فارس قرار شده طرح کاداستر در آن اجرا گردد روستای دهکویه است .

مهندس عدلو افزودند برای اجرای هر چه سریع تر این طرح لازم است کشاورزان همکاری لازم را نموده و مدارک را در اختیار ما قرار دهند .

مدارک مورد نیاز جهت اجرای طرح کاداستر : مدرکی دال بر مالکیت زمین که حدود چهارگانه زمین به اضافه نام همسایگان در آن مشخص شده باشد . اگر افراد چنین مدرکی ندارند ، شرکا باید صورت جلسه ای را تنظیم نموده و حدود زمین ، اسامی همسایه ها و میزان سهام هر یک از شرکا در آن مشخص شده و به امضای همه شرکا رسیده و شورا و دهیاری نیز باید آن را تایید نمایند. همچنین مدارک هویتی تمام شرکا شامل فتوکپی شناسنامه و کارت ملی باید تحویل گردد . فرمهایی نیز تهیه شده که باید توسط شرکا پر شده و باید مورد تایید شورا نیز قرار گیرد

برای تعیین میزان سهام هر یک از شرکا میزان باری که هر یک از شرکا درطی سال های گذشته می کاشته اند می تواند مبنای کار قرار گیرد و بر اساس آن سهام نیز تقسیم گردد

پس از تکمیل پرونده ها ، اطلاعات به جهاد کشاورزی ارسال شده و جهاد کشاورزی نیز پس از پالایش اطلاعات آن را به اداره ثبت ارسال نموده تا سند قانونی کاداستر برای زمین ها صادر گردد . در سند کاداستر موقعیت زمین در کل کره زمین مشخص می گردد . از مزایای سند کاداستر این است که اگر ده ها سال فرد در زمین خود کشت نداشته باشد و یا فرد دیگری آن را تصاحب نماید به وسیله اطلاعات ثبت شده دوباره می توان نقشه زمین را در همان نقطه اولیه پیاده نمود .

احیای پوشش گیاهی و انجام نهالکاری در لارستان آغاز شد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی لارستان ، نهالکاری در سطح ۶۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی لارستان با مشارکت شرکت سیمان لارستان،شورای اسلامی و دهیاری روستای دهکویه و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان بمنظور احیاء ، بازسازی و افزایش سرانه فضای سبز منطقه انجام گرفت.

عملیات نهالکاری با هماهنگی قبلی طی مراسمی  روز گذشته  آغاز شد. یاد آور می شود آبیاری طرح به مدت سه سال متوالی باهمکاری شرکت سیمان لارستان انجام میشود.

تصاویری از این مراسم را از دریچه دوربین محمد پاسیار می بینیم

_mg_6378

 

img_6324

img_6343

img_6346

img_6367

img_6370

img_6353

img_6354

_mg_6401

_mg_6404

_mg_6412

img_6383

img_6418

عکس:محمدپاسیار

به گزارش پسین دهکویه اداره مهندسي الكترونيك اداره كل فرودگاههاي استان هرمزگان به عنوان اداره مهندسي برتر در بين ادارات و واحدهاي مهندسي الكترونيك فرودگاه هاي كل كشور معرفي شد .

به همین مناسبت در روز ١٢ نوامبر ٢٢ آبان همزمان با روز جهاني متخصصين الكترونيك هواپيمايي  از مهندس ابراهیم معزی (از دهکویه) به عنوان رئيس اداره مهندسي الكترونيك فرودگاه هاي استان هرمزگان تقدير به عمل آمد .                      

همچنين به گزارش دریافتی واحد مهندسي الكترونيك بندرلنگه كه به مدیریت مهندس ابراهیم معزی اداره می شود نیز به عنوان واحد برتر در سطح كشور انتخاب شده است

بهتر است بدانیم اولین المان‌هایی که از سفر هوایی به ذهن هر مسافری خطور می‌کند؛ هواپیما، باند و آسمان باشد. همه این المان‌ها و اجزای اصلی یک سفر هوایی است ، اما این عناصر خود به تنهایی قابل استفاده نیستند و با سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی گوناگونی به هم متصل می‌شوند تا شرایط برای نشست و برخاست هواپیماها در بستری ایمن فراهم شود.

این بستر را متخصصان الکترونیک و ارتباطات در پشت صحنه و تنها با انگیزه رقم زدن بهترین خاطرات همراه با سلامتی و آرامش برای مسافران فراهم می‌کنند. فعالیت این متخصصان مستقیما مرتبط با مسایل امنیتی و ایمنی فضای هر کشوری است. در واقع امنیت به این معناست که مهندسان این حوزه باید از تمام ویژگی‌های دستگاه‌های کمک ناوبری مطلع باشند و ضمن دقت در عملیاتی بودن آن‌ها باید به درستی از این دستگاه‌ها نگهداری کنند تا آسمان این سرزمین در امنیتی کامل همواره آبی بماند.

شاید جالب باشد که بدانیم متخصصان الکترونیک هواپیمایی در طول تحصیل و خدمت‌شان علاوه بر اینکه باید با تکنولوژی‌های روز دنیا در این زمینه آشنا باشند، باید منابع و کتاب‌های متعددی در حوزه‌های ارتباطی، ناوبری و راداری را هم مطالعه کنند تا در نصب، نگهداری و تعمیر دستگاه‌های کمک ناوبری خبره شوند.

به گزارش پسین دهکویه ، به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج یک دوره مسابقه تیر اندازی توسط پایگاه مقاومت شهید صفری دهکویه در محل زیارتگاه بی بی دختر برگزار شد .

در این مسابقه که 24 نفر از دهکویه ، بریز ، کورده ، لار ، عمادشهر ، بستگ و درز و سایبان حضور داشتند شرکت کنندگان با اسلحه های گلوله زنی شخصی خود سیبلی را به فاصله 250 متر نشانه رفتند .

در پایان این مسابقه که با استقبال بسیار زیاد اهالی دهکویه بخصوص جوانان روبرو شد اکبر راست بالا از عمادشهر با 60 امتیاز ، اکبر پارساگاه با 45 امتیاز و احمد پرهوده با 40 امتیاز از دهکویه مقام های اول تا سوم به دست آوردند

 

المیاد ورزشی درون مدرسه ای دبستان های مدنی و دهقانی دهکویه با حضور تیم های مختلف ورزشی در دبستان مدنی برگزار شد

به گزارش پسین دهکویه ، این مراسم با رژه تیم های شرکت کننده در رشته های ژیمناستیک ، هندبال ، تنیس روی میز ، فوتسال ، دارت ، کاراته ، طناورز و بازی های بومی محلی آغاز شد . پس از قرائت کلام الله مجید توسط دانش آموزان دختر با برنامه ای خاص و گل افشانی و اجرای سرود المپیاد توسط کلیه دانش آموزان مراسم ادامه یافت . در ادامه مراسم مشعل المپیاد نیز توسط دانش آموزان اسکیت باز روشن شد و با انجام حرکات نمایشی دانش آموزان در رشته های ژیمناستیک ، طناورز ، تنیس روی میز و کاراته مسابقات رسما آغاز گردید . در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دست ساخته های دانش آموزان برگزار گردید .

گفتنی است المپیاد درون مدرسه ای  در راستای عملیاتی کردن منویات مقام رهبری مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ترویج سیاست مدرسه محوری و توسعه فرهنگ مشارکت در مدارس اجرا می شود. در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بازی ها و مسابقات ورزشی در یک دوره زمانی مشخص و متناسب با علایق دانش آموزان، امکانات مدرسه ،ویژگی های اقلیمی منطقه و مناسبت های خاص برگزار می شود، و ازاهداف این طرح توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی همچنین ارتقا سطح سلامت جسمی و روحی دانش آموزان است.

 

 

 

به گزارش پسین دهکویه ، به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز به همت اداره کل راه و شهرسازی لارستان همایش دوچرخه سواری در مسیر 165 کیلومتری جهرم - لارستان بر گزار شد . در این همایش 24 نفر از دوچرخه سواران لارستانی جضور داشتند .

تیم دوچرخه سواری لارستان امروز صبح ساعت 6 از جهرم حرکت نموده و هنگام ظهر به روستای بریز رسیدند . پس از زیارت و استراحت در جوار امام زاده میراحمد(ع) ، راس ساعت 5 عصر در ورودی دهکویه استراحت کوتاهی نموده و به سمت لار حرکت نمودند .

گفتنی است آقایان مسعود فصاحت ، نگهدار فصاحت ، یعقوب محرر و شهباز لطافتیان از دهکویه نیز در این همایش حضور داشتند .

 

 

خانم فاطمه صبوری بانوی والیبابیست دهکویی به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شد

 به گزارش پسین دهکویه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فاطمه صبوری والیبالیست نوجوان دهکویی به عنوان بازیکن در ترکیب تیم ملی بانوان نوجوانان ایران در اردوی تیم ملی حضور یافت.

‎ رییس اداره ورزش و جوانان لارستان گفت: مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا از فروردین و اردیبهشت  سال آینده به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

طیبی افزود: نخستین اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر هم از چندی قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شده است و 173 نوجوان دختر از 24 استان کشور برای حضور در آن انتخاب شدند تا از بین آنان بهترین ها انتخاب و به اردوی آماده سازی بعدی این تیم دعوت شوند.

 

نشست خبری دکتر جعفر پور نماینده مردم لارستان ، حنج و گراش با حضور خبرنگاران میلاد لارستان ، عصر اوز ، پیام اوز ، پسین دهکویه ، ، صحبت نو ، لادستان ، گریشنا ، بیرم کهن ، مربوطی کهنه و ... در محل دفتر شان برگزار گردید . دکتر جعفر پور طی سخنانی خطاب به خبرنگاران گفتند :

از وظایف رسانه ها اطلاع رسانی صحیح است که باعث ایجاد امید در میان مردم حوزه انتخابیه می گردد . نقد حق مطبوعات است اما به گونه ای نباشد که روحیه مردم خراب گردد .

ایشان از رسانه ها درخواست کردند با رعایت اخلاق حرفه ای آنچه در جلسه اتفاق افتاده را گزارش کنند

جعفرپور افزودند : اوضاع ما آن گونه که باید باشد نیست اما به گونه ای که گاهی اوقات نمایش می شود نیست . الحمدلله همدلی بین مسوولین وجود دارد و تمام تلاش من این است که اختلافی بین مردم پیش نیاید . همدلی باعث می شود که بسیاری از کارها در سایه اش به سرانجام می رسد . من در چهارچوبی که با مردم پیمان بسته ام به پیش خواهم رفت هم در مسایل کلان و هم منطقه ای . بنده زمانی می توانم راضی باشم که مشکلات مردم را فارغ از جناح بندی های سیاسی بتوانم پیگیری کنم و در این زمینه هیچ چهارچوبی به جز خدمت به مردم ندارم و از همه کسانی که می خواهند به مردم خدمت کنند با هر گرایشی حمایت می نمایم . مثلا هم اکنون چند طرح گردشگری در حال پیگیری است که من حمایت کرده ام . اگر این کار انجام شد مشکل مردم حل خواهد شد . مشکلات مردم نباید به مسایل سیاسی آلوده گردد . این تعهدی است که به خداوند داده ام امیدوارم که بتوانم در این راه موفق باشم

در ادامه جلسه دکتر جعفرپوربه سوالات خبرنگاران به شرح زیر پاسخ دادند :   

منطقه ویژه افتصادی :

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی باعث ارتقای جایگاه منطقه ، جذب سرمایه گذاری و افزایش اشتغال  خواهد بود . ایشان گفتند برای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در مجلس قبل تا آخرین گام نیز پیش رفتیم . اما با تغییر دولت لایحه جهت بررسی مجدد از مجلس پس گرفته شد و به نقطه صفر برگشتیم . هم اکنون نظر ذولت این است که برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بخش خصوصی باید سرمایه گذاری نماید .  هم اکنون با بخش خصوصی صحبت هایی شده . بر اساس آخرین پیگیری هایی که داشته ایم و با توجیهات لازم و نشان دادن لایحه دولت قبل مهندس ترکان به معاونت پارلمانی دستور داده اند لارستان از قلم افتاده و باید در لیست قرار گرفته و به مجلس ارسال گردد . قبل از ارسال لایحه به مجلس با اعضای کمیسیون اقتصادی  صحبت شده تا پس از آمدن لایحه رای موافق بدهند . پس از تایید کمیسیون اقتصادی باید در صحن علنی مجلس نیز مطرح گردد .

آخرین وضعیت ادارات کل تصویب شده برای لارستان :

قرار نیست امیدواری بیش از حد ایجاد کنم ولی یک راه ها و منفذهایی وجود دارد که تمام تلاش ما از آن طریق در حال انجام است . چیزی که دستاویز شد برای رد ادارات کلی که مصوب شده بود ، در یکی از بندهای قانون خدمات مدیریت کشوری آمده بود که : « ادارات کل در مراکز استان تشکیل می شود » از این جمله برداشت می شد که در غیر مراکز استان نباید اداره کل داشته باشیم .

هم اکنون قرار است قانون خدمات مدیریت کشور بازبینی شود . به دنبال این هستیم که با یک پیشنهاد اصلاحیه این بند را شفاف سازی نماییم که منظور این نیست هر استان یک اداره کل . دولت اگر برای پیشبرد کارها اگر نیاز ببیند به خاطر بزرگی استان ، فاصله و ظرفیتی که در بعضی جاها وجود دارد می تواند اداره کل دومی هم در یک استان تشکیل گردد . و تلاش ما این است که آن چه که قبلا رد شده عطف به ما سبق گردد یعنی اگر جایی قبلا به این دلیل رد شده عودت داده شود و در این مورد باید گفت نه نا امیدیم و نه ناشدنی است چون بستگی به نظر مجلس دارد .

مشکل مدیریت شهری :

وطیفه نماینده این است که امتیازی را گرفته و مدیران شهرستان تحویل دهد و اجرای آن به عهده مسوولان شهرستان است . اما گاهی اوقات این گونه نیست و نماینده مجبور است در اجرا نیز وارد شود . من برای تعیین افراد توانمند جهت اجرای کارها ورود پیدا می کتم .

طرح توسعه لارستان :

یکی از مسایل مهم داشتن طرح و برنامه است . طی جلسه ای که با فرمانداران سه شهرستان داشته ایم تا ظرفیت های اجرایی سه شهرستان را با هم جمع کنیم برای حل مشکلات منطقه .  هم اکنون برای توسعه منطفه 2 سند داریم . یکی سند اولویت شهرستان های منطقه است که تهیه شده و سند دوم کاری است که استانداری انجام داده و اولویت هایی را برای منطقه در نظر گرفته است . این دو سند بخش های مشترک زیادی دارند . تصمیم بر این شده ضمن جدا سازی طرح های غیر مشترک ابتدا با همکاری فرمانداران هر سه شهرستان  پیگیر طرح هایی باشیم که همه قبول دارند تا اجرایی گردد .

چرا با ورود خیرین کمک دولت به منطقه کم شده ؟

از افتخارات لارستان وجود ارزشمند خیرین است . دولت هم باید قدردان این زحمات باشد و توجه بیشتری نماید . هم اکنون قانونی وجود دارد که اگر بخشی از طرح ها خیرساز باشد دولت نیز باید به همین میزان کمک نماید . باید این را در نظر داشت که خیر همکار دولت است نه همه کاره دولت . اما متاسفانه گاهی اوقات در استان عکس آن عمل می شود . تلاش ما این است که این اتفاق نیفتد . همیشه این فکر وجود دارد که همه کارها را مردم انجام می دهند پس دولت کجاست و چه نقشی دارد ؟ گاهی اوقات دولت تعهداتی کرده اما به دلیل شرایط مالی امکان اجرای آن وجود ندارد . جاهایی نیز اجرا شده که کمتر در دید مردم است  مثلا زمین های چند ده هکتاری که دولت جهت کارهای خیر می دهد اگر تبدیل به پول گردد چند میلیارد تومان خواهد بود . مثلا وفتی بیمارستانی توسط خیر ساخته می شود هزینه تجهیز آن بیش از ساختمان است . در عرف بهداشتی هر مرکز بهداشتی که توسط خیر ساخته و حتی تجهیز نیز گردد و به دولت تحویل شود ، پس از از 4 سال هزینه آن برابر کل هزینه های ساحت و تجهیز است .

دستاورد سفر استاندار به لارستان :

بزرگترین دستاورد سفر استاندار این بود که ایشان یک نگرش مثبتی نسبت به منطقه پیدا کردند و این که باید به مشارکت مردم پاسخ درخوری داده شود و حضور خیرین باید باعث شود که توجه بیشتری به منطقه گردد . همین تغییر نگاه مسوول استانی به عنوان یک دستاورد است که می تواند خیلی جاها موحب شود که از ما حمایت نماید . در کنار این امر یک سری تصمیم گیری ها موافقت هایی نیز شده است که توسط فرماندار در سطح استان در حال پیگیری است .

محدوده لارستان و شهرستان گراش :

گراش با همان محدوده بخش گراش طبق مصوبه دولت تبدیل به شهرستان شد و در سال 93 نیز دوباره کار کارشناسی انجام شد که به استانداری ابلاغ گردید . 

اختصاص بودجه های ورزشی :

بودجه ها توسط دولت تخصیص یافته که به شهرستان ها ابلاغ می گردد که در اصل بودجه جاری است . در این باره تلاش های زیادی نموده ام که موفق به گرفتن پکیچ های (بسته ) ورزشی شده ام که آخرین بار آن هفته قبل بوده که در اختیار مدیران شهرستان ها قرار گرفته که در بخش ها توزیع می کنند . گاهی نیز با پیگیری هایی که انجام می گیرد بودجه هایی در اختیار مسوولین شهرستانی قرار می گیرد تا از هیئت های ورزشی حمایت نمایند .

اما در گام های اساسی تردر بازدیدی استاندار از ورزشگاه محبی داشتند که نیمه تمام مانده و نیاز به چند میلیارد دیگر بودجه است . استاندار قول داد پیگیری نماید تا بودجه هایی برای آن تخصیص یابد تا حد اقل یک فاز آن به بهره برداری برسد . همچنین در دیدار با وزیر نفت بحث چمن مصنوعی برای برخی مناطق پیگیری شده است که به مانعی برخورده که در حال رفع مانع هستیم تا حداقل بتوانیم در یکی از این سه شهرستان چمن مصنوعی داشته باشیم

پروژه راه آهن شیراز- لارستان- بندرعباس :

برای اجرای این پروژه دو فاز تعریف شده است : فاز کوتاه مدت و بلند مدت . ابتدا قرار بود لارستان به ایستگاه زاهد محمود متصل شود . در فاز کوتاه مدت قرار است امکان دسترسی مردم به ایستگاه زاهد محمود از طریق زمینی فراهم گردد . در آین مسیر از آخرین نقطه آسفالت در منطقه درز و سایبان تا ایستگاه زاهد محمود 5 / 4 کیلومتر است که در حال اتمام است .  مشکل اصلی این مسیر ساخت پل آبنمایی به طول 300 متر است که 3 میلیارد تومان هزینه دارد . با مذاکراتی که با معاون وزیر راه داشته ایم قول داده شده 3 میلیارد تامین گردد همچنین 200 میلیون تومان جهت تجهیز ایستگاه اختصاص یافته است .اگر این مسیر را 5 کیلومتر ادامه دهیم به بزرگراه بندرعباس – سیرجان  می رسیم . با اتصال این نقطه مسیر حرکت ما به سمت مشهد و شهرهای شرقی بیش از 100 کیلومتر کمتر خواهد شد .

برای اجرای پروژه راه آهن طبق مصوبه دولت 85 درصد باید توسط بخش خصوصی و 15 درصد توسط دولت سرمایه گذاری گردد . مشکل دیگر این است که دولت حاضر نیست برگشت سرمایه بخش خصوصی را تضمین نماید و می گوید بخش خصوصی باید با ریسک خودش این کار را انجام دهد . طبق پیگیری انجام شده قول داده اند سهم دولت به 40 درصد افزایش و سهم بخش خصوصی به 60 درصد کاهش یابد و با واگذاری اوراق مشارکت تا جدود 10 درصد تضمین سرمایه بخش خصوصی قول داده شده است . مسیر لار به ایستگاه زاهد محمود 145 کیلومتر است . هر کیلومتر ساخت راه آهن 6 میلیارد تومان هزینه دارد . با وضعیت جدید که عنوان شد 360 میلیارد تومان سهم دولت و 540 میلیارد تومان سهم بخش خصوصی . تامین 540 میلیارد کار راحتی نیست . در این بخش تلاش ها شروع شده شاید بتوان یک شرکت سهامی تاسیس کرد و قراردادها با راه آهن منعقد نموده تا کار آغاز گردد .

دو بانده شدن راه جهرم – لارستان – بندرعباس :

در مسیر لارستان – جهرم هم اکنون سه کار در حال انجام است یکی احداث تونل دوم بزن که کارهای مقدماتی آن آغاز شده است . کار دوم تقاطع غیر هم سطح در سه راهی بنارویه و سوم دو بانده شده 10 کیلومتر گردنه بریز .

در مسیر لار به بندرعباس تا 20 کیلومتر به صورت قطعی در حال انجام است . برای ادامه راه نیز طی مذاکره ای که وزیر راه و معاونانشان داشته ام قرار شده از طریق اوراق سهام رضایت پیمانکاران را برای ادامه کار جلب کنیم . امیدواریم به همین صورت چند ده کیلومتر دیگر به آن سمت حرکت کنیم .

نظرتان در مورد تغییر وزرا :

رییس جمهور هم چون یک مربی فوتبال است برای نتیجه گرفتن شاید لازم باشد دقیقه نود نیز یک نفر را تعویض نماید و این یک چیز طبیعی است . از این جهت حقی است که دولت دارد و مجلس نیز باید رسیدگی کند .

دادگاه بخش اوز :

 در این مورد پیگیری در حال انجام است ولی متاسفانه ازمرکز استان همراهی خوبی صورت نگرفته با این وجود پیگیری ها ادامه خواهد یافت

دانشگاه فرهنگیان :

در جلسه ای که با دکتر فانی داشتیم . ایشان موافقت خود را اعلام کردند اما گفتند هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان باید آن را تصویب کند . تا کنون دو بار با رییس دانشگاه فرهنگیان مذاکره داشته ام ، ایشان اعتقاد دارند دانشگاه فرهنگیان به شکل بی رویه ای گسترش پیدا کرده . همین هایی هم که هستند از عهده اداره درستش بر نمی آییم و خودش از مخالفین توسعه است و در سه چهار سال اخیر هیچ جایی مجوز جدید نگرفته است . طرح دانشگاه فرهنگیان لار و جهرم و سه جای دیگر در کشور در هیئت امنا مطرح شده و هر پنج تا رد شده اند . با این وجود دکتر فانی قبل از رفتنشان گفتند مورد لار را نگه دارید تا بررسی مجدد انجام گیرد .

فرودگاه لار :

در این مورد هفته قبل در خدمت آقای بهابادی مدیر کل فرودگاه های کشور بودم . ایشان گفتند اکثر فرودگاه های کشور زیان ده هستند . با وجود کمبود بودجه چهارتا را برای تامین بودجه و تجهیز در سال 95در نظر گرفته ایم که یکی از آن ها لار است . چهار میلیارد دیگر هم برای فرودگاه لارستان اختصاص یافته بود . متاسفانه مشکلی که داشته ایم عده ای وارد کار شده اند که اهل کار نبوده اند و موجب شده که دوباره کاری گردد چون مورد تایید قرار نگرفته است . بخشی از این تاخیر به این دلیل است

رکود شرکت سیمان لارستان :

شرکت سیمان سنبل صنعت است که اگر شکست بخورد صنعت در منطقه شکست خواهد خورد . شرکت سیمان متعلق به بخش خصوصی است . اما تا آنجا که مربوط به من بوده دو کار انجام داده ام : یکی بحث گازرسانی است که اگر این کار انجام گیرد به شدت از هزینه ها و هزینه تولید کاسته خواهد شد که در این صورت بسیاری از مشکلاتی که مطرح می شود وجود نخواهد داشت . در چند جلسه با مسوولین داشته ایم قرار شده به صورت پنجاه ، پنجاه توسط شرکت سیمان و شهرک های صنعتی در مسیر و شرکت گاز با هم همکاری نموده تا گازرسانی به شرکت صورت گیرد . با این عنوان این که گفته می شود نقدینگی نداریم این کار تاکنون انجام نشده است .

دوم این که نیازمند 70 میلیارد تومان برای راه اندازی خط تولید جدید لازم است . که دو بار به خدمت بانک عامل یعنی بانک صادرات رفته ایم که آن ها به شدت مخالفند چون می گویند توجیه اقتصادی ندارد با این وجود کارشناسانی هم به منطقه اعزام شده اند تا توجیه کار انجام شود اما از فرصت سازی انجام شده تا کنون استفاده نشده است .

شهرداری دهکویه :

بسیاری از جاها به دنبال ارتقا هستند که باید مراحل قانونی آن طی شود من پیگیری ها را انجام داده ام که همه چیز مشخص است . اکنون باید پرونده از وزارت کشور به هیئت دولت ارسال گردد . هیئت دولت هم یک کمیسیون دارد که با استعلام از چند جا همچون وزارت اطلاعات ، وزارت راه ، سازمان برنامه و بودجه و... تصمیم گیری می کند . چون ایجاد شهرداری نیاز به پست سازمانی ، بودجه و امکانات دارد . پرونده شهرداری دهکویه هم اکنون در وزارت کشور است هنوز به هیئت دولت ارسال نشده است . هر وقت دولت شروع به بررسی نماید پرونده دهکویه آماده است .

در پایان جلسه دکتر جعفرپور گزارشی از فعالیت های خود در چند ماه اخیر ارایه دادند .

- شروع کار درمانگاه تامین اجتماعی که با سرعت خوبی در حال اجراست .

- تصفیه خانه شهرک صنعتی و راه دسترسی به شهرک که کار آن به زودی آغاز خواهد شد

- تجهیز کارگاه گازرسانی به بیرم

- پیگیری تجهیز ایستگاه راه آهن زاهدمحمود

- موافقت وزیر ارتباطات با اعاده مدیریت مخابرات لارستان

- تعمیر و تجهیز ادارات پست گراش ، خنج و لار

- تصویب اجرای 600 کیلومتر فیبر نوری در لارستان ، خنج و گراش

- در حوزه اداری ارتقا تفویض اختیار به شهرک های صنعتی در واگذاری زمین صورت گرفته

- ارتقای پلیس فرودگاه لارستان از رتبه 15 به 16

- افتتاح نمایندگی کمیته امداد در بیرم و جویم

- کارهای مطالعاتی بیمارستان جویم انجام و به وزارتخانه ارسال شده است

- تصویب مرکز تجارت الکترونیک جنوب که به جدیت دنبال می گردد

 

یلمبرداری فیلم کوتاه «شب بود» به کارگردانی مجید غلامی در دهکویه آغاز شد .

نویسنده فیلمنامه این فیلم محمد رضا احمدزاده ، کارگردان مجید غلامی ، منشی صحنه  آرتیمیس چراغی و فیلم بردار شهباز لطافتیان  است .

امروز اولین لوکیشن های این فیلم در کنار امام زاده شاه اسماعیل (قبرستان ) دهکویه ضبط شد .

بازیگران این فیلم کوثر احمدی از دهکویه ، سهراب سبحانی و ...  هستند . گفتنی است تمام لوکیشن های این فیلم در دهکویه فیلم برداری خواهد شد .

 

مسابقات دو نیمه ماراتن ارمنستان با حضور 500 نفر از دوندگان 50 کشور جهان برگزار شد . مسعود رستمی از دهکویه با ثبت رکورد 16 : 35 : 1 توانست در کل مقام یازدهم  و مقام دوم رده سنی 25 تا 34 سال را به خود اختصاص دهد .

تیم ایران با 8نماینده شامل مسعود رستمی ، فرض الله رستمی، بهزاد شنوا، علی اصغر صابری ، مهدی علی محمدی ، محسن الهامی پور، نادر عبدی و حمید قمری در این مسابقات شرکت کرده بود.

بهترین دونده ایرانی در این مسابقات فرض الله رستمی بود که با ثبت زمان 1 ساعت ، 14 دقیقه ، 03 ثانیه و 72 صدم ثانیه به عنوان سومی این مسابقات دست یافت.

در این مسابقه ۲۹۸ شرکت کننده از خط پایان گذشتند و ۱۹۸ دونده دیگر نیز از ادامه مسابقه بازماندند.

گفتنی است مسعود رستمی دونده دهکویی با هزینه شخصی خود در این مسابقات حضور یافته است .

 

 

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ، بخشدار مرکزی ، معاون مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان ، رییس اداره راه و شهرسازی ، رییس اداره میراث فرهنگی  ، دعیار ئ اعضای شورای اسلامی و جمعی از معتمدین مسایل و مشکلات دهکویه مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش پسین دهکویه : در ابتدای این مراسم دیانت نایب رییس شورای اسلامی دهکویه به ایراد سخن پرداختند . ایشان در ابتدای سخنانشان به پیشینه تاریخی ، علمی و فرهنگی دهکویه و ظرفیت های امروز آن اشاره کرده و گفتند : دهکویه هم اکنون بیش لز 700 تحصیل کرده دانشگاهی دارد که 20 تفر از آن ها پزشکان همومی ، متخصص و فوق تخصص می باشند . بیش از 40 نفر دکتری در رشته های غیر پزشکی . 80 معلم شاغل و بازنشسته . 150 نفر در ادارات محتلف مشغول به کارند و بیش از 200 مهندس که در جاهای مختلف مشغول به خدمت هستند .

دیانت در ادامه به کارهای خیری که توسط خیران انجام شده پرداخته و افزودند : شبکه آبرسانی دهکویه  از صفر تا 100 آن توسط ، اولین مدرسه مدرن و ضد زلزله  ، ساخت درمانگاه توسط خیر در دهه 40 انجام شده . همچنین  احداث ساختمان کلانتری با هزینه 300 میلیون تومان ، پایگاه اورژانس  با هزینه 200 میلیون تومان ، احداث ساختمان آتش نشانی . احداث مرکز فرهنگی با 1400 متر زیربنا در دو طبقه . احداث ساختمان اتفاقات برق با مشارکت دولت و خیرین ، نوسازی درمانگاه که قرار است با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی لارستان انجام گردد، احداث سالن ورزش با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی در حال ساخت ، احداث دبستان شش کلاسه با مشارکت خیر و اعتبارات دولتی در حال انجام است .

خواسته ها :

پیگیری جهت تسریع در استقرار شهرداری ، تخصیص اعتبار جهت تکمیل طرح آبرسانی ، تعویض شبکه داخلی لوله کشی به دلیل فرسودگی ، گازرسانی ، شبانه روزی شدن درمانگاه ، ترانشه برداری کامل ورودی و احداث جاده ورودی شاه عبدالله ،اختصاص اعتبار جهت  تکمیل سالن ورزشی و دبستان شش کلاسه در حال ساخت  ، تخصیص اعتبار جهت تکمیل مجموعه ورزشی شهدای دهکویه

دیانت افزودند : بخش مرکزی متاسفانه هم اکنون جزء مناطق محروم حساب نشده به همین دلیل از اعتبارات 2 درصد نفت و گاز محروم شده است و نکته دیگر این که امکاناتی که به بخش ها تعلق می گیرد معمولا برای مراکز بخش هاست . در بخش مرکزی مرکز بخش شهر لار است که اتفاقا مرکز شهرستان نیز می باشد که باعث می گردد روستاهای تابعه از امکانات اختصاصی محروم گردند .

 دومین سخنران این جلسه علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان بودند که گفتند :

متاسفانه طبق مصوبه ملی بخش مرکزی به جز درز و سایبان از محرومیت حارج شده به همین دلیل از اعتبارات 2درصد نفت محروم است . ما هم سعی کرده ایم از محل اعتبارات استانی و اعتبارات متوازن این محرومیت را جبران نماییم به همین دلیل بیشترین اعتبارات اختصاص داده شده به لارستان را به بخش مرکزی اختصاص داده ایم .

علی پور با توجه به این که دهکویه در مسیر اصلی قرار گرفته که دارای بار ترافیکی و ترانزیتی بالایی است  قول دادند که پیگیر شبانه روزی شدن درمانگاه دهکویه باشند . ایشان همچنین افزودند : 250 میلیون تومان به اضافه 50 میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات متوازن به درمانگاه دهکویه ، 200 میلیون تومان جهت ساخت مخزن آب و همچنین 240 میلیون تومان به اضافه 50 میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات استانی که در مجموع حدود 800 میلیون تومان اعتبار به دهکویه احتصاص یافته است . معاون عمرانی فرمانداردر مورد تخصیص اعتبار به پروژه مجموعه ورزشی شهدای دهکویه گفتند : به پروژه های جدید نمی توانیم اعتبارات تخصیص دهیم . همچنین قول دادند اعتبار لازم به کتابخانه با توجه به این که 90 درصد کار توسط خیرین انجام شده اختصاص یابد .

محمد فیاض پور معاون مدیر کل و مدیرآموزش و پرورش لارستان در مورد پروژه ساخت دبستان 6 کلاسه که 50 درصد آن توسط خیر انجام شده است گفتند : از پیمان کار خواسته شده که تا تخصیص اعتبار به صورت قرضی کار را شروع نمایند که پیمانکار نپذیرفتند . در صورت اختصاص اعتبار اولویت اول ما دهکویه ، لار ، گاوبست  و علی آباد است .

ایشان افزودند با توجه به این که در کل کشور مشکل وجود داشت رشته تجربی به دبیرستان دخترانه داده شد و همچنین پکیج کامل هوشمند سازی به دبستان مدنی و دهقانی اختصاص داده شده است .

فیاض پئر در مورد تخصیص اعتبار جهت تکمیل سالن ورزشی نیز گفتند : سال قبل با پیگیری انجام شده 400 میلیون تومان برای آن تصویب شد ولی اعتبارات آن دریافت نگردید .

علی اکبر طالبی رییس اداره راه و شهرسازی لارستان سخنران بعد بودند که گفتند : جاده شاه عبدالله با زاویه 45درجه و شیب تند به جاده اصلی متصل می گردد که برای ورود به دهکویه مشکلی ندارد اما برای خروجی مشکل ساز است . با تلاش زیادی که انجام شد نتوانستیم موافقت معاونت فنی برای احداث آن بگیریم اما وقتی کار دوبانده شدن جاده به پایان برسد خطر آفرینی خروجی نیز از بین خواهد رفت و با یک بهسازی ساده و با هزینه کم این کار را می توان انجام داد .

ایشان در مورد ترانشه برداری ورودی دهکویه گفتند : به دلیل کمبود اعتبارات اولویت ما اتمام مسیر است و در حال حاضر از اولویت اداره کل خارج شده ولی می توان با مشارکت خیران به سرانجام برسد ؛ یا باید صبر نمود پس از اتمام پروژه دو بانده سازی جاده اداره با استفاده از ماشین آلات خود این کار را انجام دهد .

ناصر زائری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان هم در این جلسه گفتند : تاکنون با اعطای 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی 323 واحد نوسازی شده است . تحویل اسناد مالکیت  1418 جلد به افراد ، بهسازی معابر 9300 مترمربع  زیر سازی و آسفالت شده ،   1560 متر لبه گذاری ،  600 متر مربع ساخت پل از دیگر برنامه های بنیاد مسکن لارستان در دهکویه اعلام نمودند . ایشان افزودند : با توجه به هزینه های انجام شده به اضافه اعتبارات تخصیص یافته امسال حدود 1 میلیارد تومان اعتبارات به دهکویه اختصاص یافته ، زائری همچنین گفتند برای اولین بار در لارستان پروژه 47 واحدی شهرک ستایش در حال اجراست که هم اکنوم یازده واحد آن در حال اتمام است . مابقی زمین ها نیز در محوطه تپه تاریخی قرار گرفته که میراث فرهنگی اجازه ساخت تا انجام تحقیقات و کاوش نمی دهد و حدود یک سال است که هیچ کاری انجام نداده و کار نیز متوقف شده است .

رییس بنیاد مسکن لارستان افزودند : امسال از محل اعبارات داخلی بنیاد مسکن 150 میلیون تومان حهت بهسازی خیابان ساحلی به سمت شهرک ستایش و لبه گذاری و زیر سازی آن و ساخت کانال سنگی جهت جلوگییری از خطرات سیل  پیش بینی شده . همچنین در شهرک یک پل لوله ای با اعتبار 40 میلیون تومان احداث شده است .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان لارستان آقای مسعود رستمی دونده دهکویی در مسابقات دو نیمه ماراتن که قرار است به میزبانی کشور ارمنستان برگزار گردد حضور خواهد یافت. این رقابت روز پنجشنبه 25 مهرماه در ایروان با حضور نمایندگانی از سراسر کشورهای قاره آسیا برای انتخابی  بازی های آسیایی برگزار می شود که آقای مسعود رستمی تنها نماینده لارستان در این رقابت ها خواهد بود. شایان ذکر است آقای مسعود رستمی در میادین مختلفی حضور داشته که عناوینی مانند دومی مسابقات آسیا در رده مردان 30 سال ، سی و چهارمی جهان در مسابقات آزاد دو ماراتن با حضور 37000 دونده ، نوزدهم در مسابقات بین المللی شیراز ، ششم نیمه ماراتن باشگاه های کشور به میزبانی تهران و یازدهم ماراتن قهرمانی  کشور  را می توان نام برد. برای این دونده دهکویی موفقیت در کلیه عرصه های ورزشی پیش رو را از خداوند متعال خواهانیم.

 

 
 

 

 همایش راهوران محله با حضور دهیاران در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد. مهندس محمدرضا باقری فرد مدیر کل راه وشهرسازی لارستان ، سرهنگ هوشمندی رییس پلیس قرارگاه جنوب ، سرهنگ انصاری رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان  ، علی پور معاون فرمانداری ویژه و نماینده ی هلال احمر لارستان سخنرانان این همایش بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم ابا عبدالله الحسین و تبریک هفته نیروی انتظامی به دلاورمردان نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : اخیرا یکی از مهمترین فعالیت های انجام شده تهیه و تنظیم شناسنامه ترافیکی توسط ادارات راه وشهرسازی تابعه با همکاری پلیس راه قرارگاه جنوب می باشد . در این طرح سعی شده با بررسی های میدانی کارشناسان ، نواقص جاده های مناطق مختلف حوزه استحفاظی شناسایی و مستند سازی آن صورت گیرد .

باقری فرد با بیان اینکه دهیاران همواره می توانند به عنوان بازوان این اداره باشند ، افزود : یکی از خواسته های ما از دهیاران به عنوان سفیران خدمت در مناطق ، آگاه سازی اهالی روستا می باشد .

وی تصریح کرد : سعی شود دهیاران نسبت به نصب شبرنگ بر روی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و آگاهی بخشی به کشاورزان منطقه ، در ارتقا ایمنی مشارکت داشته باشند .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : ارتفا فرهنگ ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و توزیع بروشور و برگزاری کلاس های آموزشی خود می تواند سهمی در فعالیت های ایمنی در قالب آموزش داشته باشد.

وی گزارشی از کاهش 22 درصدی آمار فوتی در  6 ماهه نخست سال ارائه کرد و افزود : هر چند هنوز از این آمار ها خرسند نیستیم ولیکن در بعضی از مواقع متوجه می شویم که در تصادفات به وقوع پیوسته ، از دید کارشناسان ، جاده و ماشین مقصر شناخته نشده و غفلت راننده  باعث بروز این اتفاق دلخراش گردیده و با همین نگاه است که انتظارات ما نسبت به فرهنگ سازی و آموزش بالا می رود .

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان با ارائه سامانه پیامکی به شماره 30004866001971 و ارتباط با روابط عمومی این اداره کل از دهیاران خواست تا گزارشات ، انتقادات و پیشنهادات خود را جهت پیگیری به همکاران در مجموعه اطلاع دهند .

گفتنی است در پایان مراسم از محمود غبروشی راننده نمونه ناوگان مسافربری ، اصغر فاریابی راننده نمونه ناوگان باربری و عوض احمدی دهیار نمونه روستای دهکویه تجلیل شد.

 

با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه لارستان ، حجت الاسلام ولایتی نسب رییس سازمان تبلیغات اسلامی ، شهردار لطیفی و جمع کثیری از مردم ولایت مدار دهکویه جشن بزرگ غدیر همزمان با شب عید غدیر  در محل دبیرستان صدیقه طاهره (س) دهکویه برگزار شد .

در این مراسم حجت السلام موسوی ضمن اشاره آیه 67 سوره مائده اظهار کردند : بخش اول آیه « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ » سه بار بر پیامبر نازل شد و بخش دوم آیه در بار سوم « وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» نازل گردید . علت این مساله آن بود که پیامبر از حقد ها و کینه ها نسبت به آفا امیرالمومنین (ع) آگاه بودند . می ترسیدند که مردم در برابر دستور الهی تمکین نکنند و حرمت پیامبر شکسته شود . در بار اولی که آیه نازل شد کمی تامل کرده و مسیر را ادامه دادند . بار دوم نیز آیه در مکانی دیگر نازل شد . باز پیامبر تامل کردند . بار سوم که به منطقه غدیر خم رسیدند خداوند قید دوم را اضافه کرد: « وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ » ای رسول ما آن چه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی رسالتت را به پایان نرسانده ای . خداوند در ادامه آیه فرمود : « وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَاس » خداوند تو را از شر مردم حفظ خواهد کرد و آن دغدغه هایی که در سینه داری خداوند مرتفع خواهد نمود . آنجا بود که پیامبر دستور دادند که جایگاهی بسازند و حضرت علی (ع) را به عنوان ولی و وصی خود معرفی کرده و فرمودند : من کنت مولاه و فهذا علی مولاه .

شاید سوال مهم در ذهن همه این باشد که مگر موضوع ابلاغ ولایت امیرالمومنین (ع) چقدر اهمیت دارد که خداوند می فرماید که اگر آن اعلام نکنی نتیجه 23 سال رسالتت به هدر رفته است ؟ خداوند پاسخ این سوال را در آیه 3 سوره مانده داده است : « ...  الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ دينِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دينَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْکُمْ نِعْمَتي‏ وَ رَضيتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ ديناً ... » خداوند در این آیه چند نکته مهم را بیان می فرماید :

1-  الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ دينِکُمْ با ولایت امیرالمومنین (ع)  موجب نا امیدی کفار می گردد . تا قبل از معرفی امیرالمومنین به وصایت ، پیامبر این دغدغه را داشتند که آیا دین اسلام تا قیامت باقی می ماند یا مانند ادیان دیگر دچار انحرافات می گردد . خداوند در ابتدای آیه به پیامبر بشارت می دهد : که ای نبی ما با بودن ولایت احتمال بازگشت امت اسلامی به کفر از بین می رود .

2- خداوند می گوید : « فَلا تَخْشَوْهُمْ » از این پس از کفار باکی نداشته باشید  

3- ای مردم بدانید که با وجود ولایت کفار از شما نا امید شدند و با وجود ولایت دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند . با وجود ولایت از این به بعد از کفار نترسید « وَ اخْشَوْنِ »  فقط از من بترسید . در این آیه چرا خداوند می فرماید : فقط از من بترسید ؟ علامه طباطبایی در ذیل این آیه می فرماید : خداوند در این یاره اشاره به یکی از سنت های الهی دارد و آن سنت این است که که اگر خداوند نعمتی را به امت یا خانواده ای عنایت کند ، تا زمانی که قدردان نعمت هستند ، آن نعمت در بین آنان باقی است ؛ ولی همین که از خود بی لیاقتی نشان دادند خداوند نعمت را از آنان گرفته و به دیگران واگذار می کند . خداوند نعمت اسلام را به مردم مکه و مدینه عرضه کردند . آنا قدردان نبود پس د نعمت را از آنان گرفت . نبی مکرم اسلام که از دنیا رفت و آن جریان پیش آمد حضرت امیر مرکز خلافت را از مکه و مدینه به کوفه منتقل کردند . کوفیان هم با شهادت امیرالمومنین نشان دادند که لیاقت ندارند؛ پس اسلام بی صاحب شد تا سال 1357 که یک فقیه مجاهد بیدارگر یعنی حضرت امام خمینی (ره) آمدند و ندای اسلام را سر دادند و شما مردم هم خوب حمایت کردید و به پای این موضع خود و ولایت فقیه ایستادید . گلزار شهدا در هر شهر نشان دهنده ارادتمندی شما مردم به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است .

امام جمعه لارستان در ادامه گفتند: برادران تا زمانی که قدردان این حکومت اسلامی که با خون قریب به 400 هزار شهید شکل گرفته باشیم خداوند این نعمت را در جامعه ما حفظ خواهد کرد . ولی اگر خدای نکرده به سمت ضعف معنویت برویم و از ارزش ها دور شویم ، خداوند همانگونه که نعمت ولایت را از مردم مکه ، مدینه و کوفه گرفت بدانید که از ما هم خواهد گرفت . قدردانی از نظام این است که که پایبند ارزش های انقلاب باشیم و فرزندانمان با این معارف آشنا کنیم و روز به روز بر معرفت و بصیرت آنان بیفزاییم .

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام دمی زاده رییس ستاد غدیر دهکویه برنامه های ستاد غدیر را به شرح زیر تشریح کردند :

تشکیل ستاد غدیر حدود 50 روز قبل از از عید غدیر، آذین بندی سطح شهرمعابر ، جلو منازل وامکان مذهبی با همکاری مردم ، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی آیه های غدیر، همراه با جوایز ویژه و کمک هزینه سفر مشهد مقدس ، جشن بزرگ غدیر با حضورحجت الاسلام موسوی امام جمعه لارستان و و حجت الاسلام ولایتی نسبریاست سازمان تبلیغات شهرستان، تجلیل و تکریم از سادات و برپایی ایستگاه های صلواتی

دومین خطیب این مرام حجت الاسلام ولایتی نسب بودند که پیرامون اهمیت عید غدیر و شخصیت مولای مومنان حضرت علی (ع) به ایراد سخن پرداختند .

این مراسم شامل اجرای جمع خوانی قرآن توسط نوجوانان ، اجرای تواشیح ، اجرای سرود و شعبده بازی توسط گروه شعبده بازی بنارویه بود . در پایان مراسم از برگزیدگان کلاس های قرآنی و مسابقه کتابخوانی آیه های غدیر با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد . همچنین توسط امام جمعه لارستان از خیر محترم آقای حاج عوض قاسمی زاده که پلی را با نام مبارک امیرالمومنین (ع) احداث نموده بودند ، تقدیر به عمل آمد .

نماز عید سعید قربان امسال با حضور جمع کثیری از اهالی دهکویه در مسجد حضرت ابالفضل (ع) به امامت حجت الاسلام دمی زاده برگزار گردید .

در خطبه اول نماز حجت الاسلام  دمی زاده عید قربان گفتند : در قرآن کریم از زمان های ویژه برای ارتباط با خدا و عبادت او از تعبیر ایام الله استفاده شده است . این ایام الله در تمام تاریخ بشری دارای عظمت خاصی است . مقصود از ایام الله زمان هایی است که خداوند متعال تجلی کرده است و زمانی است که وحدانیت و سلطنت و یگانگی خدا تجلی پیدا کرده است ایام الله زمانی است که آیات ، رحمت و برکات خدا تجلی می یابد در همه ایام الله آیات و نشانه هایی برای همه ی انسان ها یی که به پروردگار عالم رسیده اند وجود دارد و آن وظیفه ای که باید انجام می دادند با صبر و استقامت انجام دادند و هوای نفس را زیر پا گذاشته اند زمانی که انسان بر هوای نفس پیروز گردد ایام الله است

خطیب نماز عید در خطبه دوم ادامه دادند : دنیا محل تقابل جبهه حق و باطل است . انسان باید مسیر خود را مشخص کند که در کدام جبهه قرار خواهد گرفت . سرپرست جبهه حق خداوند است که انسان را از تاریکی ها به سوی نور هدایت می کند ، اما طاغوت انسان را از نور به سمت تاریکی هدایت می نماید .

راه تقرب به خداوند بغض داشتن به باطل و فرهنگ باطل است . در دعای زیارت عاشورا می خوانیم . خدایا برای این که به تو تقریب یابم دو کار را انجام می دهم برائت از دشمنان تو و دوستی با پیامبر و آل طاهرینش . این یعنی این که فرهنگ و سبک زندگی ما باید مواجهه با فرهنگ خلاف و باطل باشد. عده ای هستند که در ظاهر از جبهه باطل تبری می جویند اما وقتی به زندگی آن ها نگاه می کنیم می بینیم سبک زندگی آن ها ضد اسلامی است . برای این که در جبهه باطل قرار نگیریم باید در تمام مسایل زندگی از باطل دوری جوییم . به عنوان مثال مردم کوفه که اسلام را با خلافت امیرالمومنین(ع) شناختند ، امام حسن و امام حسین (ع) را نیز می شناختند ، اما سر بزنگاه علم مخالفت با اهل بیت را بلند کردند . که علت آن انتخاب اشتباه و انحراف آنان بود که علیه امام زمان خود جبهه گرفتند .

همانگونه که جبهه باطل با تمام قوا و انرژی به دنبال انحراف مسلمانان بخصوص جوانان شیعه است ما هم موظفیم در خانواده و جامعه اسلامی برای نزدیکی به خداوند علنا مخالفت خود را با جبهه باطل نشان دهیم تا زمینه را برای ظهور آقا امام زمان (عج) را فراهم نماییم .

ایشان ضمن بیان اهمیت عید غدیر به گرامی داشت این عیدالله اکبر اشاره نموده و گفتند : اگر ما ادعای ولایی بودن داریم به گفته ی پیامبر در خطبه غذیر باید پیغام غدیر را به نسل های بعد تا روز قیامت برسانیم به همین خاطر هرگونه که می توانیم باید جشن غدیر را در شان امیرالمومنین برگزار نماییم .

خطیب نماز عید دهکویه در پایان اعلام کردند : جشن غدیر امسال در دهکویه با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه لارستان برگزار می گردد .

همزمان با عید قربان پل خیر ساز امیرالمومنین که با همت خیر بزرگوار آقای حاج عوض قاسمی زاده احداث شده بود با حضور اعضای شورای اسلامی ، مجمع خیرین و جمعی از اهالی دهکویه افتتاح شد . در ابتدای این مراسم آقای علی اصغر رنجبری رییس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک عید قربان و دهه ولایت گفتند : خداوند راه های متعددی برای نزدیکی انسان ها به خود قرار داده که یکی از آن ها خیر اندیشی و انجام کارهای خیر است . کسانی که در کارهای خیر از دیگران سبقت می گیرند در پیشگاه خداوند از اجر و منزلت بالایی برخوردارند . یکی از مصداق های آیه شریفه «فاستبقوالخیرات» جناب آقای حاج عوض قاسمی زاده است که با همت بلند خود این پل را در این مکان بنا نمودند تا مسلمین و مومنین از آن استفاده نمایند . امید آن که این بنا باقیات صالحات برای او و خانواده اش و هم مایه درس آموزی برای دیگران باشد که بدانند مال دنیا ماندگار نیست زیرا از این مال می توان در کارهای روزمره و باطل استفاده کرد وهم می توانیم به وسیله آن به خدا نزدیک شویم .

در ادامه مراسم محمود بستگان نماینده مجمع خیرین با ارایه گزارشی از روند ساخت پل گفتند : فرهنگ خیر اندیشی در دهکویه از گذشته وجود داشته که تاکنون به ما رسیده است که ما هم وظیفه داریم آن را به فرزندانمان منتقل کنیم تا همه در کارهای خیر از یکدیگر پیشی گیرند .

ایشان ادامه دادند : ما خود را مدیون خیراندیشان می دانیم که باید از آنان تشکر نمود و چیزی که الان باید توجه نمود مثبت نگری نسبت به امر خیر است و سعی نکنیم با منفی اندیشی و منفی بافی کاری را انجام دهیم که افراد از کار خیر منصرف گردند .

بستگان در پایان گفتند : این پل به همت آقای حاج عوض قاسمی زاده با هزینه 65 میلیون تومان به طول 19 متر و عرض 1 و نیم متر با بهترین مصالح و کیفیت ساخته شده است .

در پایان مراسم با اهدای لوحی توسط مجمع خیرین از جناب آقای حاج عوض قاسمی زاده تقدیر به عمل آمد .

 

به گزارش کن نیوز :  گروه اعزامی ایران جهت شرکت در اجلاس منطقه ای مراقبت پرواز آسیا-اقیانوسیه با شرکت ۸ نفر به ریاست مهندس سهراب عزیزی رئیس روابط بین الملل و نماینده ایران در ایفاتکا از طریق استانبول-بیشکک-اولان باتار با همکاری صمیمانه دبیر کل ،با هواپیمایی ترکیش ایرلاین در تاریخ ۱۹ آگوست در کشور مغولستان حضور یافتند و پس از پایان اجلاس در تاریخ ۲۵ آگوست به میهن عزیز اسلامیمان عزیمت خواهند نمود.
در این اجلاس مهم سه روزه اهم فعالیت یکساله کشورهای عضو ارائه خواهد شد که ارائه فعالیت یکساله ایران ، توسط رئیس روابط بین الملل ، رسما در موعد مقرر ،برای عموم حاضرین در اجلاس ارائه خواهد شد.
شایان ذکر است امسال برای اولین بار در طول عمر جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران از بدو تاسیس تا کنون، مسوولان ایران آتکا بعنوان عضو ناظر در اجلاس علمی TOC در آمستردام هلند که در هفته سوم شهریور با حضور ۸ کشور مهم اروپایی برگزار خواهد شد،پذیرفته شده و شرکت خواهند داشت.

 

 
سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 11:2 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 

همزمان با هفته دولت با حضور راسخی سرپرست فرمانداری ویژه لارستان ، بخشدار مرکزی ، مهندس زائری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان و اعضای شورای اسلامی خیابان انقلاب دهکویه افتتاح شد .

به گزارش پسین دهکویه در ابتدای این مراسم علی اصغر رنجبری رییس شورای اسلامی دهکویه طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان خدمتگزار گفتند : پروژه خیابان انقلاب ، زیرسازی و آسفالت آن با مشارکت دهیاری و دفتر امور روستایی استانداری فارس انجام گرفته . 60 میلیون تومان هزینه آسفالت خیابان توسط دفتر امور روستایی پرداخت شده و 20 میلیون تومان نیز بدهکار هستیم . به اضافه 35 میلیون تومان هزینه زیرسازی پروژه بوده که در مجموع 115 میلیون تومان هزینه شده است . این خیابان 350 میلیون تومان طول و 10 متر عرض دارد .

گفتنی است این خیابان درحالی افتتاح شد که هنوز کار لبه گذاری آن انجام نشده است . در این مورد آقای رنجبری گفتند : با توجه به این که وقت تنگ بود و استانداری هم اعلام کرد که هرچه سریعتر انجام شود بدون لبه گذاری این کار صورت گرفت .

رییس شورا از مهندس زائری رییس بنیاد مسکن لارستان درخواست نمودند که کار لبه گذاری این خیابان را مد نظر داشته باشند .

در پاسخ مهندس زائری گفتند:  فعالیت هایی که در اینجا انجام شده در راستای فعالیت های بنیاد مسکن در روستاها است که نشانه دید باز و توانمندی آن هاست که باری را از روی دوش ما برمی دارند وما از آن ها تشکر می کنیم . ما هم قول می دهیم که برای لبه گذاری خیابان کمک نماییم .

رییس آبفا روستایی لارستان نیز در این مراسم گفتند : یکی از مشکلاتی که ما در روستاها داریم این است در برخی جاها خیابان ها آسفالت می گردد . متاسفانه به دلیل فرسوده بودن شبکه های لوله کشی باید آسفالت ها کنده شود . کل شبکه آب رسانی دهکویه 35 کیلومتر است که تا کنون حدود 15 کیلومتر از شبکه تعویض شده و حدود 25 کیلومتر دیگر مانده که باید تعویض گردد و نیاز به بودجه دارد .

 

راسخی سرپرست فرمانداری ویژه لارستان و هیئت همراه پس از افتتاح خیابان انقلاب از پروژه شهرک ستایش دهکویه بازدید کردند . در این بازدید مهندس زائری در مورد این پروژه گفتند : پروژه شهرک ستایش در 47 واحد در حال ساخت است که هزینه ساخت هر واحد با احتساب زمین و حدود 130 متر مربع زیر بنا حدودا 60 میلیون تومان خواهد بود که از این مبلغ 15 میلیون تومان به ثبت نام کنندگان اعطا شده و بقیه آورده فرد خواهد بود که در مدت ساخت پروژه یعنی حدود یک سال پرداخت گردد . هم اکنون 14 واحد از پروژه در حال ساخت است و 30 واحد دیگر نیز باقی مانده است که در صورت ثبت نام متقاضیان کار ساخت آن آغاز خواهد شد .

مهندس زائری افزودند : برای هدایت آب های سطحی محدوده شهرک کانالی اخداث شده که قرار است  برای تکمیل کانال و سنگ چین کردن آن مبلغ 150 میلیون تومان اعتبار در نظر بگیریم . سال قبل نیز با اعتبار 40 میلیون تومان پل این مسیر ساخته شده است .

شنبه 30 مرداد 1395برچسب:, :: 11:6 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

اين برنامه به سرپرستي آقاي عیسی اسماعیلی  و مسئول فني آقاي مسلم عیب جو  در ٢روز انجام گرديد.

. ساعت 16:30 دریک هوای گرم ومرطوب بدلیل بارش باران در  طول مسیر از طریق پیر هارون بسوی تنگ رغز حرکت نموده ودر ساعت30 : 19 به سرچشمه رسیده وشب را انجا سپری نموده صبح روز شنبه 9  امرداد راس ساعت 5 صبح طبق برنامه همنوردان براي فريضه نماز بلند شده و پس از اعاده نماز و صرف صبحانه در20 : 6  همنوردان گرامي پس از آماده سازي ابزار فني و لوازم مورد نياز شروع به پيمايش مسير نمودند.  در ساعت 18:45  پيمايش كامل دره به پايان رسيده ودرساعت 21:15  به لار بازگشتند در پایان تشکر ویژه از جناب اقای عیبجو بدلیل شلوغی تنگه باوجود حضور تیمهای مختلف علاوه بر مسوول فنی گروه کمک زیادی به گروهای دیگر نمودند وباعث افتخار لارستان و گروه شادروان محمد اورازهستند                  

همنوردان شرکت کننده :

عیسی اسماعیلی از دهکویه

یعقوب محرر از دهکویه

اسماعیل فصاحت از دهکویه

 رحمان فصاحت از دهکویه

مهندس مصطفی  محمدیان

محمدرضا فصاحت از دهکویه

مسلم عیب جو

میثم ایزدمهر

مهدی احمدی لاری

سعید عیب جو

محمد ایزدمهر

فضل الله فهیم

اسدالله حق خواه

حجت بهشت رو

حمید مروجی

علی رضا ادبیی 

به اطلاع شهروندان عزیز می رسانیم فاز اول مجتمع تفریحی و تجاری با اعتبار چهل و پنج میلیون تومان به پایان رسید و فاز دوم آن هم از نیمه دوم شهریور ماه به همت خیر  گرامی حا ج محمد صفرپور شروع به کار خواهد کرد.

پنج شنبه 24 تير 1395برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

جناب آقای دکتر غلامرضا دیانت با کمال افتخار قبولی شما در رشته فوق تخصص رادیولوژی مداخله ای دانشگاه شیراز را خدمت شما و خانواده محترمتان و همشهریان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان ، ششمین اردوی تیم ملی والیبال بانوان ناشنوایان در شیراز برگزار شد

ورزشکاران دعوت شده عبارتند از :

فاطمه سلطانی و حمیده شبان پور(اصفهان) ، نگین زارعی(البرز) ، سمیه مختاری ، فریده موسوی ، آزاده خالقی ، مینا غفوری و هانیه کسروی فرد(تهران) ، سحرناز نعمت اله زاده از دهکویه ، ندا نیک بین ، معصومه پشنگیان ، سمانه ضرغامی ، زیبا زاهدیان و راضیه پاسالاری(فارس) ، محبوبه صادقی ، بتول محمدی و انیس ابراهیم پور(کرمان) و الهه بیرانوند(لرستان)

فاطمه شعبان خمسه به عنوان سرمربی و زهرا واحدی و فاطمه محسنی (مربیان) در این اردو تیم ملی بانوان ناشنوایان را همراهی می نمایند.

سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان والیبال 2016 ناشنوایان ، تیرماه در واشنگتن آمریکا برگزار می گردد.

 

مراسم ترحیم سید امیر دانیالی کاپیتان تیم ملی و دارنده مدال طلای المپیک 2013 بلغارستان و حسین صفری عضو تیم ملی کاراته ناشنوایان عصر امروز (چهارشنبه 23 تیرماه) در مسجد نور تهران برگزار شد.

در این مراسم که از طرف فدراسیون ورزش های ناشنوایان برگزار شد دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ، مسئولین وزارت ورزش و جوانان  و فدراسیون های ورزشی ، کادر فنی تیم ملی کاراته ناشنوایان ، مسئولین انجمن های فوتبال ، بولینگ، تکواندو ، جودو ، هندبال و بسکتبال ناشنوایان ، مسئولین هیأت های ورزشی ناشنوایان استان ها ، اعضای تیم های ملی فوتبال ، کاراته ، دوومیدانی ، جودو ، تکواندو و شنا ناشنوایان ، مسئولان و کارمندان فدراسیون ناشنوایان و جمع کثیری از اهالی ورزش حضور داشتند.

همچنین خانواده‌ این دو ملی پوش فقید نیز از بوشهر و لار در این مراسم حضور داشتند .

سید امیر دانیالی و حسین صفری روز سه شنبه 15 تیرماه 1395 بر اثر سانحه دلخراش تصادف جان به جان آفرین تسلیم کردند.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

محمد رضا هوشیار سرمربی ومیثم اخوان عضو تیم ملی کاراته ناشنوایان متاسفانه در مسیر فیروز آباد به لارستان توسط راننده ای که ماشینشان دربست شده بود مضروب شدند .

به گزارش پسین دهکویه : محمد رضا هوشیار سرمربی ومیثم اخوان عضو تیم ملی کاراته ناشنوایان جهت عرض تسلیت به خانواده های دو کاراته کار ملی پوش مرحومان سید امیر دانیالی دارنده مدال المپیک ناشنوایان و حسین صفری عضو تیم ملی ابتدا با هواپیما به بوشهر رفتند . سپس تصمیم داشتند برای عرض تسلیت به خانواده مرحوم صفری به لارستان وزادگاهشان دهکویه بیایند . به دلیل این که پرواز بوشهر به لارستان وجود نداشت تصمیم می گیرند که با ماشین به لارستان بیایند . به ایشان گفته می شود نزدیک ترین راه رفتن به فیروز آباد و سپس لارستان از مسیر خنج است . ایشان از بوشهر به فیروز آباد می آیند . در آنجا مجبور می شوند یک سواری را دربست نمایند . و به سمت لارستان حرکت می کنند . پس از حرکت با برقراری تماس با خانواده مرحوم آدرس دهکویه را می پرسند . خانواده نیز چون فکر می کردند از مسیر جهرم خواهند آمد می گویند 25 کیلومتری قبل از لار . متاسفانه راننده ماشین دربستی با وجود این که ماشینش دربست شده بود چندین بار در مسیر به مدت های طولانی توقف نموده تا مسافرین دیگری را سوار نماید . . پس از این که راننده به پلیس راه لارستان می رسند متوجه می شوند از مسیری که آمده اند دهکویه بعد از لار است . به همین دلیل از ادامه مسیر باز می ایستد با وجود این که خانواده مرحوم صفری داشته در تماسی که با ایشان داشته اند قول می دهند که کرایه بیشتری به ایشان بپردازند حاضر با آوردن این دو ورزشکار ناشنوا نمی شود و در اقدامی زشت  به زور آن ها را از ماشین خارج نموده و وفتی با مقاومت آنان روبروگردیده با چوب با آن ها درگیر می شود . در این حادثه عضو تیم ملی ناشنوایان که می خواست در مقام دفاع چوب را از دست راننده بگیرد دست چپشان دچار شکستگی شده و به بیمارستان منتقل می شوند راننده نیز هم اکنون متواری بوده طبق گزارش های دریلفتی مسوولین مربوطه در حال پیگیری موضوع هستند .

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 90 صفحه بعد
پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 138
بازدید هفته : 231
بازدید ماه : 224
بازدید کل : 18146
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Alternative content