هدیه ای تقدیم به شما ( مسوولین ) در ماه رمضان
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

هدیه ای تقدیم به شما ( مسوولین ) در ماه رمضان

( مسعود راسخی  )

آنچه باعث درج این مطالب می شود ، شکرگزاری به درگاه خداوندی است که همه ی نعمت ها به ما ارزانی فرموده و انبیا و اولیا را مصباح و چراغ هدایت قرار داد . زادگاه و مردمی مهربان و دل سوز که همانند آن به ندرت می توان یافت که همواره اصلاح امور آنان مورد بی توجهی و غفلت مسوولان قرار گرفته است .

در ماهی که بهار قرآن است و همه به مهمانی خداوند دعوت شده اند ،  هیچ هدیه ای بهتر از فرمایش مولای متقیان (ع) که دروازه رسیدن به رسول اکرم (ص) است که فرمود : »کسی که صبح کند و در حل مشکلات مسلمین اهتمام نورزد مسلمان نیست .«     نمی توان به این مردم عزیز تقدیم کرد .

حضرت امیر (ع) در نامه 52 و 53 خطاب به مسوولان و مدیران بدین مضمون می فرمایند که : » تا می توانید با پرهیزکاران راستگویان بپیوندید ؛ و هرگز نیکوکار و بدکار در نظرتان یکسان نباشند . مردم را به کاری که دوست ندارند اجبار نکنید . آداب و سنت های خوب گذشته مردم را بر هم مزنید و با دانشمندان و حکیمان گفتگو و بحث کنید که مایه آبادانی واصلاح شهرها و برقراری نظم ،  قانونی است که در گذشته نیز وجود داشته است . «

جواب این سوالات از مسوولان عزیز  می توانند بهترین شاخص قضاوت و تذکر به دانایان ما باشد که اگر تنبل باشند سقوط و افول حتمی است.

1 آیا تاکنون انتقاد پذیر بوده اید ، یا این که هر نظر و انتقادی را توجیه کرده ، یا با استهزا و تحقیر مخاطب سعی کرده از واقعیت و حقیقت فرار نمایید؟

2- آیا صحت آمارهایی که بعد از مدت ها اعلام نموده اید ، توسط بازرسی یا مرجعی تایید می شود ؟

3- شورای نمونه ای که عنوان نمودید از نظر کارآرایی جهت رفع و حل مشکل و پیگیری مطالبات مردم بوده یا بی آزار بودن جهت ارگان ها و سازمان ها و ادارات و ... مرتبط با امور مردم ؟

4 بناها و امورات خیریه عمدتا به صورت فردی و با کمک مردم بوده است ، آیا شما هم تاکنون کار شاخصی را شروع و به اتمام رساندهاید تا این قدر در مقایسه با روستاهای دیگر ، خیرین ما را بدهکار نفرمایید ؟ آیا سزای خوبی جز خوبی است ؟

5 از دیدگاه قرآن کمک به هم نوع به ترتیب ذی القربی والیتامی و ... است . آیا این قدر اصرار بر واریز وجوه به اداره ای در لار داشته تا از آن جا به مستمندان دهکویه کمک شود ، سنت حسنه ی جدیدی است و یا این که در زادگاهمان فقیری وجود ندارد .

6 از از نخبگان عزیز تاکنون کمک گرفته و در برابر آن ها پاسخگو بوده اید ، یا این که نیازی به پاسخ گویی نیست و شما رای می آورید ؟

7 به راستی چرا تمام مسوولین از زمان طاغوت تاکنون دارای زمین و چاه و باغ  می باشند ؟ آیا این دارایی ها مربوط به بیت المال بوده و یا سرمایه گذاری و از جیب شخصی ؟

علی وار اندیشیدن ، علی وار جهاد کردن ، علی وار کار کردن و علی وار سخن گفتن

پاسخ شورای اسلامی دهکویه :

با سلام و ادب خدمت مردم شریف دهکویه و تبریک ماه ضیافت الهی و به امید قبولی طاعات و بندگی به درگاه حضرت حق .

مولا امیرالمومنین علی (ع) در حکمت 203 نهج البلاغه می فرماید : »کسی که سپاس نیکی ات را به جا نیاورد ، تو را در نیکی کردن بی رغبت نکند ، چرا که سپاست را کسی به جا آورد ( خداوند ) که از آن نیکی بهره نبرد و تو را از سپاس سپاس گزار  ( خداوند ) بیش از آن چه کفران کننده ی نعمت از بین برده به دست می آوری . «

عنوان متن شما » هدیه ای تقدیم به شما در ماه مبارک رمضان« است . این عنوان خودش سوال های متعددی در ذهن مردم ایجاد       می کند . مگر نه این که ماه مبارک رمضان ماهی است که مردم خودشان را از شر وسوسه های درونی رها می کنند و خود را خالص      می گردانند برای خدا ، مگر نه این است ؟ حالا شما دوست دارید هدیه ای بدهید ، این هدیه شامل تهمت ها و افتراها و شبهه افکنی نسبت به نهاد مقدسی است که مردم برای انتخاب آن با حضور چشمگیرشان در گرمای خرداد ماه در پای صندوق های رای حضوری آگاهانه یافتند . آیا این هدیه مناسبی برای مردم شریف و فهیم دهکویه است ؟

خوب است وقتی کسی بخواهد انتقادی داشته باشد ( انتقاد به معنی نقد و بررسی از سر دلسوزی نه به قصد تخریب ) فقط خدا را مد نظر قرار دهد و تقوا پیشه نماید ، نه هوای نفس و کینه و نفرت شخصی ، که این دو یعنی ، خدا و هوای نفس هرگز با هم جمع نمی شوند .

قبل از پاسخ باید گفت : اعضای شورا افرادی نجیب و شریف و معتقد و پایبند به ارزش ها هستند که از وقت و زندگی شخصی خود زده و بدون هیچ چشم داشتی خود را وقف خدمت به مردم نموده اند که با اعتماد دوباره مردم برای 4 سال دیگر انتخاب شده اند . کما این که افراد زیادی که بسیار تواناتر از از اعضای شورا هستند که به اندازه سر جوی همت به خدمت ندارند و فقط بدون در نظر گرفتن رضای خدا و صواب در جامعه سم مهلک نفاق و بدبینی می پراکنند .

آقای راسخی در متن اشاره به فرمایشات امام علی (ع) نموده اند که البته آن سخن از پیامبر اکرم (ص) است که : « هر مسلمانی که صبح کند باید به امور مسلمین اهتمام داشته باشد و گرنه مسلمان نیست . » قطعا مصداق این فرمایشات اعضای شورا و همه کسانی که به نوعی خدماتی به مردم می رسانند می باشد .

با اشاره به نامه 52 و 53 حضرت امیر (ع) توسط شما : اعضای شورای اسلامی بیشترین مشورت را با نخبگان ، چه پراکنده و چه به صورت مکتوب و یا تلفنی و موردی و چه در اوایل هر سال و همواره با جوانان فرهیخته ، مساجد و روحانیون  و صاحب نظران داشته و داریم .

پاسخ سوال شماره 1 :

قطعا اعضای شورا انتقاد پذیرند وگرنه پاسخ به انتقاد شما را نمی دادند . انتقاد اگر از سر دلسوزی و منصفانه و برای رفع مشکل جامعه باشد نه منفعت شخصی ، قطعا مورد استقبال است . اگر هر کدام از اعضای شورا در پاسخ به انتقاد ، استهزا نموده و کسی را تحقیر کرده است ، می بایست مصداق ارائه می دادید .

پاسخ سوال شماره 2 :

چون ارائه هر آماری نیاز به مدرک مستند دارد و حتما آمارهای ارائه شده مورد تایید است و شما نیز جهت اطمینان می توانید با مراجعه به بخشداری مرکزی و فرمانداری ویژه لارستان و یا هر ارگانی که خود صلاح می دانید از صحت آن ها اطمینان پیدا کنید .

پاسخ سوال شماره 3 :

اولا انتخاب شورای نمونه با سلیقه شخصی و گروهی نیست بلکه مطابق ضوابطی است که قانون معین می کند و بر اساس شاخص ها شورای نمونه مشخص می شود . دوم این که شورای نمونه زادگاه شماست که باید مورد افتخار و مباهات شما  و همه باشد نه مایه سرافکندگی و یا نگرانی ( که اگر بالعکس بود قاعدتا می بایست ناراحت می شدید ) ارگان هایی که گفته اید نیز همه دارای تدبیراند و همه مسوول در شهرستان و استان و کشور نه پسرخاله بنده و جنابعالی و این توهین به قانون و افراد مسوول آن می باشد که این شورا به نمایندگی از مردم شریف و فهیم دهکویه از آن ها پوزش می خواهد.

پاسخ سوال شماره 4 :

البته کارهای خیریه و عام المنفعه توسط مردم قابل توجه است . شورای اسلامی نیز در طی سال های متمادی و به ویژه در دوره سوم در حد توان کارهای قبل توجهی انجام داده : از جمله پیگیری تامین اعتبار در حد میلیاردی جهت انتقال آب شرب از پای کوه کورده به دهکویه ، آسفالت خیابان ساحلی در 4 فاز ، تکمیل پل ورودی و پل پشت پاسگاه و تکمیل پارک جنگلی و ... که شما را ارجاع می دهیم به بیلان کارهای شورای اسامی دوره سوم که در اردیبهشت ماه امسال انتشار یافت . هر گز کسی را بدهکار نکرده ایم ، بلکه همیشه خیرین عزیز مایه مباهات ما بوده و دست آن ها را می بوسیم . مانند اعتبار تخصیصی جناب آقای حاج قربان آبفروش که اخیرا کار احداث سالن با اعتبارات ایشان کلید خورده است . اما دیگر آن که گفته اید قطعا خیراندیشان در سال های اخیر بیشتر اعتبار گذاشته اند و آبادانی بیشتر به دست آورده اند .

پاسخ سوال شماره 5 :

وقتی هوای نفس بر وجود شخصی غالب است اجازه نمی دهد موضوع را با پرس و جو و آگاهی ببیند و خود و دیگران را به گناه می اندازد . واریز وجه به حساب ارگانی که نام آن را اشاره نکرده اید ، که حتما مطابق دستور العمل ابلاغی بوده و احتمالا منظورتان کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد . هر چند که ما پول قابل توجهی نداشته ایم که به حساب آن ها واریز کنیم . احتمالا سال قبل توسط خانم اصیل مبلغی کمتر از یک صدو پنجاه هزار تومان تحویل داده شد که دو برابر به مستمندان دهکویه توسط کمیته محترم برگشت داده شده است . به نظر شما و همه عقلا تحویل مبلغی و دریافت دو برابر آن برای مستمندان خوب است یا بد ؟ و این منحصر به دهکویه نیست بلکه همه روستاها و شهرها را شامل می شود .

پاسخ سوال شماره 6 :

در متن بالا هم اشاره شد از همه کمک گرفته ایم و دربرابر همه آن هایی که دلسوزند و از راه مهر و لطف ، نه عداوت بغض با ما در تماس بوده اند ، یا انتقاد منتطقی و دلسوزانه داشته اند و یا سوال نموده ، پاسخ گو بوده و هستیم و از همه این ها مهم تر ما خود را در برابر خداوند تعالی مسوول می دانیم که می بایست در آخرت و سرای باقی پاسخ گو باشیم . این که مردم رای داده اند نظر مردم بوده ، شما هم می توانستید به میدان انتخابات بیایید و برگزیده شوید . البته در برابر این آرا همچون سابق پاسخ گو هستیم .

پاسخ سوال شماره 7 :

چنین افرادی که گفته اید این مسوولین از زمان طاغوت تاکنون دارای املاکی بوده اند : اول این که ما سراغ نداریم و دوم بر فرض این که باشد هر کس می تواند از طریق شرعی و حلال و قانونی هر ملکی را داشته باشد و مورد حمایت دین مبین اسلام است . بهتر بود مصداق را مشخص می کردید تا همگان بدانند . در گذشته ها نمی دانیم که افراد چگونه کسب درآمد کرده اند . در حال حاضر در بین حداقل افراد شورا چنین چیزی وجود ندارد . شاید مقصودتان در زمان حال 4 هکتار زمین گل خانه باشد که بارها به اطلاع مردم شریف رسیده است . تعدادی افراد حقیقی که مشترکاتشان فقط عضو شورا بودن است و بیشترشان فرهنگی و بازنشسته با درخواست شخصی و با هزینه شخصی از اداره منابع طبیعی و به صورت کاملا شفاف و قانونی جلو رفته و زمین تحویل گرفته و با گرو گذاشتن وثیقه سند منازل مسکونی خود وام دریافت کرده و گل خانه احداث نموده اند و یک ریال هم از بودجه بیت المال نبوده است ؛ همانگونه که برادران راسخی با موافقت و نظر مساعد همین شورا از دولت زمین و تسهیلات دریافت نموده و مرغداری احداث کرده اند . اعضای شورا نیز به عنوان شهروند و افراد حقیقی این حق را دارند . ( البته به غلط گل خانه را گل خانه شورا می گویند. )

به هر حال و با همه اوصاف  این شورا دست کمک و هم فکری را به طرف شما و همه دلسوزان دراز می کند و درخواست دارد بدون هیچ گونه بغض و کینه ورزی در جهت تعالی و پیشرفت زادگاه خود ما را یاری نمایید .

شورای اسلامی دهکویه

منبع : ماهنامه پسین دهکویه - شماره 102 - مرداد 92

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1