پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب
یک شنبه 31 خرداد 1394برچسب:, :: 2:21 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

شورای اسلامی و دهیاری با همکاری هیات امنای گلزار شهدا و بنیاد شهید ،شروع به ساخت آرامگاه برای  شهدا نموده اند .البته در اینجا جا دارد  از برادر بسیجی بزرگوارمان جناب آقای عبدالرزاق صفری که مسئولیت این کار را برعهده گرفتند ،کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم. شایان ذکر است که کل اعتبار برای ساخت آرامگاه 14 میلیون تومان می باشد که تا کنون 6 میلیون ان وصول شده است.

شورا و دهیاری با همکاری مرکز بهداشت و درمان دهکویه ، در حال آماده سازی پانسیون سرایداری مرکز می باشند که انشالله تا چند روز آینده پانسیون کامل و آماده می شود البته  مرکز بهداشت و درمان دهکویه  علاوه بر پانسیون سرایدار ،دارای دو پانسیون مجهز و کامل می باشد که در اختیار دو پزشک مستقر در دهکویه قرار گرفته است.

جمعه 29 خرداد 1394برچسب:, :: 1:45 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم که کلاس تفسیر قرآن توسط آقای احمد قاسمی به مناسبت ماه مبارک رمضان همه روزه راس ساعت 11:30 صبح در مسجد جامع حضرت اباالفضل(ع) در تمامی مقاطع سنی برگزار می گردد لذا از علاقه مندان دعوت به عمل می آید.

بنابر اطلاع رسانی آقای قاسمی  ،عضو شورای اسلامی، بسته های غذایی بین نیازمندان به مناسبت ماه مبارک رمضان در روستا توزیع شد.توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان روستاهای لارستان

دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:, :: 23:0 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بنابر اطلاع رسانی آقای احمدی دهیار محترم در سفری که به اصفهان داشته وسایل زیر را خریداری نموده است.


 به گزارش رواط عمومی شورای اسلامی ،حجت الاسلام والمسلمین نوربخش چند روز قبل به دلیل بیماری خونی در بیمارستان نمازی بستری شده است و تحت مداوا قرار دارد. 
 
سید مجید نوربخش فرزند حجت الاسلام سید مجتبی نوربخش در خصوص آخرین وضعیت امام جمعه لار  گفت: با سپاس به درگاه خداوند و دعای خیر مردم و توجه کادر پزشکی بیمارستان، حال عمومی پدرم نسبت به روزهای گذشته خیلی بهتر است.
 
وی ادامه داد: وضعیت ایشان رو به بهبود است و ما این را از دعای خیر مردم و لطف خدای متعال داریم و درکل وضع امام جمعه لار نسبت به دیروز خیلی مطلوب است.
 
سید مجید نوربخش در پایان سخنانش از همه ی مردم عزیز و قدرشناس خواست که برای سلامتی ایشان دعا کنند تا بهبودی کامل امام جمعه لار حاصل شود. 
یک شنبه 24 خرداد 1394برچسب:, :: 21:58 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

ببدینوسیله شورای ورزشی به نمایندگی جامعه ورزشکاران از آقایان حاج  حسن رضاییان.ولی عارفی نسب.احمد خیرخواه.سجاد چهره نگار.فاضل بستگان و عادل بستگان که با کمک های مادی خود شورای ورزشی را در پیشبرد اهدافشان یاری نمودند کمال تقدیر و تشکر را دارد.

یک شنبه 24 خرداد 1394برچسب:, :: 12:21 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بنابر اطلاع رسانی دفتر اتفاقات برق دهکویه  در مناقصه ساختمان اتفاقات برق 4 پیمانکار به نام های غلامحسین رضائی،ایرج دبستانی،شاه رضا زارعی و ابراهیم دلشاد شرکت کرده اند که انشالله پس از بررسی برنده مناقصه اعلام خواهد شد.Image result for ‫عکس ساختمان اتفاقات برق دهکویه‬‎

چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:, :: 14:14 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه


میلاد لارستان: در سالروز رحلت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) و با حضور فرماندار ویژه لارستان از کتاب "مردان قبیله ی شرف" رونمایی شد.
شب شعر مهتاب عشق با رونمایی مردان قبیله شرف در فرهنگسرای مرتضوی

به گزارش میلاد لارستان، علی اکبر نجیب زاده در جمع شاعران و قشرهای مختلف مردم که به مناسبت بزرگداشت سالروز آیت اله آیت الهی(ره) درفرهنگسرای مرتضوی شهر لار گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: آیت اله آیت الهی مردی مهربان، رئوف، صادق، پاک و با مردم شفاف و روراست بود و در کل اهل سیاست و دغل بازی نبود و هیچگاه ادا هم در نمی آورد.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: ایشان گمشده امروز جامعه ما هستند و کمبود این عالم جلیل القدر در منطقه حس می شود چون حضرت آقا مردم دار بود و هر روز ما
شاهد این بودیم که موج موج جمعیت در منزل آقا برای دیدن ایشان از مناطق مختلف کشور و جنوب ایران می آمدند و این به صورت خودجوش بود.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا علاوه بر این که صادق ،فقیه، پاک و سالم بودند بسیار زیرک و باهوش بوده و این هیچ منافاتی با هم ندارد.

نجیب زاده عنوان کرد: حضرت آقا علاوه بر صادق بودنشان، ساده زیست و هنرمندی چیره دست در زمینه ی خطاطی و هم شاعری شهیر و توانمند بودند که آثار با برکت آقا را امروز همه ما مشاهده می کنیم.

معاون استاندار فارس گفت: همه می بینند که در اکثر خطه جنوب و حتی بعضی از روستاهای استان هرمزگان عکس آقا را در منازل  خود نصب کرده اند چون صداقت ، پاکی و روراستی را از آقا دیده بودند و این بایستی برای ما عبرتی باشد که به معنای واقعی کلمه پیرو آقا بوده و راه و منش و رفتار آقا را ادامه دهیم و از صداقت و وارستگی و خضوع این سید بزرگ و آسمانی درس بگیریم.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آیت اله سید عبدالعلی آیت الهی اسلام شناس ماهری بود اما اسلام را آسان می گرفت و سخت گیری نمی کرد و از همه گروه ها و احزاب و افراد مختلف استقبال می کرد و حرف های آن ها را می شنید و به ظاهر افراد کاری نداشت و همه را  به حضور می پذیرفت.

وی ادامه داد: همه دیدید که چه تشییع جنازه ی با  شکوهی از آقا به عمل آمد و در این تشییع جنازه افراد و احزاب و گروه های مختلفی آمده بودند چون از آقا شجاعت، مردانگی، صداقت ، پاکی و ساده زیستی دیده بودند و ما هم باید در کارهایمان با مردم با صداقت و شفاف رفتار کنیم و گفتار و اعمالمان خدایی و همچون حضرت آقا باشد.

پیش از این نیز شاعرانی همچون  ناظره بیغرض، زهرا پورشعیب، عبدالرضا مفتوحی، محمد فیاض پور از شهر لار و ایوب پرند وار از شهرستان جهرم شعر های خود را در وصف حضرت آقا قرائت کردند.همچنین سید علی هاشمیان از مداحان اهل بیت نیز اشعار حضرت آیت الله آیت اللهی(ره) را در دستگاه بیات ترک اجرا و محمد رزاقیان هم مقاله ای در وصف و مدح اقا قرائت کرد.

در ادامه از کتاب مردان قبیله ی شرف نوشته حسن هوشمند نیز رونمایی شد. این کتاب با موضوع بررسی تأثیر معنوی خاندان بزرگ آیت الهی بر مردم لارستان گرداوری شده است.

هوشمند نیز در خصوص مشخصات این کتاب سخنانی را مطرح کرد. وی این کتاب را در سه فصل شامل مردی که تاریخ لارستان را تغییر داد، مردی از قبیله ی شرف و فصل سوم عکسها را عنوان کرد.

اضافه می گردد که حسن هوشمند محقق و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ لارستان متولد 1340 در دهکویه متولد شد و بیش از این نیز آثاری دیگر همچون میراب، جایگاه کشاورزی در تاریخ ایران، سیمای کشاورزی لارستان، فرهنگ فراموش شده، دهکویه و شکوه نیکوکاری تألیف نموده است.

یاداور می شود در این مراسم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن آقا آیت اللهی،بیت معظم آیت اللهی،حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت لار،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری،بخشدار مرکزی، شهردار وشورای اسلامی شهر لار،حسین سنابادی از موزه آستان قدس رضوی ،تنی چند ازمسوولین ،شاعران،نویسندگان ،معتمدین، هنرمندان ، و مهمانانی از مشهد، شیراز، جهرم، اوز، دهکویه و قشرهای مختلف مردم لارستان بزرگ حضور داشتند.

 

چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:, :: 13:39 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

با پیگیری هایی که از سوی شورا و دهیاری با اداره آبفای لارستان و استان داشتیم امروز سری دوم لوله های آب شرب در دهکویه تخلیه شد البته جا دارد از برادر جانباز بزرگوارمان آقای شریف مرادی که مکان برای تخلیه لوله ها در اختیار شورا و دهیاری قرار داده است کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:, :: 1:57 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

شورای ورزشی به اطلاع علاقه مندان به ورزش والیبال می رساند که می توانند جهت انجام دادن ورزش والیبال،هر شب به زمین والیبال واقع در پارک ملت (پارک جنگلی) مراجعه نمایند.

سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:, :: 1:51 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بنابر اطلاع رسنی آقای احمدی دهیار محترم،کمبود نور در پارک تا حد زیادی برطرف شد .

تور لارستان گردی در بیست و چهارمین هفته از فعالیت خود به دهکویه رسید.
به ابتکار اعضای تشکل لارستان بیدار و  علاقه مندان به میراث فرهنگی و امور اجتماعی لارستات این هفته تور لارستان گردی به ملاقات با مردم و دیدن آثار تاریخی اختصاص داده شده است.
 
این تور ساعت 5 بعدالظهر جمعه 15 خردادماه 1394 آغاز می شود. 
مکان تجمع، شهر قدیم لار فلکه قدمگاه تعیین شده است. از علاقه مندان دعوت شده است با وسیله نقلیه شخصی حضور یابند. شرکت برای عموم  آزاد می باشد.
 

 

چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, :: 1:57 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, :: 1:43 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 امشب مراسم جشن بزرگ ولایت با همکاری هیات شفتگان المهدی و بسیج برادران در مدرسه راهنمایی دخترانه  برگزار گردید.

همزمان با سومین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی سید عبد العلی آیت اللهی کتاب «مردان قبیله شرف »تالیف محقق و پژوهشگر  دهکویه لارستان مهندس حسن هوشمند چاپ و منتشر شد . این کتاب که حاصل دو سال تحقیق مهندس هوشمند است ،پیرامون تاثیر معنوی خاندان آیت الله سید عبدالحسین لاری بر مردم لارستان و رویدادهای تاریخی یکصدوسی سال گذشته یعنی از سال 1308ه . ق تا کنون به بحث و بررسی پرداخته و ناگفته هایی ازحوادث تلخ و شیرین این دوره را به خواننده ارایه می دهد .مولف اثر خود را به روح بلند حضرت آیت الله العظمی آیت اللهی ، بیت شریف و کلیه ارادتمندان آنجناب تقدیم کرده است .

کتاب دارای یکصد وشصت و چهار صفحه و بصورت مصور در سه فصل تنظیم گردیده که در فصل نخست با عنوان «مردی که تاریخ لارستان را تغییر داد »پس از یک مقدمه سه صفحه ای به شرح ورود یک کاروان رویایی از دروازه جنوبی شهر لار در معیت یک مجتهد چهل و پنج ساله می پردازد که قرار است تاریخ این حوزه جغرافیایی را تغییر دهد .

حوادث تلخ سالهای 1307و1308ه . ق در منطقه ، نقش روحانیون در زندگی مردم ،مروری بر زندگانی حضرات آیات عظام سید عبدالحسین و سید عبدالمحمد و بویژه جایگاه علمی و مبارزاتی مرحوم آیت الله سید عبدالمحمد وداستان دلاورمردیهای مردم مناطق لار، کورده ، دهکویه ، بنارویه ، جویم ، اوز و سایر نقاط را شرح می دهد .

فصل دوم با عنوان «مردی از قبیله شرف » با معرفی حضرت آیت الله العظمی سید عبد العلی آیت اللهی آغاز شده و مراحل زندگانی این مرجع عالیقدر ،آثار خطی ،اشعار ، منش و شخصیت حضرت آقا از دیدگاه بزرگان ، شاعران و نویسندگان شهرستان ، مبارزات سیاسی و مکا تبات با حضرت امام «ره» ادامه می یابد .استمداد مردان عصر پهلوی از جمله بخش هایجالب و خواندنی کتاب است که خواننده را با یکی از وجوه مهم شخصیتی حضرت آیت اللهی آشنا می سازد.

قیام طایفه لر و نفر به رهبری حضرت آیت اللهی ، ارتباط با مقام معظم رهبری « مدظله العالی»، زلزله سال 1339آخرین روزهای زندگی حضرت آقا وتاثیر فوت ایشان در شعر شاعران از مطالب دیگر فصل دوم است .شرح سه خاطره بیاد ماندنی مولف در ملاقات با حضرت آیت اللهی پایان بخش فصل دوم می باشد. در فصل سوم نیز به عکس ها و تصاویر اختصاص یافته است .

بر اساس گزارش ستاد ارتحال حضرت آیت اللهی قرار است در ساعت نه شب مورخ 18/3/94در فرهنگ سرای مرتضوی با حضور اقشار مختلف مردم لارستان از کتاب رونمایی بعمل آید .در این مراسم مولف پیرامون اثر خود به ایراد سخن می پردارد.


جلسه ای باحضوراعضای شورای پایگاه وتنی چند تن ازاعضای محترم شورای اسلامی دهکویه ودهیار محترم درمحل دفترپایگاه برگزارشد
دراین جلسه ابتدا مسول روابط عمومی شورای اسلامی آقای نوروزیان به درخواست حاضرین گزارشی ازعملکرد شورای چهارم و برنامه های پیش رو ارائه نمودند ودرادامه ازآقای احمدی سوالاتی شدکه ایشان به سوالات پاسخ دادند 
ودرادامه یکی ازمعضلات اصلی دهکویه که همان سرقتهای اخیر وناامنی هایی که اتفاق افتاده است وهمچنين انتظارات به حقی که اهالی دهکویه از بسیج وشوراجهت نظم وایجاد امنیت دردهکویه دارند مورد بررسی قرار گرفت 
ودرنهایت مقرر شدگروهی متشکل از اعضای شورای اسلامی وشورای پایگاه بسیج جهت پیگیری این موضوع اقدام نمایند.

جلسه شورای پایگاه باحضورشورای اسلامی ودهیاریکشنبه 1394/03/10-1جلسه شورای پایگاه باحضورشورای اسلامی ودهیاریکشنبه 1394/03/10-2جلسه شورای پایگاه باحضورشورای اسلامی ودهیاریکشنبه 1394/03/10-3
 
جلسه شورای پایگاه باحضورشورای اسلامی ودهیاریکشنبه 1394/03/10-4
 
 
 
 
 
سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:, :: 1:1 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه


براساس فراخوان گردان امام حسین( ع )درمورخ ،هشتم ونهم مانورعملیاتی به مدت 24 ساعت در اردوگاه نظامی برگزار گردید که پایگاه شهید صفری همچون گذشته دراین مراسم ومانورعملیاتی حضورپررنگی داشت

گزارش تصویری گردان امام حسین ع جمعه 1394/03/08-1گزارش تصویری گردان امام حسین ع جمعه 1394/03/08-2
 
 
 
 
 
 

با همکاری  دفتر  اتفاقات برق ،لامپ های سوخته در خیابان صلی و ساحلی تعویض شد و کمبود نور در این دو خیابان تا حد زیادی برطرف شد.

چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, :: 23:17 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

امروز صبح لوله اصلی واقع در خیایان اصلی روبروی مغازه سامی  نان شکسته شد که منجر ه قطعی آب محله پایین شد و با تلاش های شورا و دهیاری و آقای صبوری سریع لوله شکسته شده  تعویض گردید و آب این مناطق وصل شد.

چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, :: 12:53 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بنابر اطلاع رسانی آقای احمدی دهیار محترم هزینه لک گیری خیابان اصلی و ساحلی مبلغ1350000 تومان شده که دهیاری پرداخت نموده است.

چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, :: 12:44 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بنابر اطلاع رسانی مسئول شبکه بهداشت و درمان دهکویه آقای اکرمی جهت تجهیز آزمایشگاه با مکاتباتی که با شبکه بهداشت لارستان گردید: کامپیوتر ، چاپگر و میکسر هماتولوژی در اختیار آزمایشگاه دهکویه قرار گرفت.

سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

کار احداث پایگاه بسیج خواهران  شروع شده و هم اکنون کار اولیه ی آن انجام پذیرفته است و انشالله در آیند ه ی نزدیک بسیج خواهران دارای مکانی مستقل خواهند شد.

سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:, :: 1:26 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بنابر اطلاع رسانی هیات امنای گلزار شهدای به روابط عمومی اکنون گلزار شهدا مرحله بتون ریزی آن انجام گرفته و اسکلت بندی آن هم امروز به اتمام رسیده است.

پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 114
بازدید دیروز : 138
بازدید هفته : 259
بازدید ماه : 252
بازدید کل : 18174
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Alternative content