A0:  مدیر آموزش و پرورش لارستان مطرح کرد: فضای آموزشی مدارس روستایی لارستان فرسوده است
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

 

محمد فیاض‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، گفت: بسیاری از مدارس روستایی در شهرستان لارستان به دلیل فرسودگی، در برابر زلزله‌هاي شديد و وقوع حوادث طبيعي از مقاومت كافي برخوردار نيستند.
 
وی با يادآوري اينكه آموزش و پرورش لارستان بزرگترین اداره آموزشی استان فارس محسوب می‌شود، گفت: 23 هزار دانش‌آموز، يك هزار و 800 نفر نيروي آموزشي و اداري، 285 واحد آموزشي در سه مقطع تحصيلي در سطح اين شهرستان وجود دارد.
 
معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه 70 درصد از مدارس شهری و روستایی این شهرستان خیرساز است، خاطرنشان کرد: اخیرا خیرین به سمت ساخت فضاهای بهداشتی، درمانی، مساجد، حسینیه‌ها و ساير مراکز خيريه روي آورده‌اند و شايد بتوان گفت كه مدرسه‌سازي ديگر اولويت اول خيران نباشد.
 
فیاض‌پور را‌ه‌اندازی مجمع خیرین فرهنگی در سطح شهرستان را حرکتی جدید در جهت ساخت فضاهای آموزشی ذکر و تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی لارستان با استاندارد اعلام شده، فاصله زیادی دارد.
 
وی با انتقاد از صدور مجوز برای برخی از مدارس روستایی در مقطع متوسطه، گفت: به دلیل کمبود جمعیت دانش‌آموزی نباید مجوز دایر شدن مقاطع متوسطه در برخی از روستاهای لارستان داده شود.
 
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستان افزود: دبیرستان‌هایی در سطح این شهرستان به ویژه در روستاها وجود دارد که از نظر تعداد حدنصاب کافی دانش‌آموز را ندارند اما به دلیل تنش‌های مردمی، این مدارس را در سیستم تحمل می‌کنیم.
 
فیاض‌پور اضافه کرد: در برخی موارد به دلیل محدودیت، امکان اعزام دبیران مجرب و متخصص به این مدارس وجود ندارد که به سهم خود موجب بروز اثر منفی در کیفیت آموزشی کل شهرستان شده است.
 
وي به ساماندهی نیروی انسانی آموزشی  در قالب پروژه‌ای که 95 درصد از مدارس لارستان را تحت پوشش قرار داده است، اشاره و عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید با ساماندهی دبیران، هر دبیری را به درس تخصصي خود اتصال داده‌ایم.
 
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: 65 درصد از نیروهای آموزشی و پرورشی این شهرستان غیربومی و همه اين افراد نيز متقاضی جابه‌جايي هستند.
 
فیاض‌پور با تصریح بر این مطلب که بیشترین تقاضای نقل و انتقال استان فارس مربوط به فرهنگیان شاغل در لارستان بوده است، گفت: جهت جبران کمبود نیروی انسانی و بومی‌سازی، پیشنهاد‌هايي به اداره‌کل آموزش و پرورش ارائه شده است.
 
وی افزایش سهمیه دانشجویان لارستانی در دانشگاه فرهنگیان به همراه تأسیس شعبه‌ای از این دانشگاه را از جمله پیشنهادهای ارائه شده عنوان و اضافه كرد: فضای فیزیکی تأسیس این دانشگاه را در صورت صدور مجوز فراهم مي‌كنيم.
 
مدیر آموزش و پرورش لارستان در خصوص معوقه فرهنگیان اداری و بازنشسته این شهرستان نيز گفت: تنها بخشی از مطالبات دبیران تا خردادماه پرداخت شده، اما اضافه کار اداری، معوقات بازنشستگان و برخی از مطالبات فرهنگیان هنوز پرداخت نشده است.
 
فیاض‌پور همچنین در خصوص مدارس قرآنی لارستان بیان کرد: تنها یک مدرسه قرآنی در لارستان، در سال گذشته ایجاد شده است که به دلیل کد دار نشدن، نیرویی به آن اختصاص داده نشد.
 
وی اولویت اصلی این اداره را بالابردن کیفیت آموزشی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر طرح تعالی مدیریت مدارس با تمرکز بر مدیریت‌های آموزشگاهی همزمان با دیگر مدارس کشور در این شهرستان در حال اجرا است.
 
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستان به حمایت از  پتانسیل‌های دانش‌آموزی در قالب انجمن‌ها و شوراهای دانش‌آموزی اشاره و خاطرنشان كرد: ورود دانش‌آموزان به عرصه‌های مدیریتی و اجرایی مدارس حتی به صورت تمرینی اثرات بسیار خوبی در بالا رفتن کیفیت کار دارد.
 
فیاض‌پور با بیان اینكه 95 درصد از خانواده‌های لارستانی باسواد هستند، اضافه كرد: بی‌سوادی پنهان در این شهرستان وجود دارد که قابل برآورد و ارزیابی نیست.
 
وی افزود: بخش سوادآموزی ما در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده و در جدیدترین ارزیابی که از فعالیت‌های سوادآموزی ادارات استان به عمل آمده این آموزش و پرورش در دوره تحکیم مقام اول استانی را به خود اختصاص داده است.
 
مدیر آموزش و پرورش لارستان با بیان اینکه درصد کمی از مدارس این شهرستان به معنای کامل هوشمندسازی شده است، خاطرنشان کرد: 90 درصد از مدارس لارستان از ابزار هوشمند استفاده می‌کنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

cache01last1493698619