بررسی مسایل و مشکلات دهکویه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

 

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ، بخشدار مرکزی ، معاون مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان ، رییس اداره راه و شهرسازی ، رییس اداره میراث فرهنگی  ، دعیار ئ اعضای شورای اسلامی و جمعی از معتمدین مسایل و مشکلات دهکویه مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش پسین دهکویه : در ابتدای این مراسم دیانت نایب رییس شورای اسلامی دهکویه به ایراد سخن پرداختند . ایشان در ابتدای سخنانشان به پیشینه تاریخی ، علمی و فرهنگی دهکویه و ظرفیت های امروز آن اشاره کرده و گفتند : دهکویه هم اکنون بیش لز 700 تحصیل کرده دانشگاهی دارد که 20 تفر از آن ها پزشکان همومی ، متخصص و فوق تخصص می باشند . بیش از 40 نفر دکتری در رشته های غیر پزشکی . 80 معلم شاغل و بازنشسته . 150 نفر در ادارات محتلف مشغول به کارند و بیش از 200 مهندس که در جاهای مختلف مشغول به خدمت هستند .

دیانت در ادامه به کارهای خیری که توسط خیران انجام شده پرداخته و افزودند : شبکه آبرسانی دهکویه  از صفر تا 100 آن توسط ، اولین مدرسه مدرن و ضد زلزله  ، ساخت درمانگاه توسط خیر در دهه 40 انجام شده . همچنین  احداث ساختمان کلانتری با هزینه 300 میلیون تومان ، پایگاه اورژانس  با هزینه 200 میلیون تومان ، احداث ساختمان آتش نشانی . احداث مرکز فرهنگی با 1400 متر زیربنا در دو طبقه . احداث ساختمان اتفاقات برق با مشارکت دولت و خیرین ، نوسازی درمانگاه که قرار است با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی لارستان انجام گردد، احداث سالن ورزش با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی در حال ساخت ، احداث دبستان شش کلاسه با مشارکت خیر و اعتبارات دولتی در حال انجام است .

خواسته ها :

پیگیری جهت تسریع در استقرار شهرداری ، تخصیص اعتبار جهت تکمیل طرح آبرسانی ، تعویض شبکه داخلی لوله کشی به دلیل فرسودگی ، گازرسانی ، شبانه روزی شدن درمانگاه ، ترانشه برداری کامل ورودی و احداث جاده ورودی شاه عبدالله ،اختصاص اعتبار جهت  تکمیل سالن ورزشی و دبستان شش کلاسه در حال ساخت  ، تخصیص اعتبار جهت تکمیل مجموعه ورزشی شهدای دهکویه

دیانت افزودند : بخش مرکزی متاسفانه هم اکنون جزء مناطق محروم حساب نشده به همین دلیل از اعتبارات 2 درصد نفت و گاز محروم شده است و نکته دیگر این که امکاناتی که به بخش ها تعلق می گیرد معمولا برای مراکز بخش هاست . در بخش مرکزی مرکز بخش شهر لار است که اتفاقا مرکز شهرستان نیز می باشد که باعث می گردد روستاهای تابعه از امکانات اختصاصی محروم گردند .

 دومین سخنران این جلسه علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان بودند که گفتند :

متاسفانه طبق مصوبه ملی بخش مرکزی به جز درز و سایبان از محرومیت حارج شده به همین دلیل از اعتبارات 2درصد نفت محروم است . ما هم سعی کرده ایم از محل اعتبارات استانی و اعتبارات متوازن این محرومیت را جبران نماییم به همین دلیل بیشترین اعتبارات اختصاص داده شده به لارستان را به بخش مرکزی اختصاص داده ایم .

علی پور با توجه به این که دهکویه در مسیر اصلی قرار گرفته که دارای بار ترافیکی و ترانزیتی بالایی است  قول دادند که پیگیر شبانه روزی شدن درمانگاه دهکویه باشند . ایشان همچنین افزودند : 250 میلیون تومان به اضافه 50 میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات متوازن به درمانگاه دهکویه ، 200 میلیون تومان جهت ساخت مخزن آب و همچنین 240 میلیون تومان به اضافه 50 میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات استانی که در مجموع حدود 800 میلیون تومان اعتبار به دهکویه احتصاص یافته است . معاون عمرانی فرمانداردر مورد تخصیص اعتبار به پروژه مجموعه ورزشی شهدای دهکویه گفتند : به پروژه های جدید نمی توانیم اعتبارات تخصیص دهیم . همچنین قول دادند اعتبار لازم به کتابخانه با توجه به این که 90 درصد کار توسط خیرین انجام شده اختصاص یابد .

محمد فیاض پور معاون مدیر کل و مدیرآموزش و پرورش لارستان در مورد پروژه ساخت دبستان 6 کلاسه که 50 درصد آن توسط خیر انجام شده است گفتند : از پیمان کار خواسته شده که تا تخصیص اعتبار به صورت قرضی کار را شروع نمایند که پیمانکار نپذیرفتند . در صورت اختصاص اعتبار اولویت اول ما دهکویه ، لار ، گاوبست  و علی آباد است .

ایشان افزودند با توجه به این که در کل کشور مشکل وجود داشت رشته تجربی به دبیرستان دخترانه داده شد و همچنین پکیج کامل هوشمند سازی به دبستان مدنی و دهقانی اختصاص داده شده است .

فیاض پئر در مورد تخصیص اعتبار جهت تکمیل سالن ورزشی نیز گفتند : سال قبل با پیگیری انجام شده 400 میلیون تومان برای آن تصویب شد ولی اعتبارات آن دریافت نگردید .

علی اکبر طالبی رییس اداره راه و شهرسازی لارستان سخنران بعد بودند که گفتند : جاده شاه عبدالله با زاویه 45درجه و شیب تند به جاده اصلی متصل می گردد که برای ورود به دهکویه مشکلی ندارد اما برای خروجی مشکل ساز است . با تلاش زیادی که انجام شد نتوانستیم موافقت معاونت فنی برای احداث آن بگیریم اما وقتی کار دوبانده شدن جاده به پایان برسد خطر آفرینی خروجی نیز از بین خواهد رفت و با یک بهسازی ساده و با هزینه کم این کار را می توان انجام داد .

ایشان در مورد ترانشه برداری ورودی دهکویه گفتند : به دلیل کمبود اعتبارات اولویت ما اتمام مسیر است و در حال حاضر از اولویت اداره کل خارج شده ولی می توان با مشارکت خیران به سرانجام برسد ؛ یا باید صبر نمود پس از اتمام پروژه دو بانده سازی جاده اداره با استفاده از ماشین آلات خود این کار را انجام دهد .

ناصر زائری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان هم در این جلسه گفتند : تاکنون با اعطای 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی 323 واحد نوسازی شده است . تحویل اسناد مالکیت  1418 جلد به افراد ، بهسازی معابر 9300 مترمربع  زیر سازی و آسفالت شده ،   1560 متر لبه گذاری ،  600 متر مربع ساخت پل از دیگر برنامه های بنیاد مسکن لارستان در دهکویه اعلام نمودند . ایشان افزودند : با توجه به هزینه های انجام شده به اضافه اعتبارات تخصیص یافته امسال حدود 1 میلیارد تومان اعتبارات به دهکویه اختصاص یافته ، زائری همچنین گفتند برای اولین بار در لارستان پروژه 47 واحدی شهرک ستایش در حال اجراست که هم اکنوم یازده واحد آن در حال اتمام است . مابقی زمین ها نیز در محوطه تپه تاریخی قرار گرفته که میراث فرهنگی اجازه ساخت تا انجام تحقیقات و کاوش نمی دهد و حدود یک سال است که هیچ کاری انجام نداده و کار نیز متوقف شده است .

رییس بنیاد مسکن لارستان افزودند : امسال از محل اعبارات داخلی بنیاد مسکن 150 میلیون تومان حهت بهسازی خیابان ساحلی به سمت شهرک ستایش و لبه گذاری و زیر سازی آن و ساخت کانال سنگی جهت جلوگییری از خطرات سیل  پیش بینی شده . همچنین در شهرک یک پل لوله ای با اعتبار 40 میلیون تومان احداث شده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1