پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان لارستان آقای مسعود رستمی دونده دهکویی در مسابقات دو نیمه ماراتن که قرار است به میزبانی کشور ارمنستان برگزار گردد حضور خواهد یافت. این رقابت روز پنجشنبه 25 مهرماه در ایروان با حضور نمایندگانی از سراسر کشورهای قاره آسیا برای انتخابی  بازی های آسیایی برگزار می شود که آقای مسعود رستمی تنها نماینده لارستان در این رقابت ها خواهد بود. شایان ذکر است آقای مسعود رستمی در میادین مختلفی حضور داشته که عناوینی مانند دومی مسابقات آسیا در رده مردان 30 سال ، سی و چهارمی جهان در مسابقات آزاد دو ماراتن با حضور 37000 دونده ، نوزدهم در مسابقات بین المللی شیراز ، ششم نیمه ماراتن باشگاه های کشور به میزبانی تهران و یازدهم ماراتن قهرمانی  کشور  را می توان نام برد. برای این دونده دهکویی موفقیت در کلیه عرصه های ورزشی پیش رو را از خداوند متعال خواهانیم.

 

 
 

 

 همایش راهوران محله با حضور دهیاران در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد. مهندس محمدرضا باقری فرد مدیر کل راه وشهرسازی لارستان ، سرهنگ هوشمندی رییس پلیس قرارگاه جنوب ، سرهنگ انصاری رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان  ، علی پور معاون فرمانداری ویژه و نماینده ی هلال احمر لارستان سخنرانان این همایش بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم ابا عبدالله الحسین و تبریک هفته نیروی انتظامی به دلاورمردان نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : اخیرا یکی از مهمترین فعالیت های انجام شده تهیه و تنظیم شناسنامه ترافیکی توسط ادارات راه وشهرسازی تابعه با همکاری پلیس راه قرارگاه جنوب می باشد . در این طرح سعی شده با بررسی های میدانی کارشناسان ، نواقص جاده های مناطق مختلف حوزه استحفاظی شناسایی و مستند سازی آن صورت گیرد .

باقری فرد با بیان اینکه دهیاران همواره می توانند به عنوان بازوان این اداره باشند ، افزود : یکی از خواسته های ما از دهیاران به عنوان سفیران خدمت در مناطق ، آگاه سازی اهالی روستا می باشد .

وی تصریح کرد : سعی شود دهیاران نسبت به نصب شبرنگ بر روی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و آگاهی بخشی به کشاورزان منطقه ، در ارتقا ایمنی مشارکت داشته باشند .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : ارتفا فرهنگ ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و توزیع بروشور و برگزاری کلاس های آموزشی خود می تواند سهمی در فعالیت های ایمنی در قالب آموزش داشته باشد.

وی گزارشی از کاهش 22 درصدی آمار فوتی در  6 ماهه نخست سال ارائه کرد و افزود : هر چند هنوز از این آمار ها خرسند نیستیم ولیکن در بعضی از مواقع متوجه می شویم که در تصادفات به وقوع پیوسته ، از دید کارشناسان ، جاده و ماشین مقصر شناخته نشده و غفلت راننده  باعث بروز این اتفاق دلخراش گردیده و با همین نگاه است که انتظارات ما نسبت به فرهنگ سازی و آموزش بالا می رود .

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان با ارائه سامانه پیامکی به شماره 30004866001971 و ارتباط با روابط عمومی این اداره کل از دهیاران خواست تا گزارشات ، انتقادات و پیشنهادات خود را جهت پیگیری به همکاران در مجموعه اطلاع دهند .

گفتنی است در پایان مراسم از محمود غبروشی راننده نمونه ناوگان مسافربری ، اصغر فاریابی راننده نمونه ناوگان باربری و عوض احمدی دهیار نمونه روستای دهکویه تجلیل شد.

 

با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه لارستان ، حجت الاسلام ولایتی نسب رییس سازمان تبلیغات اسلامی ، شهردار لطیفی و جمع کثیری از مردم ولایت مدار دهکویه جشن بزرگ غدیر همزمان با شب عید غدیر  در محل دبیرستان صدیقه طاهره (س) دهکویه برگزار شد .

در این مراسم حجت السلام موسوی ضمن اشاره آیه 67 سوره مائده اظهار کردند : بخش اول آیه « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ » سه بار بر پیامبر نازل شد و بخش دوم آیه در بار سوم « وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» نازل گردید . علت این مساله آن بود که پیامبر از حقد ها و کینه ها نسبت به آفا امیرالمومنین (ع) آگاه بودند . می ترسیدند که مردم در برابر دستور الهی تمکین نکنند و حرمت پیامبر شکسته شود . در بار اولی که آیه نازل شد کمی تامل کرده و مسیر را ادامه دادند . بار دوم نیز آیه در مکانی دیگر نازل شد . باز پیامبر تامل کردند . بار سوم که به منطقه غدیر خم رسیدند خداوند قید دوم را اضافه کرد: « وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ » ای رسول ما آن چه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی رسالتت را به پایان نرسانده ای . خداوند در ادامه آیه فرمود : « وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَاس » خداوند تو را از شر مردم حفظ خواهد کرد و آن دغدغه هایی که در سینه داری خداوند مرتفع خواهد نمود . آنجا بود که پیامبر دستور دادند که جایگاهی بسازند و حضرت علی (ع) را به عنوان ولی و وصی خود معرفی کرده و فرمودند : من کنت مولاه و فهذا علی مولاه .

شاید سوال مهم در ذهن همه این باشد که مگر موضوع ابلاغ ولایت امیرالمومنین (ع) چقدر اهمیت دارد که خداوند می فرماید که اگر آن اعلام نکنی نتیجه 23 سال رسالتت به هدر رفته است ؟ خداوند پاسخ این سوال را در آیه 3 سوره مانده داده است : « ...  الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ دينِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دينَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْکُمْ نِعْمَتي‏ وَ رَضيتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ ديناً ... » خداوند در این آیه چند نکته مهم را بیان می فرماید :

1-  الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ دينِکُمْ با ولایت امیرالمومنین (ع)  موجب نا امیدی کفار می گردد . تا قبل از معرفی امیرالمومنین به وصایت ، پیامبر این دغدغه را داشتند که آیا دین اسلام تا قیامت باقی می ماند یا مانند ادیان دیگر دچار انحرافات می گردد . خداوند در ابتدای آیه به پیامبر بشارت می دهد : که ای نبی ما با بودن ولایت احتمال بازگشت امت اسلامی به کفر از بین می رود .

2- خداوند می گوید : « فَلا تَخْشَوْهُمْ » از این پس از کفار باکی نداشته باشید  

3- ای مردم بدانید که با وجود ولایت کفار از شما نا امید شدند و با وجود ولایت دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند . با وجود ولایت از این به بعد از کفار نترسید « وَ اخْشَوْنِ »  فقط از من بترسید . در این آیه چرا خداوند می فرماید : فقط از من بترسید ؟ علامه طباطبایی در ذیل این آیه می فرماید : خداوند در این یاره اشاره به یکی از سنت های الهی دارد و آن سنت این است که که اگر خداوند نعمتی را به امت یا خانواده ای عنایت کند ، تا زمانی که قدردان نعمت هستند ، آن نعمت در بین آنان باقی است ؛ ولی همین که از خود بی لیاقتی نشان دادند خداوند نعمت را از آنان گرفته و به دیگران واگذار می کند . خداوند نعمت اسلام را به مردم مکه و مدینه عرضه کردند . آنا قدردان نبود پس د نعمت را از آنان گرفت . نبی مکرم اسلام که از دنیا رفت و آن جریان پیش آمد حضرت امیر مرکز خلافت را از مکه و مدینه به کوفه منتقل کردند . کوفیان هم با شهادت امیرالمومنین نشان دادند که لیاقت ندارند؛ پس اسلام بی صاحب شد تا سال 1357 که یک فقیه مجاهد بیدارگر یعنی حضرت امام خمینی (ره) آمدند و ندای اسلام را سر دادند و شما مردم هم خوب حمایت کردید و به پای این موضع خود و ولایت فقیه ایستادید . گلزار شهدا در هر شهر نشان دهنده ارادتمندی شما مردم به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است .

امام جمعه لارستان در ادامه گفتند: برادران تا زمانی که قدردان این حکومت اسلامی که با خون قریب به 400 هزار شهید شکل گرفته باشیم خداوند این نعمت را در جامعه ما حفظ خواهد کرد . ولی اگر خدای نکرده به سمت ضعف معنویت برویم و از ارزش ها دور شویم ، خداوند همانگونه که نعمت ولایت را از مردم مکه ، مدینه و کوفه گرفت بدانید که از ما هم خواهد گرفت . قدردانی از نظام این است که که پایبند ارزش های انقلاب باشیم و فرزندانمان با این معارف آشنا کنیم و روز به روز بر معرفت و بصیرت آنان بیفزاییم .

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام دمی زاده رییس ستاد غدیر دهکویه برنامه های ستاد غدیر را به شرح زیر تشریح کردند :

تشکیل ستاد غدیر حدود 50 روز قبل از از عید غدیر، آذین بندی سطح شهرمعابر ، جلو منازل وامکان مذهبی با همکاری مردم ، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی آیه های غدیر، همراه با جوایز ویژه و کمک هزینه سفر مشهد مقدس ، جشن بزرگ غدیر با حضورحجت الاسلام موسوی امام جمعه لارستان و و حجت الاسلام ولایتی نسبریاست سازمان تبلیغات شهرستان، تجلیل و تکریم از سادات و برپایی ایستگاه های صلواتی

دومین خطیب این مرام حجت الاسلام ولایتی نسب بودند که پیرامون اهمیت عید غدیر و شخصیت مولای مومنان حضرت علی (ع) به ایراد سخن پرداختند .

این مراسم شامل اجرای جمع خوانی قرآن توسط نوجوانان ، اجرای تواشیح ، اجرای سرود و شعبده بازی توسط گروه شعبده بازی بنارویه بود . در پایان مراسم از برگزیدگان کلاس های قرآنی و مسابقه کتابخوانی آیه های غدیر با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد . همچنین توسط امام جمعه لارستان از خیر محترم آقای حاج عوض قاسمی زاده که پلی را با نام مبارک امیرالمومنین (ع) احداث نموده بودند ، تقدیر به عمل آمد .

پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 138
بازدید هفته : 221
بازدید ماه : 214
بازدید کل : 18136
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Alternative content