پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب
جمعه 30 آبان 1393برچسب:, :: 22:29 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

پس از پیگیری های مکرر شورا و دهیاری با آبفای روستایی ،سانسور منبع آب  تعویض شد و مشکل سرریز آب از منبع بر طرف شد و لذا جا دارد از همشهریان عزیز که با اطلاع رسانی به موقع به  دهیاری و اعضای شورا از هدر رفتن این سرمایه عظیم جلوگیری نمودند ، کمال تقدیر و تشکر داشته باشیم.

جمعه 30 آبان 1393برچسب:, :: 22:22 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

شورای اسلامی و دهیاری جلسه ای با حضور اعضای شورای ورزشی در ساختمان دهیاری تشکیل دادند و در این جلسه از زحمات آقای نادر توانگر تشکر و قدردانی شد و پس از آن به تبادل نظر در مورد فغالیت های ورزشی پرداختند و در انتهاء جلسه آقای احمدی به طور خلاصه فعالیت های دهیاری در زمینه ورزشی از قبیل احداث زمین فوتسال ،والیبال ،تعمیر ساختمان شورای ورزشی اشاره نمودند.

جمعه 30 آبان 1393برچسب:, :: 22:14 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

به مناسبت هفته بسیج، امروز بسیجیان دهکویه در نماز دشمن شکن جمعه شرکت کردند.

چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:, :: 23:33 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

من لم یشکر مخلوق لم یشکر خالق

بدینوسیله از تمامی عزیزان که جانا و مالا بدون هیچ گونه چشمداشتی جهت پیشرفت و آبادانی زادگاه عزبزمان دهکویه با اینجانب به عنوان روابط عمومی شورای اسلامی دهکویه نهایت همکاری را داشته اند کمال تقدیر و تشکر را دارم.بی شک اینگونه فعالیت ها زمینه را جهت ارتقاء همه جانبه در همه سطوح فراهم می نماید و ما را در نیل به اهداف مشترک
_که همانا داشتن زادگاهی آباد و با نشاط است_یاری خواهد نمود. اینجانب با نهایت تواضع و فروتنی به درگاه اهدیت،به عنوان خادم اهالی،از یکایک شما عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم خداوند متعال توفیق خدمتگزاری به شما را از این جانب سلب ننماید.

با تشکر_علی نوروزیان

مسایل و مشکلات مردم روستای دهکویه از بخش مرکزی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،بخشدار و تعدادی از مسئولین شهرستان بررسی شد. علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و

فرماندار ویژه لارستان به اتفاق ماشاءاله ثمری بخشدار مرکزی و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان، در ادامه سفرهای خود به روستاها،اینبار به روستای دهکویه از بخش مرکزی لارستان سفر کردند و از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم این روستا آشنا شدند.  فرماندار و مسئولین ابتدا با حضور در محل دهیاری این روستا به بررسی مسائل و مشکلات مردم پرداختند.  در این نشست ابتدا علی اصغر رنجبری رئیس شورای اسلامی روستای دهکویه به نمایندگی از اهالی و مردم این روستا، اهم مشکلات و درخواست های اهالی را

1) کمبود آب آشامیدنی

2) فرسوده بودن شبکه داخلی و لوله های آب شرب

3) شوری زیاد آب

4) گازرسانی

5) کمبود امکانات ورزشی

6)تأمین اعتبار جهت اتمام مجموعه ورزشی

7) فرسودگی مدارس روستا

8)اتمام ساختمان کانون قرآن روستا

9)بهسازی و تعریض جاده ورودی روستا از مسیر زیارتگاه شاه عبدالله

10) استفاده از وجود نیروهای پراستعداد و تحصیل کرده روستا در عرصه مدیریتی شهرستان

11) راه اندازی 116 بازار قدیمی روستا

12)لایه روبی و ترمیم رودخانه وسط روستا

13) افت ولتاژ برق در برخی از مناطق روستا

 بیان کرد. در ادامه این نشست، مهندس رسول عسکری مدیر آبفا روستایی لارستان در سخنانی اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار جهت آبرسانی و تعویض شبکه داخلی آب این مهم انجام خواهد شد و در این خصوص پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.  سپس علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و  فرماندار ویژه لارستان هم در خصوص مشکلات مطرح شده افزود: مشکلات بیان شده را از طریق مدیران کل استانی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان،  وی در خصوص افت ولتاژ برق در این روستا هم گفت: امیدوارم با نصب ترانس برق،این مشکل حل شود و برق مطمئنی در روستا حاصل شود. فرماندار ویژه لارستان در رابطه با  قدیمی بودن مدارس این روستا نیز گفت: با مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس هم بصورت حضوری و هم به صورت کتبی موارد را مطرح و پیگیری می نمایم.  نجیب زاده خاطر نشان کرد: بخش مرکزی لارستان مظلوم واقع شده است که بایستی به آن توجه ویژه شود و آنرا از محرومیت درآورد و مشکلات را به حداقل رساند و در خصوص گازرسانی نیز با مدیرکل گاز استان مکاتبه خواهد شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: برای مقابله با خشکسالی و تامین آب آشامیدنی برای جوامع شهری، روستایی و عشایری فارس و همچنین تامین علوفه دام عشایر و اجرای طرح های کوچک تامین آب در این استان، امسال یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص یافت.

حسن فیاض پور افزود:به دنبال پیگیری های انجام شده از سوی استاندار فارس و معاونین برنامه ریزی و امور عمرانی استانداری، در مرحله اول 450 میلیارد ریال اعتبار به استان فارس به عنوان یکی از استان های متاثر از خشکسالی تخصیص یافت و این اعتبار بین دستگاه ها توزیع شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم و به دنبال سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به فارس و پیگیری مسوولان استان، هیات وزیران در جلسه هفتم آبان ماه جاری،اعتباری معادل 750 میلیارد ریال دیگر برای اجرای پروژه های تامین آب، آبرسانی به عشایر، تامین علوفه عشایر، بازسازی و لایروبی قنوات، اجرای طرح های کوچک تامین آب، انتقال آب به وسیله لوله و سایر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با خشکسالی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص یافت.

 فیاض پور افزود:اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب شرب روستاها، تکمیل مجتمع های نیمه تمام آبرسانی روستایی، اقدامات موثر مقابله با تنش آبی در شیراز، اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب شهری و اقدامات موثر مقابله با تنش آبی ناشی از خشکسالی در سایر شهرهای استان از دیگر مواردی است که اعتبار مذکور برای آنها تخصیص یافته است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: اعتبار تصویب شده که به زودی بین دستگاه های شهرستانی توزیع می شود، پس از تصویب در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هزینه خواهد شد تا بخشی از مشکلات ناشی از خشکسالی در بخش کشاروزی استان رفع شود.

 وی بیان کرد: در سفر اخیر معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به استان فارس نیز، به دنبال پیگیری ها و مکاتبات انجام شده توسط مسوولان استانی، مقرر شد که در لایحه بودجه سال آینده، توجه ویژه ای به بخش تامین آب در فارس شود و ردیف اعتباری خاصی نیز برای تامین آب دریاچه ها و احیای تالاب ها پیش بینی شود.

 فیاض پور گفت: علاوه بر اعتبارات تخصیص داده شده مذکور، مقرر شد که 650 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز برای اجرای بند (د) تبصره 11 قانون بودجه سال 93 کشور برای جبران بخشی از خسارت وارده به بخش کشاورزی استان که در اثر خشکسالی و سرمازدگی حادث شده اختصاص یابد.

او گفت: در بند دیگری از این مصوبه، استمهال سه ساله اقساط سررسید بدهکاران بخش کشاورزی که در اثر خشکسالی و سرمازدگی دچار آسیب شده اند نیز به بانک مرکزی ابلاغ شده که این مهم نیز در دستور کار استان قرار خواهد گرفت

خبرگزاری فارس: فراخوان سپاه برای نامگذاری پهپاد RQ170 ایرانیروابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از ملت ایران درخواست کرد اسامی پیشنهادی خود برای نامگذاری RQ170 ایرانی را تا ۱۶ آذرماه (روز دانشجو) به شماره 20002541 پیامک کنند. 

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از ملت ایران درخواست کرد در نامگذاری RQ170 ایرانی مشارکت و پیشنهادات خود را ارسال کنند.

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت رشید و مجاهد ایران اسلامی

در پی شکار پهپاد جاسوسی RQ170 امریکایی در آذرماه سال 1390 توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به اتمام رسیدن عملیات مهندسی معکوس آن، متخصصین متعهد و فرزندان انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی موفق به طراحی معکوس و تولید «پهپاد RQ170 ایرانی» شدند.

متعاقباَ پس از اعلام این دستاورد بزرگ و راهبردی توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آئین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سرلشکر حسن طهرانی مقدم و پاسداشت شهدای اقتدار موشکی سپاه، فیلم پرواز این پرنده در روز چهارشنبه مورخ 21/8/93 از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش و علاوه بر خرسندی و خوشحالی شما ملت غیور و غیرت‌مند و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، حیرت، عصبانیت و ناراحتی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بویژه مقامات امریکایی را رقم زد.

در این راستا، نظر به اهمیت نامگذاری بومی این دستاورد افتخارآمیز، از شما مردم فهیم و قدرشناس، بویژه جوانان آینده ساز کشور استمداد طلبیده و درخواست می‌شود نام پیشنهادی خود را جهت جایگزینی با نام «RQ170 ایرانی» حداکثر تا 16 آذرماه (روز دانشجو) از طریق پیامک به شماره 20002541 ارسال کنند.

بدیهی است نام برگزیده از بین پیشنهادات انتخاب و طی مراسمی ویژه هدیه نفیسی را دریافت خواهد کرد.

جمعه 23 آبان 1393برچسب:, :: 21:40 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

امشب جلسه عمومی بسیج در ساعت 8 شب در حسینیه برگزار گردید و  ابتدای جلسه  قرائت قرآن توسط آقای رنجبری خوانده شد و سپس آقای نوروزیان ضمن خوش آمدگویی خدمت بسیجیان ،هدف از تشکیل جلسه را ساماندهی حلقه های صالحین اعلام نمود و پس از آن آقای رنجبری در مورد اهمیت حلقه های صالحین  چند دقیقه ای صحبت نمود و سپس آقای راسخی  گزارشی از فعالیت های نیروی انسانی پایگاه داد و در انتهاء مربیان صالحین با اعضای خود ،حلقه های صالحین  را در حسینیه تشکیل دادند.

پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:, :: 12:15 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

گروه کوهنوردی کانون ولیعصر  با همکاری مدرسه مدنی ،فعالیت های خود را دوباره شروع کرد و طبق هماهنگی های انجام شده  بین واحد ورزشی کانون و مدرسه مدنی از این هفته به بعد هر پنج شنبه صبح  دانش آموزان را باطبیعت بکر دهکویه آشنا می کنند.

چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:, :: 19:27 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

در ادامه پیگیری های مکرر شورا و دهیاری  امروز کانال کشی ورودی دهکویه به اتمام رسید وطی بازدیدی که جناب اقای فاتحی مسئول روشنایی اداره کل راه و شهرسازی لارستان  داشتند  کانال را تایید و قرار شد تا چند روز آینده کابل کشی  انجام و پایه های روشنایی نصب شود.

به منظور تعامل بین دانش آموزان و والدین ومدرسه، مدرسه مدنی اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی نمود که با استقبال خوب والدین روبرو شد و در آخر به شش نفر  جوایزی از طرف مدیریت مدرسه اهدا شد.

منتظر اقدام عاجل مسوولین محترم هستیم 

دانلود فیلم

امروز عصر سرهنگ خلیفه ،فرمانده نیروی انتظامی لارستان با هیئت همراه از پاسگاه دهکویه بازدید کرد ند و  در این بازدید دیداری با شورا و دهیاری داشتند که در این دیدار به تعامل و هماهنگی بیشتر بین نیروی انتظامی و شورا و دهیاری تاکید شد 

هوشنگ عشایری مدیر کل راه و شهرسازی فارس طی سخنانی  اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ و نقل ریلی،‌ برنامه وزارت راه و شهرسازی در استان فارس‌ این است که این استان‌، چهارراه حمل‌ و نقل ریلی کشور شود. وی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان فارس احداث

2500 کیلومتر راه‌آهن تعریف شده است، افزود:‌ ‌خط‌آهن شیراز - اصفهان در دولت قبل به بهره‌برداری رسید و تکمیل شد، ‌همچنین خط‌آهن شیراز - بوشهر در قالب فاینانس چین توسط پیمانکار در حال انجام است. وی اضافه کرد: راه‌آهن شیراز - گل‌گهر - سیرجان از محل اعتبارات 100 درصد دولتی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال انجام است.

عشایری با بیان اینکه راه‌آهن شیراز - اهواز هم جزو خطوط ریلی آماده‌ سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: راه‌آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس نیز به عنوان دیگر مسیر ریلی به شر‌ط مشارکت بخش خصوصی مصوب شده است. وی ادامه داد: اجرای عملیات عمرانی در این مسیر ریلی ‌‌هم‌اکنون به صورت نیمه فعال دنبال می‌شود اما مشکلات آن در حال رفع است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از فارس مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس همچنین یادآور شد: دیگر پروژه ریلی این استان، ‌راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه به طول 640 کیلومتر که از شیراز شروع می‌شود و پس از عبور از فراشبند و فیروزآباد ادامه مسیر می‌دهد؛ در حال حاضر چهار قطعه از این مسیر در حال اجرا است که شامل قطعات 8، 10، 11 و 12 است.

عشایری اضافه کرد: دیگر مسیر ریلی‌ راه‌آهن یزد - اقلید - یاسوج است، این خط‌آهن ‌هم‌اکنون از مرز یزد وارد استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد شده است که این پروژه نیز در استان فارس در حال اجرا است. مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان فارس یادآور شد: اگر این خطوط ریلی تکمیل شود استان فارس کریدور ترانزیتی و چهارراه ریلی منطقه در کشور خواهد شد‌.


مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: راه‌آهن شیراز - بوشهر، راه‌آهن شیراز - گل‌گهر - سیرجان، راه‌آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس و راه‌آهن شیراز - اهواز به عنوان چهار مسیر ریلی اصلی کشور در جنوب شیراز قرار دارد که باید از طریق جنوب شرق به یکدیگر متصل شود،بنابراین باید ایستگاه اصلی راه‌آهن شیراز آنجا باشد البته ایرادی ندارد که اداره کل راه‌آهن فارس در ‌ایستگاه فعلی راه‌آهن شیراز باشد.

یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, :: 20:36 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

امروز عصر ترانس کنار مسجد قائم نیم سوز شد و برق این منطقه قطع شد و با تلاش اتفاقات برق دهکویه ترانس نیم سوز عوض شد و در ساعت هشت و نیم شب  برق این منطقه وصل شد و لذا شورا و دهیاری وظیفه خود می داند از زحمات پرسنل اتفاقات برق دهکویه کمال تقدیر و تشکر داشته باشد.

خبرگزاری فارس: اجرای 4 پروژه خیرساز حوزه راه برای نخستین بار در کشورداریوش نصر، مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان، با بیان اینکه محدوده فعالیت این اداره کل در استان شامل 5 شهرستان می‌شود، اظهار کرد: این اداره در سال 62 راه‌اندازی شده و در این محدوده حدود 7 هزار کیلومتر راه هم‌سنگ وجود دارد و مجموعه راه‌های استان در کشور رتبه نخست را دارد.

 وی با بیان اینکه 603 کیلومتر راه شریانی در استان فارس وجود دارد، افزود: در استان یک هزار و 650 کیلومتر راه روستایی و یک هزار و 350 کیلومتر راه شهری وجود دارد و یکی از مشکلات اساسی استان این است که حدود 6 درصد راه‌های استان شریانی است و ظرفیت تصادفات را دارد.

 مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارتقای راه‌های روستایی که با تردد بیشتر وسایل نقلیه و افزایش تعداد خودروها در کشور همراه است، خاطرنشان کرد: لازم است در راستای بهبود کیفیت راه‌های روستایی تلاش شود.

 نصر با بیان اینکه در مجموع آمار تصادفات لارستان نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته، تصریح کرد: قرارگاه شهرستان لارستان شامل شهرستان‌های مربوطه، فراشبند، قیروکارزین و داراب شده و بیشترین تصادفات در محور کوار، لار به بندرعباس رخ می‌دهد که در استان سومین محور حادثه‌خیز از نظر تصادفات است که لازم است این محور چهاربانده شود.

 وی گفت: خط‌کشی محورها، آرام‌سازی ترافیک در محورهای پرتصادف، آشکارسازی مناطق پرتصادف، مشخص شدن ابتدا و انتهای گاردریل‌ها، اجرای روشنایی تونل‌ها و روشنایی به صورت نقطه‌ای، روشن کردن مشعل از جمله اقدامات صورت گرفته در شش ماهه نخست امسال بوده است.

 مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مباحث ایمنی و ترافیک و استفاده از خیران راه‌ساز در دفع نقاط حادثه‌خیز بسیار مؤثر است، بیان کرد: در سال 1392 برای نخستین بار این مشارکت اتفاق افتاد و در سال 1393 چهار پروژه به صورت خیرساز درراستای رفع نقاط حادثه‌خیز اجرا شد.

شنبه 17 آبان 1393برچسب:, :: 19:41 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 جلسه هم اندیشی مربیان صالحین پایگاه شهید صفری در پایگاه برگزار گردید و قرار  شد حلقه های صالحین به طور منظم در دو حلقه عام که مخصوص افراد زیر 15 سال و 4 حلقه خاص برای افراد بالای 15 سال تشکبل شود.

چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:, :: 1:39 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, :: 14:11 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, :: 1:15 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه



بنابر گزارش آقای احمدی،دهیار محترم  هزینه های ساخت زمین والیبال و فوتسال در بوستان ملت  به شرح ذیل می باشد:

زمین فوتسال:

تسطیح مخلوط                                  11550000    ریال                            

دستمزد بتن ریز                                 50960000      "

شن شسته                                     18370000      "

خرید سیمان (475 عدد)                      38000000      "

آجر                                                4000000        "

بلوک                                              36000000     "

پودر سنگ                                       2000000        "

مخلوط و سرندی                               11500000       "

جمع کل:                                        179580000       "

زمین والیبال:

تسطیح مخلوط:                  9750000 ریال

دستمزد بتن ریز                  20000000  "

خرید بلوک                        4600000    " 

سیمان(150 کیسه)           12000000  "

پودر سنگ و شسته          10380000   "

خرید پرژکتور 2 عدد          6000000      " 

جمع کل:                     62730000 ریال
                                     

 

دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:, :: 1:15 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

در جلسه مشترک رئیس ، بازرس  کار و کارشناس روابط کار اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سیمان لارستان که در محل اداره كار برگزار شد راهکارهای بهبود وضعیت حقوقی و رفاهی نیروهای کار شرکت سیمان مورد بررسی قرار گرفت . در اين جلسه

طاهری معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان با تأکید بر اینکه صیانت از حقوق نیروهای کار و حمایت از سرمایه گذاران و کارفرمایان با هدف توسعه اشتغال پایدار جزو اهداف و وظایف ذاتی این اداره است افزود: در اين جلسه ، پس از طرح موضوع و ارائه گزارش کاملی از بازرسی های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی از شرکت سیمان و بحث و تبادل نظر مقرر شد                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       



ادامه مطلب ...
شنبه 10 آبان 1393برچسب:, :: 13:36 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

برای آشنایی دانش آموزان به  شیو های  مختلف مراسم های عزاداری ،امروز صبح با دعوت از گروه دمام لارستان انها را با این شیوه عزاداری آشنا نمودند ودر ادامه آن دانش آموزان با مداحی مداحان به سینه زنی پرداختند و سپس  دانش اموزان مهمان  سفره اباعبدالله  بودند.

شنبه 10 آبان 1393برچسب:, :: 1:33 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

مدیرکل راه استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر احداث 800 کیلومتر بزرگراه در این استان در حال انجام است، از هدف‌گذاری ساخت 2500 کیلومتر بزرگراه تا سال 1404 خبر داد و گفت:

حدود 245 کیلومتر راه روستایی در این استان باقی مانده که تا پایان برنامه به اتمام خواهد رسید.درباره توسعه بزرگراه‌های استان فارس اظهار داشت:‌‌ در استان فارس تقریباً حدود 2500 کیلومتر جاده اصلی ‌برای تبدیل به بزرگراه تعریف شده است که از این 2500 کیلومتر، 800 کیلومتر آن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1404 این 2500 کیلومتر بزرگراه در استان فارس باید تکمیل ‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اظهار داشت: با احتساب 800 کیلومتر بزرگراه موجود تا پایان سال 1404 حدود 3300 کیلومتر بزرگراه خواهیم داشت‌.

وی اظهار داشت: البته‌ تا پایان برنامه پنجم میزان بزرگراه‌های استان فارس به حدود 1800 کیلومتر افزایش می‌یابد.

خبرگزاری فارس: اجرای عملیات عمرانی احداث 800 کیلومتر بزرگراه/ تکمیل 245کیلومتر راه روستایی ‌‌تا پایان برنامه پنجم  



ادامه مطلب ...
جمعه 9 آبان 1393برچسب:, :: 14:12 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 با توجه به اینکه در خیابان اصلی چاله هایی ناشی از شکستگی  پی در پی لوله های آب به وجود آمده و اداره مربوطه هم پس از ترمیم لوله،روکش اسفالت نکرده است، امروز  جاهای ترمیم لوله  توسط دهیاری و شورا روکش آسفالت شد.

دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم با حضور گسترده شیرخوار و مادران‌شان در حسینیه دهکویه همزمان با سراسر کشور و 40 کشور جهان برگزار شد.هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر (ع) است که جهانیان بتوانند با نهضت عاشورا و پیام امام حسین که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود آشنا شوند.

جمعه 9 آبان 1393برچسب:, :: 1:8 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 برگزاری کلاس آموزشی برای دختران در شرف ازدواج در روستای دهکویه

واحد فرهنگی کمیته امداد شهرستان لارستان در راستای نیل به اهداف آموزش خانواده اقدام به برگزاری دوره آموزشی برای دختران در شرف ازدواج نمود.
به گزارش لادستان ، در این دوره آوزشی که به منظور ارتقاء سطح آگاهی دختران جوان و جلوگیری از ازدواج های نا موفق برگزار گردید تعداد ۳۵ نفراز دختران در آستانه ازدواج به مدت ۸ساعت مطالب آموزشی را فرا گرفتند. 


موضوعات مورد بحث در این کلاسها شامل نقش حجاب و عفاف در سلامت خانواده،اثرات سوء و مخرب ماهواره که توسط حاج اقای صحرایی مشاور دینی و مذهبی روستای دهکویه مورد بحث قرار گرفت و بهداشت فردی،تغذیه سالم،بهداشت محیط و امداد و نجات توسط خانم صادقی خرمی کارشناس مرکز بهداشت و درمان شهرستان لارستان برای دختران در شرف ازدواج تشریح گردید.
در پایان تعداد ۳۵ بسته بهداشتی به ارزش ۳میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بین شرکت کنندگان در کلاس توزیع گردید.
چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:, :: 1:14 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

با پیگیری های مکرر شورا و دهیاری ،دیروز پایه های روشنایی خیابان ساحلی توسط  اتفاقات برق در جاهای از قبل مشخص شده نصب گردید و قرار شد  برای سیم کشی پایه ها با  جناب آقای  مهندس دلشاد هماهنگ گردد، تا این کار هم سریعتر انجام شود.

شورا ودهیاری ،گزارشات مردم را مبنی براینکه ورودی برخی کوچه ها در خیایان اصلی ، به  وسایل نقلیه آسیب های جدی می رساند،پیگیری و بررسی نمود وپس از آن،ورودی چهار کوچه  که در خیابان اصلی مشکل داشت ، شناسایی و ورودی آنها اصلاح شد.

چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:, :: 1:35 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

با پیگیری های شورا ودهیار و با همکاری اتفاقات برق ،دیروز لامپ های سوخته خیابان اصلی و بلوار تعویض شد  و همچن در بلوار ورودی پایه ای که فاقد براکت بود،براکت آن وصل و روشنایی این منطقه از بلوار هم تامین شد.

سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:, :: 1:46 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

دو شنبه 4 آبان 1393برچسب:, :: 23:27 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه
یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

دیشب جلسه هماهنگی بین هیئت های مذهبی  با حضور اعضای شورا و دهیاری ،فرمانده پاسگاه،بسیج،مسئولین هیئت سینه زنی و زنجیر زنی در مسجد آقا اباالفضل برگزار گردید و آقای رنجبری ضمن تسلیت به مناسبت ماه  محرم  به صورت خلاصه فلسفه قیام عاشورا را بیان نمود و سپس قرار شد هیئت های عزاداری از ساعت 9 شب شروع و ساعت 11 شب  خاتمه یاید و در شب تاسوعا و عاشورا تا 12:30  خاتمه یابد و هیئت سینه زنی تا شب هشتم ماه محرم از مغازه شمس الدین اسماعیلی شروع تا حسینیه  ادامه یابدو هیئت زنجی زنی از مسجد آقا اباالفضل شروع و  به سمت محله ی پایین حرکت و خاتمه آن در مقابل مسجد آقا اباالفضل می باشد و در تاسوعا زمانی که  هیئت های عزاداری  به همدیگر می رسند سینه زن توقف و زنجیر زن حرکت می کنند و در شب عاشورا بالعکس و در صبح عاشورا زنجیر زن  توقف و سینه زن حرکت می کنندو نکته قابل توجه در این جلسه تاکید مسئولین هیئت های مذهبی بر خواندن نماز ظهر عاشورا در هنگام اذن ظهر می باشد و هچنین شب های ماه محرم از ساعت 8 شب  مراسم  سخنرانی و  مداحی در حسینیه سیدالشهدا برای خواهران و برادران  برگزار می گردد

پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 78
بازدید دیروز : 138
بازدید هفته : 223
بازدید ماه : 216
بازدید کل : 18138
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Alternative content